Bakırköy Aya Yorgi Rum Ortodoks Kilisesi Vakfı

Bakırköy Aya Yorgi Rum Ortodoks Kilisesi Vakfı ΣΕΛΙΔΑ ΕΦΟΡΟΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙΟΥ

23/04/2026Ετοιμασίες για την Γιορτή Του Αγίου Γεωργίου στο Μακροχώρι.ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!
24/04/2026

23/04/2026
Ετοιμασίες για την Γιορτή Του Αγίου Γεωργίου στο Μακροχώρι.
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!

ΠΑΣΧΑ 2026 ΣΤΟ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ!
24/04/2026

ΠΑΣΧΑ 2026 ΣΤΟ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ!

03/09/2025

Η συνέντευξη των μελών της Επιτροπής στην εφημερίδα Ανατολή

Τι λένε οι επίτροποι για την ταφή στα αζήτητα

2 Σεπτεμβρίου 2025.
Για το τραγικό γεγονός του ενταφιασμού Πολίτισσας ομογενούς σε
νεκροταφείο αζήτητων νεκρών, αναφερθήκαμε σε δύο άρθρα μας.
Το θέμα προκάλεσε μεγάλη θλίψη και οργή τόσο σε Ρωμηούς που ζουν στην
Πόλη, όσο και σε Κωνσταντινουπολίτες της διασποράς. Σε σχόλια που
δημοσιεύτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα βέλη στράφηκαν κατά της
Εφοροεπιτροπής της Κοινότητας Αγίου Γεωργίου Μακροχωρίου, ενορίτισσα της
οποίας ήταν η θανούσα ομογενής.
Η Εφοροεπιτροπή ήδη εξέδωσε μια ανακοίνωση, την οποία δημοσιεύσαμε στον
ιστότοπο μας

(https://anatolinet.gr/i-anakoinosi-tis-epitropis-egeirei-nea-erotimata/).
Όμως επειδή ήδη της είχαμε υποβάλει κάποιες ερωτήσεις, τα μέλη της
πρότειναν να συνομιλήσουμε για περαιτέρω διευκρινίσεις.
Με την σκέψη να ακουστεί η άποψη της Εφοροεπιτροπής Μακροχωρίου, στις 29
Αυγούστου 2025, πραγματοποιήσαμε συνομιλία με μέλη της, μέσω
τηλεδιάσκεψης. Παρόντες ήταν ο Πρόεδρος Νίκος Αθανασιάδης, ο
Αντιπρόεδρος Χρήστος Πεστεμαλτζίογλου, η Γεν. Γραμματέας Δέσποινα
Κοζμάογλου – Μεντεσέ, ο Ταμίας Γεώργιος Δήμας, το μέλος Πέτρος
Βεριόπουλος.
Παρακάτω δημοσιεύουμε σχεδόν το σύνολο της συνομιλίας που είχαμε. Τα
μέλη ζήτησαν αντί τα ονοματεπώνυμα

τους να χρησιμοποιήσουμε την
διατύπωση «Μέλος της Επιτροπής», με το σκεπτικό ότι δεν εκφράζουν
προσωπικές θέσεις, αλλά την κοινή θέση της Επιτροπής.
Εκτιμούμε ότι από την συνομιλία προέκυψαν κάποια νέα στοιχεία, τα οποία
θα αξιολογήσουν οι τακτικοί αναγνώστες μας.

Η πρώτη ερώτηση μας αφορούσε τον προβληματισμό που εξέφρασαν αρκετοί
ομογενείς, πως η Εφοροεπιτροπή δεν επέδειξε το πρέπον ενδιαφέρον για την
εξέλιξη της υγείας της ομογενούς.
Ερώτηση: Μετά την δημοσίευση της ανακοίνωσης σας, προέκυψε το ερώτημα
γιατί με τόσο μεγάλη καθυστέρηση 18 ημερών από τον θάνατο της,
πληροφορηθήκατε ότι απεβίωσε και ενταφιάστηκε. Μήπως δεν επιδείξατε το

αναγκαίο ενδιαφέρον για την ομογενή που νοσηλευόταν;

