10/03/2024
*Vitir namazından sonra yapılan zikir nedir?*
Ubey b. Ka'b şöyle demiştir: Nebî sallallahu aleyhi ve sellem vitir namazını bitirdiğinde üç kere:
*سُبْحَانَ المَلِكِ القُدُّوسِ*
*"Subhâne'l Meliki'l Kuddûs"* zikrini yapardı. Üçüncü söyleyişte ise sesini uzatırdı.
Başka rivâyetlerde ise: "Üçüncü söyleyişte sesini yükselttirdi" lafzı da mevcuttur.
[Ebû Dâvûd, 1430 / Nesâî, 1690 / Ahmed, 21180 / İbnu Hibbân, 2450]
Not: Bu zikri her vitir namazından sonra yapmak sünnettir. Yine bu zikri yaparken üçüncü söyleyişte sesi yükseltmek ve son kelimeyi uzatmak da ek bir sünnettir.
Ayrıca bu zikri teravihten sonra kılınan vitir namazlarından sonra cemâatçe/hep bir ağızdan değil de münferid bir şekilde yapmaya özen göstermek gerekir. Aksi taktirde kişi sünnet amel yapacağım derken bidat amel yapmış olur. Zira zikirlerin münferid bir şekilde yapılması meşrudur, topluca yapılması ise bidattır.