20/09/2022
YEŞİLBARAK SÖĞÜTOĞLU CAMİİ AÇILDI !
ANTALYA'nın Kaş ilçesinde yapımı tamamlanan
Yeşilbarak Söğütoğlu Camii'nin açılışı dolayısıyla tören düzenlendi.
Yeşilbarak Mahallesi'nde hayırseverlerin destekleriyle yapılan Söğütoğlu Camii ibadete açıldı.
Program, Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı.
Açılışa;
Antalya İl Müftüsü Nazif Fethi Yalçınkaya, Kaş İlçe Müftüsü Turgut Topaloğlu, Ak Parti Antalya Milletvekili Atay Uslu , AK Parti Antalya İl Gençlik Kolları Ali Bayram DOĞAN, Kaş Kaymakamı Şaban Arda Yazıcı, Ak Parti Kaş İlçe Başkanı Okay Bilgin, MHP KAŞ İlçe Başkanı Cemil Kolak, Kaş Belediye Başkanı Mutlu Ulutaş, Kaş belediye meclis üyeleri, Boğazcık Mahalle Muhtarı Veli Gökçe yanısıra diğer mahalle muhtarları da katıldı.
Kaş İlçe Müftüsü
Turgut Topaloğlu:
“Sayın Kaymakam’ım, Sayın İl Müftüm, Sayın Siyasi Partilerin Değerli Temsilleri, Kıymetli Meslektaşlarım ve Değerli Davetliler. Cenabı Hak Teala inşallah şu güzel yapıyı Yeşilbarak’ımıza, Gömbe’imize, Köyümüze hayırlı ve uğurlu eylesin. Cenabı Hak Teala burayı inşa etmede emek sarf eden, taş koyan, tuğla koyan, halısına yardım eden Dernek Başkanımız başta olmak üzere; Muhtarımıza, bütün köylülerimize ve bağışçılarımıza Allahu Teala her birisinden razı olsun, onlara duacıyız böyle bir eseri bizlere kazandırdıkları için. Allahu Teala Kur’an-Kerim de biraz önce Ahmet Mahmut Sezer Hocamızın da okuduğu ayeti kerime de “Müşriklerin kendi aleyhlerine küfürlerine şahit oldukları halde Alllah’ın mescitlerini inşa etmeyeceklerini” ifade buyuruyor Cenabı Hak Teala ve peşindeki ayeti kerimede de “Allahu Teala’nın mescitlerini ancak Allah’a ve Ahiret gününe iman eden, namazı kılan, zekatı veren ve ancak Allah’tan korkanlar iman ederler buyuruyor ve onların da hidayete erdirilenlerden olması umulur” buyurulur. Bizlerde bu ayeti kerimenin ışığında köyümüze, bütün bağışçılarımıza, hizmet edenlere, Müftülüğümüzden gayret edenlere elimizden geldiği kadar her bir camiimize de yardım ediyoruz. İnşallah Rabbim her birimizi hidayete erdirdiği kullarından eylesin. Kıymetli Kardeşlerim Kaş İlçe Müftülüğümüz olarak şu an üçüncü camimizin iki yıl içerisinde açılışını gerçekleştiriyoruz. Dört camimiz var açılışı bekleyen bunlardan kimisi tam anlamıyla tamamen bitmek üzere kimisi açılış programı hazırlayacak.” dedi
Yeşilbarak Söğütoğlu Camii Yaptırma Yaşatma Ve Hizmet Derneği Başkanı
Yusuf Şekerci:
“Selamun Aleyküm Cumanız Mübarek olsun inşallah. Sayın Kaymakam’ım, Sayın Milletvekillerim, Sayın Belediye Başkanım, Sayın İl ve İlçe Müftüm, Sayın Siyasi Parti Temsilcilerim, Sayın Mahalle Muhtarım, Sayın Din Görevlileri ve Güvenlik Güçleri, Hayırsever ve Bizi burada yalnız bırakmayan yakından uzaktan teşvik eden Değerli Misafirlerim ve hiçbir zaman desteğini esirgemeyen çok kıymetli Köylülerim hepiniz Hoşgeldiniz, Sefalar getirdiniz. “Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir.” hadisi şerifi düsturuyla çıktığımız yolda bu mabadın inşallah açılışımızı gerçekleştireceğiz. Camimiz Osmanlı, Selçuklu mimarisi ve kültürümüzü yansıtan Barak kilimi motifleriyle yapımını tamamladık. Bugüne kadar maddi, manevi desteği ile hep arkamda duran köylülerim, Dernek üyelerim ve Hayırsever Vatandaşlarım hepinizi canı gönülden ayrı ayrı teşekkür ediyorum, şükranlarımı sunuyorum. Allah izin verdiği müddetçe köylülerim ve hayırseverlerim, vatandaşlarım ile daha nice hayırlı eserler bırakmaya devam edeceğiz. Tekrardan hepimize teşekkür eder, saygılar sunarım.” ifadelerini kullandı.