Μέλος Επιτροπής: Η εκλιπούσα πριν μεταφερθεί στο τελευταίο νοσοκομείο,
το Yedikule Göğüs Hastalıkları, όπου και απεβίωσε, βρισκόταν υπό
παρακολούθηση της Κοινότητας μας. Παίρναμε τηλέφωνο και μαθαίναμε για
την κατάσταση της. Αλλά όταν διαγνώστηκε με χρόνια φυματίωση στο
τελευταίο νοσοκομείο, εκεί οι ιατροί μας είπαν ότι θα ενημερώνουν μόνο
οι ίδιοι για την κατάσταση της έτσι ώστε δεν θα χρειαστεί να παίρνουμε
συνέχεια τηλέφωνο. Επίσης μας τόνισαν ότι δεν θα μπορούσαμε να την
επισκεφτούμε επειδή την είχαν σε καραντίνα. Εμείς είχαμε αφήσει τα
στοιχεία επικοινωνίας της Επιτροπής και της Κοινότητας, αλλά δεν μας

πήρε κανένας τηλέφωνο. Ούτε όταν απεβίωσε η ομογενής, ούτε όταν την
ενταφίασε ο Δήμος. Μετά εμείς με δικές μας προσπάθειες, αφού πήραμε
τηλέφωνο στο νοσοκομείο και μας είπαν ότι δεν βρίσκεται στο σύστημα
καταγραφής ασθενών, αποταθήκαμε στη Διεύθυνση Υγείας, στο τμήμα
καταπολέμησης φυματίωσης, αυτοί επικοινώνησαν με το νοσοκομείο και
πληροφορήθηκαν ότι η ενορίτισσα μας απεβίωσε.
Υπάρχει και μια άλλη λεπτομέρεια, ότι το νοσοκομείο έπρεπε να ενημερώσει
το τμήμα για τον θάνατο της ασθενούς, όμως δεν ενημερώθηκαν ούτε και
αυτοί για το γεγονός.
Στο σύστημα νοσηλευόμενων σημειώνουν τα τηλέφωνα των ενδιαφερόμενων,
αλλά όταν απεβίωσε η ενορίτισσα μας

εκδόθηκε το πιστοποιητικό θανάτου,
το οποίο είναι το επίσημο έγγραφο που αφορά μόνο πρωτοβάθμιους
συγγενείς. Στο πιστοποιητικό θανάτου επειδή δεν υπήρχαν σημειωμένοι
συγγενείς και επειδή η εκλιπούσα δεν είχε δώσει κάποια εξουσιοδότηση εν
ζωή, η επιτροπή μας δεν μπόρεσε να παραλάβει τη σορό της.

Ερώτηση: Στην Τουρκία ποιο είναι το νομικό πλαίσιο για τους ασθενείς που
δεν έχουν συνοδό κάποιο συγγενικό πρόσωπο;

Μέλος Επιτροπής: Μετά από αυτή την τραγική κατάσταση, ερευνήσαμε την
νομοθεσία. Προβλέπεται όταν πεθάνει κάποιος, για το θέμα ενταφιασμού,
την ευθύνη έχουν πάντα και πρώτα οι πρωτοβάθμιοι συγγενείς. Εάν δεν

υπάρχουν συγγενείς μπορούν να αναλάβουν φίλοι και γνωστοί, εφόσον τους
έχει δώσει εξουσιοδότηση προ θανάτου. Τρίτον, εάν δεν υπάρχει γνωστός ή
φίλος, μπορεί και κάποιο ίδρυμα, όπως το δικό μας, αλλά εφόσον έχει
εξουσιοδότηση, μπορεί να παραλάβει την σορό και να προχωρήσει στον
ενταφιασμό.
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι ότι η ενορίτισσα μας
ενταφιάστηκε στο νεκροταφείο των αζήτητων νεκρών. Αυτό δεν περνάει ως
μουσουλμανικό νεκροταφείο, είναι νεκροταφείο αγνώστων. Δηλαδή απ’ όποιο
θρήσκευμα και αν είναι ο νεκρός δεν γίνεται κάποια θρησκευτική τελετή.
Αυτό δεν μειώνει την τραγικότητα του γεγονότος, αλλά το σημειώνουμε

επειδή διαβάζουμε σχόλια στα σόσιαλ μίντια που προκαλούν σύγχυση σε
βάρος της Επιτροπής μας. Σαν να την έχουμε ενταφιάσει εμείς με την
θέληση μας σε μουσουλμανικό νεκροταφείο. Και μας στεναχώρησαν πάρα πολύ
αυτά τα σχόλια, διότι δεν είμαστε άνθρωποι που θα επιτρέπαμε κάτι
τέτοιο, απλά η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη κι εμείς δεν μπορούσαμε να
την προσπεράσουμε, αλλά βέβαια υπάρχει και η έλλειψη επικοινωνίας του
νοσοκομείου.

