12/06/2026
Eskişehir 1. Kafile Hac Görevini Tamamlayarak Yurda Döndü
ESKİŞEHİR – 2026 yılı hac organizasyonu kapsamında kutsal topraklara giden Eskişehir 1. Kafile, hac ibadetlerini tamamlayarak 10 Haziran Çarşamba günü hacılarla birlikte sağ salim Eskişehir’e döndü.
Kafile Başkanı ve Seyitgazi İlçe Müftüsü Dr. Şahmurat Kaya, hac yolculuğunun ardından yaptığı açıklamada, hac ibadetini yerine getirmenin manevi huzurunu yaşadıklarını belirtti. Kaya, Yüce Allah’a hamd ederek Beytullah’a kavuşmayı, Ravza-i Mutahhara’yı ziyaret etmeyi ve hac farizasını eda etmeyi nasip ettiği için şükrettiklerini ifade etti.
Kutsal beldelerde geçen günlerin birlik, kardeşlik, sabır ve teslimiyet duygularının en yoğun şekilde yaşandığı özel bir dönem olduğunu vurgulayan Kaya, hacı adaylarının ibadetlerini huzur ve güven içerisinde yerine getirmeleri için büyük özveriyle çalışan tüm görevlilere teşekkür etti.
Dr. Kaya açıklamasında, hac organizasyonunun her aşamasında destek veren kurum ve görevlilere şükranlarını sunarak, “Başta Diyanet İşleri Başkanlığımız olmak üzere, hac hizmetlerinin başarıyla yürütülmesinde emeği bulunan başkan yardımcılarımıza, Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürlüğü personeline, bölge ve kafile başkanlarımıza, din görevlilerimize, sağlık çalışanlarımıza, otel sorumlularımıza ve organizasyonun her kademesinde görev yapan tüm personelimize teşekkür ediyoruz.” dedi.
Hac ibadetinin manevi kazanımlarına da değinen Kaya, yapılan ibadetlerin kabul olmasını temenni ederek, “Rabbimizden niyazımız; haclarımızı mebrur, gayretlerimizi meşkûr eylemesi ve bizleri yeniden mukaddes beldelere kavuşan kullarından eylemesidir.” ifadelerini kullandı.
Eskişehir 1. Kafilesi’nin yurda dönüşüyle birlikte hacılar, kutsal topraklarda yaşadıkları manevi iklimin huzurunu ve hatıralarını memleketlerine taşımanın mutluluğunu yaşadı.