Yeşilbarak Mahalle Muhtarı
Nasuh Onarıcı:
“Sayın Misafirlerim Hoşgeldiniz. Başta Sayın Kaymakamım, Sayın Başkanım, Sayın Milletvekillerimiz, Sayın Daire Başkanlarımız, Sayın Meclis Üyelerimiz hepiniz Hoşgeldiniz. Başta emeği geçen Dernek Başkanımız Yusuf Şekerci'ye, yanındaki ekip arkadaşlarına sonsuz teşekkür ederiz mahalle halkımız adına. Değerli Köylülerimiz bize yapmış olduğunuz bu destekten dolayı bizleri burada mahcup etmediğiniz için sizlere şükranlarımızı iletiyoruz. Burada bu alanda bayan ablalarımızı da unutmuyoruz, bayan kardeşlerimize bize verecek oldukları bu hizmetten dolayı teşekkür ediyoruz. Sayın Başkanım ve ekip arkadaşlarına da bize bu organizasyonu sağladığı için ayrıca Yeşilbarak Halkı adına çok teşekkür ediyoruz. Bizlere vermiş olduğu bu desteklerinin inşallah devamını her daim bekliyoruz. Değerli Başkanımızın bize yılmadan, gücenmeden bugüne kadar vermiş olduğu şu eserdeki yapmış olduğu hizmetlerinden dolayı Yeşilbarak Halkı olarak hep onunla gurur duyduk. Allah razı olsun, teşekkür ediyoruz vermiş olduğu hizmetlerden dolayı. Daha nice böyle köyümüze eserler yapılmasını temenni ediyoruz. Değerli Gençlerimiz biz bu camiyi Başkanımız tarafından ve Başkanlarımız tarafından, Büyüklerimiz tarafından vermiş oldukları hizmetlerinden dolayı yapıldı. Asıl iş şimdiden sonra gençlerimize düşüyor. Bu camiyi doldurmak, bu caminin hakkını verebilmek siz gençlere, bizlere düşüyor. Değerli Vatandaşlarımız bizleri bu mabette boş bırakmadığınız için sizlere teşekkür ediyorum. Hepinizi canı gönülden selamlıyorum.” dedi
Antalya İl Müftüsü
Nazif Fethi Yalçınkaya:
“Bismilleh, Elhamdüllillah vessalatü vesselamü ale Rasullillah. Sayın Kaymakamım, Sayın Milletvekilim, Sayın Belediye Başkanım, Siyasi Partilerimizin Temsilcileri, İlçe müftülerimiz, Din Görevlilerimiz, Muhtarlarımız, Antalya’mızın, Kaş’ımızın, Elmalı’mızın çok değerli hamiyetler, Hayırsever dergâh Hanımfendileri, Beyefendileri, Müminlerin mübarek günü olan Cuma gününde Kaş Yeşilbarak’ta bir mabedin açılışında bizleri bir araya getiren, toplayan Alemlerin Rabbine sonsuz hamd-ü senalar olsun. Onun son elçisine salat ve selam olsun. Allah’ın selamı, rahmeti ve bereketi hepimizin üzerine olsun. Değerli Kardeşlerim, bugün gerçekten çok mutluyum, tahmin edemediğim derecede bir caminin açılışında çoluğuyla çocuğuyla, genciyle ihtiyarıyla, hanımıyla kızıyla, kızanıyla erkeğiyle bir panayır havasında kazanlar kurulmuş, Panayır havasında bu civarın beldelerindeki herkesin katıldığı bu muhteşem bereketli Yeşilbarak camimizin açılışına Hoşgeldiniz, sefa geldiniz. Elmalı da bugün çok mutluydum. Yatılı Erkek Kuran Kursu’na uğradım pırıl pırıl genç yavrularımız. Kız Kuran Kursu’muza uğradım pırıl pırıl kızlarım hafızlık yapan, Kur’an-ı Kerim öğrenen, geleceğin anneleri, kendilerine bu vatanı emanet edeceğimiz, arkamızdan hayruhelak olacak çocuklarımızın, pırıl pırıl yüzlerini, kalplerinin nurunun yüzlerine yansımalarını gördük, mutluyduk. Ama Yeşilbarak gerçekten muhteşemdi yani girer girmez kadınlarımız orada koyulmuşlar, kazanlar kurulmuş düğün gibi. Bir düğünde dahi olamayacak derecede bir coşkunluk, kalabalık. Muhtarım aradı demiştim ki “Muhtarım, kalabalık olacak mı?” o da “Hocam olacak tabi ki” dedi ama bu kadar tahmin etmiyordum. Bu organizasyonu düzenleyen Muhtarımıza, Dernek Başkanımıza, Belediye Başkanımıza, devletin buradaki temsilcisi olan Kaş Kaymakamımıza, Sayın Milletvekilimize saygılarımı, şükranlarımı sunuyorum. Yani devlet ve halkı bir beraber