Ερώτηση: Όμως μεσολάβησαν 18 ημέρες, από τον θάνατο της μέχρι να το
πληροφορηθείτε. Είναι μεγάλο το διάστημα.

Μέλος Επιτροπής: Ξέρετε πως μάθαμε

τον θάνατο της ενορίτισσας μας;
Τηλεφωνήσαμε στο νοσοκομείο για να ρωτήσουμε εάν έχει κάποια ανάγκη,
όπως κάποια υλικά ατομικής υγιεινής, και τότε μας είπαν ότι το όνομα της
δεν βρίσκεται στο σύστημα καταγραφής ασθενών. Δηλαδή κατά κάποιο τρόπο
τυχαίως το πληροφορηθήκαμε.

Δεν την γνώριζε η Επιτροπή

Ένα άλλο ενδιαφέρον της συνομιλίας μας, ήταν η πληροφορία ότι η θανούσα
παρ’ ό,τι κάτοικος σε κοινοτικό ακίνητο, δεν ήταν γνωστή στην Κοινότητα.
Ερώτηση: Η ομογενής είχε πάθει εγκεφαλικό, είχε νοσηλευτεί στην εντατική
και η κατάσταση της υγείας της ήταν επιβαρυμένη. Αυτό που σχολιάζουν
ομογενείς, είναι πόσους ομογενείς σε

αυτή την κατάσταση είχε η Επιτροπή,
και δεν μπόρεσε να επιδείξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

Μέλος Επιτροπής: Εμείς μόλις το πληροφορηθήκαμε ότι απεβίωσε η
ενορίτισσα μας, το ίδιο βράδυ επικοινωνήσαμε με κάποιους Πατριαρχικούς
υπαλλήλους, είτε εργαζόμενους σήμερα είτε συνταξιούχους, οι οποίοι
ενδιαφέρονταν για την κατάσταση της υγείας της σε όλη την περίοδο
νοσηλείας. Δυστυχώς η εκλιπούσα δεν γνωρίζονταν από πολλούς
Μακροχωρίτες, γνωρίζονταν από ένα μέλος της Επιτροπής με το οποίο έξι
χρόνια συνεργάστηκαν στο Πατριαρχείο και από τους ομογενείς γείτονες
της. Δεν προτιμούσε να συμμετέχει σε εκκλησιαστικές ακολουθίες και

εκδηλώσεις της κοινότητος.

Ερώτηση: Δεν την γνωρίζατε παρ’ ό,τι έμενε σε κοινοτικό ακίνητο;

Μέλος Επιτροπής: Έμενε σε κοινοτικό ακίνητο, όμως δεν την γνώριζε ούτε ο
πρόεδρος, ούτε και τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής μας. Όταν
πληροφορήθηκαν για τον θάνατο της αναρωτήθηκαν μεταξύ τους «Ποιά ήταν η
κυρία Ελπίδα;»

Ερώτηση: Υποθέτω ότι η ενορία του Αγίου Γεωργίου Μακροχωρίου, δεν έχει
πολλούς ενορίτες ομογενείς. Επίσης και η αδελφή της θανούσας ήταν
ενορίτισσα σας.

Μέλος Επιτροπής: Θεωρείται ομογενειακή ευθύνη οι ενορίτες μας να

βρίσκονται σε ακολουθίες και εκδηλώσεις, να γνωρίζονται με τα μέλη της
Επιτροπής και με τους υπόλοιπους ενορίτες. Το σπίτι που διέμενε δεν
δόθηκε στην περίοδο της δικής μας θητείας, πιστεύω ότι είναι πάνω από 20
χρόνια. Επίσης δεν ήταν Μακροχωρίτισσα αν και αυτό δεν έχει και πολύ
μεγάλη σημασία. Αλλά υπάρχουν και αυτά τα στοιχεία που θα έπρεπε να τα
γνωρίζει ο κόσμος.

Ερώτηση: Υπάρχει μια πληροφορία, ότι μέλη της Επιτροπής πήγαν και
φωτογράφησαν τον τάφο που ενταφιάστηκε στο νεκροταφείο αζήτητων νεκρών.
Εάν αληθεύει ποιος ήταν ο λόγος;

Μέλος Επιτροπής: Την ίδια μέρα που πληροφορηθήκαμε ότι απεβίωσε η κυρία
Ελπίδα, δύο μέλη της Επιτροπής μας πήγαν στο νοσοκομείο. Στο γραφείο
Δικαιωμάτων Ασθενών, η υπεύθυνος τους ενημέρωσε ότι η νομοθεσία δεν
δίνει το δικαίωμα να παραλάβουμε την σορό, ούτε το πιστοποιητικό
θανάτου, ούτε και δίνουν πληροφορίες για τον θάνατο της. Γι’ αυτά όλα
χρειάζονται πάντα οι πρωτοβάθμιοι συγγενείς.

Μέλος Επιτροπής: Μας έφερε κάποια χαρτιά κι εγώ της είπα ‘σας παρακαλώ
μπορείτε να μας τα δείξετε’ και μας ρώτησε εσείς τι σχέση έχετε με την
θανούσα και ζητάτε αυτά τα χαρτιά.

Μέλος Επιτροπής: Να σας πω εγώ, επειδή συμμετείχα σε αυτές τις

διαδικασίες. Πήγαμε στο νεκροταφείο και πήραμε φωτογραφίες από τον τάφο.
Αυτή η γυναίκα είχε μία αδελφή και ανιψιά στην Γερμανία. Τους
ενημερώσαμε κι αυτούς, τους στείλαμε τις φωτογραφίες και τους είπαμε
για να μπορέσουμε να κάνουμε την εκταφή και να την μεταφέρουμε στο
Ορθόδοξο κοιμητήριο ότι πρέπει να μας δώσουν ένα πληρεξούσιο. Η ανιψιά
της μας είπε ότι είναι άρρωστη η μητέρα της, και δεν μπορεί να πάει στο
Τουρκικό προξενείο για να δώσει πληρεξούσιο, για την εκταφή. Μας είπε
ότι σε 3-4 μήνες πρόκειται να έρθει και τότε θα μπορεί να κάνει την
μεταφορά της σορού στο δικό μας κοιμητήριο.

Ήταν λάθος μας

Ένα ερώτημα που απασχόλησε ήταν πως το Οικ. Πατριαρχείο κατάφερε σε
μικρό χρονικό διάστημα, να φέρει σε πέρας όλες τις νομικές διαδικασίες
και να προχωρήσει στην εκταφή της ομογενούς από το νεκροταφείο των
αζήτητων. Δεν θα μπορούσε να προβεί σε αυτές τις ενέργειες η Επιτροπή,
για να μην χρεώνεται με ‘αδιαφορία’ ή ‘αμέλεια’; Έχει ενδιαφέρον η
απάντηση της Επιτροπής. Όπως επίσης και η απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν
παραβρέθηκαν στην νεκρώσιμο ακολουθία που τελέστηκε στο κοινοτικό
κοιμητήριο.
Ερώτηση: Το Πατριαρχείο πώς κατάφερε μέσα σε λίγες ημέρες να πάρει τις
σχετικές άδειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες και να κάνει την εκταφή και
τον ενταφιασμό της στο Ορθόδοξο κοιμητήριο;

Μέλος Επιτροπής: Αν μας δινόταν η πληρεξουσιότητα από την ανιψιά της θα
μπορούσαμε να κάνουμε εμείς ως κοινότητα την εκταφή. Το Πατριαρχείο πώς
το κατάφερε δεν το γνωρίζουμε.

Ερώτηση: Αυτό που σας ανέφερα είναι από τα σημεία που σχολιάζονται. Όπως
επίσης το γεγονός ότι στην εξόδιο ακολουθία που έγινε στο κοιμητήριο της
Κοινότητας, δεν παραβρέθηκε κανένα μέλος της Επιτροπής.

Μέλος Επιτροπής: Είναι λάθος μας αυτό.

Μέλος Επιτροπής: Εμείς πάντως ενδιαφερθήκαμε σε όλη την περίοδο
νοσηλείας, κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε.

Ερώτηση: Το Μέλος Επιτροπής που είπε ήταν λάθος, ποια είναι η γνώμη του;

Μέλος Επιτροπής: Ναι, ήταν λάθος μας.

Μέλος Επιτροπής: Σε αυτό δεν συμφωνεί όλη η Επιτροπή ότι ήταν λάθος που
δεν παραβρεθήκαμε.

Σημειώσαμε αυτή την διαφωνία μεταξύ των μελών της Επιτροπής και
προχωρήσαμε στην επόμενη ερώτηση. Αυτή αφορούσε το άνοιγμα της οικίας
της ομογενούς από μέλη της Επιτροπής. Παρ’ ό,τι αρχικά δημιουργήθηκε η
εντύπωση ότι αυτή η ενέργεια έγινε μετά τον θάνατο της ομογενούς, η
πραγματικότητα έχει ως εξής:

Μέλος Επιτροπής: Όταν η γυναίκα

σωριάστηκε στο σπίτι της, οι γείτονες
που είχαν το κλειδί την βρήκαν και την μετέφεραν στο νοσοκομείο. Εκεί
ζήτησαν την ταυτότητα της. Γι’ αυτό τον λόγο δύο μέλη της Επιτροπής μαζί
με τους γείτονες της, με μάσκες και γάντια μπήκαμε στο σπίτι. Το
εσωτερικό του σπιτιού ήταν ένας σκουπιδότοπος, μπήκαμε για λίγα λεπτά,
γιατί δεν μπορούσαμε να σταθούμε και χωρίς να βρούμε την ταυτότητα
βγήκαμε έξω. Την επόμενη μέρα ένα μέλος της Επιτροπής μας, πήρε από το
Πατριαρχείο ένα αντίγραφο της ταυτότητας της και το προσκομίσαμε στο
νοσοκομείο.

Μέλος Επιτροπής: Εγώ μαζί με ένα άλλο μέλος της επιτροπής και με τους
γείτονες μπήκαμε στο σπίτι αλλά δεν μπορέσαμε να μείνουμε πάνω από δέκα

λεπτά. Στο μεταξύ το νοσοκομείο μας πίεζε να βρούμε την ταυτότητα της,
έτσι σκέφτηκα εφόσον ήταν εργαζόμενη του Πατριαρχείου, να αναζητήσω εκεί
κάποιο στοιχείο και εν τέλει βρήκα μια φωτοτυπία της ταυτότητας. Την
ίδια μέρα ειδοποίησα και τον Άγιο Δέρκων, ότι είναι αυτή η κατάσταση της
κυρίας. Ο Σεβασμιότατος γνώριζε την κυρία επειδή ήταν εργαζόμενη του
Πατριαρχείου.

Στην ερώτηση μας για τις ενέργειες τους προκειμένου να ανοίξουν την
οικία της ομογενούς, τα μέλη της Επιτροπής μας είπαν, ότι υπέβαλαν
αίτηση τόσο στον εισαγγελέα όσο και στον τοπικό Δήμο, προκειμένου να
καθαριστεί ο χώρος και να απολυμανθεί. Ο Δήμος απάντησε στο αίτημα τους
και προχωρεί η διαδικασία, όπως επίσης

ολοκληρώνονται και οι διατυπώσεις
με την αίτηση στην εισαγγελία. Επίσης μας ενημέρωσαν, ότι μετά από
υπόδειξη της διεύθυνσης υγείας, όλοι οι γείτονες της θανούσας ομογενούς
πέρασαν από τεστ φυματίωσης σε νοσοκομείο.

Εμείς θέσαμε ερωτήματα που απασχόλησαν την ομογενειακή κοινή γνώμη, τα
μέλη της Εφοροεπιτροπής Μακροχωρίου απάντησαν. Και οι αναγνώστες θα
βγάλουν τα συμπεράσματα τους.

Γρηγόρης Κεσίσογλου

21/08/2025

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η εκλιπούσα ενορίτισσα Άννα Ελπίδα Λιψάνου
Η Εφοροεπιτροπή της Κοινότητος Μακροχωρίου επιθυμεί να ενημερώσει
την αξιότιμη Ομογένεια για τα εξής:
Η κυρία Άννα Ελπίδα Λιψάνου το βράδυ της Παρασκευής (20 Ιουνίου 2025)
βρέθηκε από τους γείτονές της σωριασμένη στο πάτωμα του κοινοτικού σπιτιού
που της είχε παραχωρήσει η Κοινότητα Μακροχωρίου. Οι γείτονες ενημέρωσαν
άμεσα την επιτροπή της κοινότητος, κλήθηκε ασθενοφόρο και διακομίστηκε στο
κρατικό νοσοκομείο Bakırköy Dr. Sadi Konuk. Κατά την πρώτη εξέταση, οι γιατροί
των επειγόντων περιστατικών διαπίστωσαν ότι η ασθενής παρουσίαζε σοβαρή
δύσπνοια και εγκεφαλικό επεισόδιο λόγω θρόμβωσης στον εγκέφαλο. Η
θρόμβωση είχε παραλύσει το δεξί χέρι και πόδι και της στέρησε την ικανότητα
ομιλίας. Καθώς η δύσπνοια έφθασε σε επίπεδα απειλητικά για τη ζωή της, η
ασθενής διασωληνώθηκε και εισήχθη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του
ιδίου νοσοκομείου.
Για την ολοκλήρωση της εισαγωγής στο νοσοκομείο απαιτήθηκε η
ταυτότητά της, όπως ορίζει η τουρκική νομοθεσία, η οποία δεν υπήρχε στα
γραφεία της κοινότητος μας. Η φωτοτυπία της ταυτότητάς της ανευρέθη μέσω
του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από όπου είχε συνταξιοδοτηθεί, και εστάλη στο
νοσοκομείο για να συνεχιστεί η νοσηλεία της. Η κ. Λιψάνου δεν είχε παραδώσει
ποτέ εφεδρικά κλειδιά της οικείας της στα γραφεία της κοινότητας· διαπιστώθηκε
όμως ότι υπήρχαν εφεδρικά κλειδιά στους ομογενείς γείτονες της που έμεναν
στην ίδια πολυκατοικία. Δύο μέλη της επιτροπής εισήλθαν στο διαμέρισμα για
αναζήτηση της ταυτότητας μαζί με τους γείτονες της, αλλά τελικά δεν βρέθηκε
τίποτα. Το διαμέρισμα δυστυχώς είχε μετατραπεί σε χώρο σοβαρά
υποβαθμισμένο, γεμάτο με περιττώματα ζώων και σκουπιδιών, επικίνδυνο για
την ανθρώπινη υγεία, έτσι ώστε η έρευνα διακόπηκε σε μερικά λεπτά και το
διαμέρισμα εγκαταλείφθηκε άμεσα. Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας της στη
ΜΕΘ όλες οι ανάγκες της καλύφθηκαν από την επιτροπή της κοινότητος, επίσης
υπήρχε και συνεχής τηλεφωνική επικοινωνία με το νοσοκομείο.
Μετά από ένα χρονικό διάστημα διασωλήνωσης, η ασθενής
αποσωληνώθηκε και μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ του ιδιωτικού νοσοκομείου
Bayrampaşa By Park. Λόγω συνεχιζόμενων προβλημάτων στους πνεύμονες,
πραγματοποιήθηκαν πρόσθετες εξετάσεις διάρκειας δύο εβδομάδων, με
αποτέλεσμα να διαγνωστεί με «φυματίωση». Από διάφορες έρευνες και
προφορικές πληροφορίες διαπιστώθηκε ότι η κ. Λιψάνου είχε ήδη από το
παρελθόν διάγνωση φυματίωσης, αλλά αρνείτο να ακολουθήσει θεραπεία και
δεν την ολοκλήρωσε ποτέ. Στις 21 Ιουλίου 2025, με τη σύμφωνη διάγνωση των
γιατρών, η ασθενής μεταφέρθηκε από το νοσοκομείο Bayrampaşa By Park στο
κρατικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Γεντίκουλε (Yedikule Göğüs
Hastalıkları Hastanesi). Οι γιατροί της όρισαν θεραπεία 5-6 μηνών και την έθεσαν
σε καραντίνα. Το νοσοκομείο ανακοίνωσε στην επιτροπή ότι, σε αυτή την
περίοδο, μόνο το νοσοκομείο θα ενημερώνει για την πορεία της θεραπείας και
επίσης ότι απαγορεύονται οι επισκέψεις λόγω της μεταδοτικότητας της νόσου.
Παράλληλα, το τμήμα Καταπολέμησης της Φυματίωσης της Διεύθυνσης Υγείας
Μακροχωρίου (Bakırköy İlçe Sağlık Müdürlüğü / Verem Savaş Birimi) ζήτησε να
εξεταστούν όλοι όσοι ήρθαν σε επαφή με την ασθενή.
Μετά από τρεις ημέρες καραντίνας στις 24 Ιουλίου 2025 η ασθενής
απεβίωσε. Το νοσοκομείο όμως δεν επικοινώνησε με κανένα μέλος της
επιτροπής, ούτε και με τα γραφεία του ιδρύματος. Δυστυχώς, η σορός της
παρέμεινε στο νεκροτομείο για 15 ημέρες, και μετά τη λήξη της νόμιμης
προθεσμίας, ενταφιάστηκε στο κοιμητήριο αγνώστων του δήμου Κίλιος της
Πόλης χωρίς να ειδοποιηθεί η κοινότητά μας. Στις 11 Αυγούστου 2025, το
γραφείο της κοινότητος επικοινώνησε τηλεφωνικώς με το νοσοκομείο για την
πορεία της θεραπείας, αλλά οι υπεύθυνοι δήλωσαν ότι η ασθενής δεν
εμφανιζόταν στο ηλεκτρονικό σύστημα ασθενών. Αντιμέτωπη με αυτήν την
αβεβαιότητα, η επιτροπή απευθύνθηκε στο Τμήμα Καταπολέμησης της
Φυματίωσης της Διεύθυνσης Υγείας Μακροχωρίου, η οποία επικοινώνησε με το
νοσοκομείο Γεντίκουλε και πληροφορήθηκε τον θάνατο της ενορίτισσάς μας
όπου μας ενημέρωσε άμεσα. Δυστυχώς το νοσοκομείο παρέλειψε να ενημερώσει
εγκαίρως και την αρμόδια υπηρεσία.
Δύο μέλη της επιτροπής, μόλις πήραν την δυσάρεστη είδηση μετέβησαν
άμεσα στο νοσοκομείο και συναντήθηκαν με την υπεύθυνη του Τμήματος των
Δικαιωμάτων των Ασθενών του ιδίου νοσοκομείου. Από το τμήμα μάς ειπώθηκε
ότι στο κρατικό σύστημα δεν υπήρχαν καταγεγραμμένοι πρωτοβάθμιοι συγγενείς
της εκλιπούσης ούτε και στοιχεία επικοινωνίας αυτών για πληροφόρηση
θανάτου. Μας ενημέρωσαν επίσης ότι η κοινότητά μας, σύμφωνα με τους
νόμους της χώρας, δεν έχει το νομικό δικαίωμα ούτε να παραλάβει ούτε να
μεταφέρει τη σορό σε άλλο τάφο. Αμέσως το ίδρυμα ήρθε σε τηλεφωνική
επικοινωνία με τα ανίψια της εκλιπούσης στη Γερμανία, ζητώντας πληρεξούσιο
μέσω του εκεί προξενείου για να μπορούν να γίνουν οι διαδικασίες εκταφής και
μεταφοράς της σορού στο κοινοτικό μας νεκροταφείο όπου ήταν ενταφιασμένη η
δίδυμη αδελφή τής εκλιπούσης. Η ανιψιά της όμως απάντησε ότι βρίσκονται σε
δύσκολη περίοδο με την ασθένεια της μητέρας τους και δεν μπορούν προς το
παρόν να ασχοληθούν με το ζήτημα αυτό, αλλά ενδέχεται να το πράξουν στο
μέλλον, ευχαριστώντας την επιτροπή τής κοινότητος για τη φροντίδα και το
ενδιαφέρον που έδειξε σε όλη αυτή την περίοδο.
Ο θάνατος της κυρίας Άννας Ελπίδας Λιψάνου λύπησε βαθιά όχι μόνο τους
οικείους της αλλά και το κάθε μέλος της επιτροπής μας. Ευχόμαστε ο πανάγαθος
Θεός να αναπαύσει την ψυχή της και εκφράζουμε θερμά συλλυπητήρια στους
συγγενείς και αγαπημένους της.
Στο σημείο αυτό θέλουμε να κάνουμε μια επισήμανση προς τα μέλη τής
Ρωμαίικης Κοινότητας της Πόλης καθώς και τους Πολίτες ανά την υφήλιο: Σας
παρακαλούμε να μην δίνετε σημασία σε κακόβουλες ή ψευδείς αναρτήσεις που
κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στρέφονται εναντίον των
μελών της επιτροπής και των εργαζομένων μας. Τα πρόσωπα αυτά είναι γνωστά
στην επιτροπή μας και οι προθέσεις τους είναι σαφείς. Κρυπτόμενοι πίσω από
ψεύτικους λογαριασμούς, συκοφαντούν και προσβάλλουν τα μέλη μας,
χρησιμοποιώντας ονόματα, επίθετα και φωτογραφίες. Η Επιτροπή Αγίου
Γεωργίου Μακροχωρίου γνωστοποιεί ότι δεν θα μείνει πλέον σιωπηλή απέναντι
σε αυτήν την δειλή τακτική, έτσι ώστε οι υπεύθυνοι θα εντοπίζονται άμεσα και
να λογοδοτούν ενώπιο της Δικαιοσύνης.
Με πολλή εκτίμηση,
Η Εφοροεπιτροπή της Κοινότητος Αγίου Γεωργίου Μακροχωρίου

23.04.2025 γιορτάσαμε την ημέρα του Αγίου Γεωργίου στην αίθουσα της κοινότητας μας. Και του χρόνου με υγεία!
25/04/2025

23.04.2025 γιορτάσαμε την ημέρα του Αγίου Γεωργίου στην αίθουσα της κοινότητας μας. Και του χρόνου με υγεία!

Χθες 20.04.2025 γιορτάσαμε την ημέρα του Πάσχα στην κοινότητα μας. Και του χρόνου! Χριστός Ανέστη!
21/04/2025

Χθες 20.04.2025 γιορτάσαμε την ημέρα του Πάσχα στην κοινότητα μας. Και του χρόνου! Χριστός Ανέστη!

Σήμερα, γιορτάσαμε την ονομαστική εορτή του προέδρου της κοινότητος Μακροχωρίου Κ. Νικόλαου Αθανασιάδη στην αίθουσα  της...
06/12/2024

Σήμερα, γιορτάσαμε την ονομαστική εορτή του προέδρου της κοινότητος Μακροχωρίου Κ. Νικόλαου Αθανασιάδη στην αίθουσα της κοινότητας μας. Του ευχόμαστε χρόνια πολλά με υγεία!

Η Κοινότητα Μακροχωρίου Σας εύχεται χρόνια πολλά, γεμάτα υγεία.
11/06/2024

Η Κοινότητα Μακροχωρίου Σας εύχεται χρόνια πολλά, γεμάτα υγεία.

Χριστός Ανέστη! Εικόνες από το Πασχαλινό κέρασμα (5.05.2024) και την Εορτή του Αγίου Γεωργίου (6.05.2024) που πραγματοπο...
07/05/2024

Χριστός Ανέστη! Εικόνες από το Πασχαλινό κέρασμα (5.05.2024) και την Εορτή του Αγίου Γεωργίου (6.05.2024) που πραγματοποιήθηκαν στην κοινότητα μας με την παρουσία του Σεβ. Ποιμενάρχου ημών Μητροπολίτου Γέροντος Δέρκων κ. Αποστόλου. Και του χρόνου με υγεία!

Sayın Metropolit Derkon Apostolos’un katılımıyla vakfımızda düzenlenen, 5.05.2024 Paskalya bayramı ve 6.05.2024 kilisemizin isim günü kutlamalarından kareler.

02/05/2024

Address

Cevizlik Mah. Ebuziya Caddesi No:15 Bakırköy
Bakırkoy

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Bakırköy Aya Yorgi Rum Ortodoks Kilisesi Vakfı posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Place Of Worship

Send a message to Bakırköy Aya Yorgi Rum Ortodoks Kilisesi Vakfı:

Share