bütün olarak caminin açılışında, cami de değerli kardeşlerim kelime anlamı “bir araya getiren, toplayan” demek. Gerçekten cami bizi bugün bir araya getirdi, topladı, kardeşliğimizi pekiştirdi. Birliğimizi, beraberliğimizi sağlamlaştırdı. Gönüllerimizi birleştirdi, sevgimizi çoğalttı. Zaten mabetlerin görevi budur. Türk İslam Medeniyetinin merkezi cami merkezidir kardeşlerim. Camiler hep merkezdedir, nasıl kalp vücudun merkezinde bütün organlara kan pompalıyorsa camilerde evimize, sokağımıza huzuru pompalar, sukunet-i pompalar. Yüce Peygamberimiz (sav) “Aralarında hiçbir menfaat olmadığı halde Allah’ın evlerinden bir evde toplanıp Allah’ın ayetlerini okuyan, dinleyen insanların üzerine huzur iner, sukunet iner, mutluluk iner” buyuruyor. İnşallah bu mabetlerde mutluluğu, huzuru bulacağız. Bu mabetler onun için yapıldı. Bir mabedi yapmak gerçekten zordur, temelini atmak zordur, bina etmek zordur. Bunun için tekraren Devlet Başkanımıza, Muhtarımıza, tüm Köy halkımıza, emek veren herkese Kaş Belediye Başkanımıza şükranlarımızı sunuyorum. Allah hepsinden razı olsun. Bizlere bu sevinci, bu coşkuyu, bu heyecanı yaşatan, yaşamamıza vesile olan herkesten Rabbim razı olsun Kardeşlerim. Ben sözü fazla uzatmayacağım. Kaymakamımız var, milletvekilimiz, belediye başkanımız var. Onlarda konuşacak. İnşallah hutbede burada değinmediğim hususlara değineceğim. Rabbim bu mabedimizi yeryüzündeki ilk mabet, alemlere bir hidayet ve bereket kaynağı olarak insanlara ibadet için kurulan ilk mabet Kabe’nin bir şubesi olan Yeşilbarak Camimizi Rabbim hayırlara vesile eylesin. Kardeşliğimizin, birliğimizin, beraberliğimizin pekişmesine vesile eylesin inşallah. Hepinize selam, saygı, muhabbetlerimi arz ediyorum. Allah’a emanet olun.” ifadelerini kullandı.
Kaş Belediye Başkanı
Mutlu Ulutaş:
“Çok değerli Antalya Milletvekilimiz Atay Uslu , Çok kıymetli Kaş Kaymakamımız İl Müftümüz, İlçe Müftümüz. Değerli Ak Parti ve Milliyetçi Hareket Partisi ilçe Başkanlarımız, Elmalı İlçe Başkanımız, Çok Kıymetli Muhtarımız ve Muhtarlarımız. Yeşilbarak ve diğer Muhtarlarımız buradalar. Çok Değerli Meclis üyelerimiz, çok kıymetli Hemşehirlilerim, çok kıymetli Yeşilbarak’lı Dostlarımız, açılışımız hayırlı uğurlu olsun. Hepinizi saygı ile selamlıyorum, Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz. Gerçekten müslüman bir ülkede yaşıyoruz ve ibadetlerimizi elimizden geldiğince yapmaya çalışıyoruz. Bu ülke birlik, beraberlik içerisinde gerçekten dayanışmayla, yardımlaşmayla ve işbirliği ile birçok ortak eser yapıyor. Bu eser de onlardan bir tanesi. İlçemizde özellikle bizim dönemimizde çok fazla caminin yapılması ve açılışlara bizlerin katılıyor olması gerçekten çok memnun ediyor, mutlu ediyor. Biz burada yetişen nesillerimiz dini imanı bütün, vicdanı hür evlatlar olarak yetiştirilmesi noktasında bu tür fiziki yapıları gerçekten önemsiyoruz. Burada hemşerilerimizin, vatandaşlarımızın da işbirliği içerisinde, diyalog içerisinde bu güzel mabetleri yapıyor olması da gelecek nesiller içinde bir umut kaynağı. Biz o yüzden bu bayrağı bugün hep beraber taşıyoruz. Bugün inşallah çocuklarımıza, gelecek nesiller bu bayrağı emanet edeceğiz. İnşallah onlarda bu bayrağı en yukarılara doğru taşıyacaklar. Bu caminin yapılışı uzun zaman önce başladı. İlk zamanlarını hatırlıyorum. Bir fikirdi, daha sonra olgunlaştı ve güzel bir mabet haline geldi. Geçtiğimiz günlerde Muhtarımız ve Dernek Başkanımızla ve vatandaşlarımızla birlikte camimizi gezdiğimiz zaman gerçekten muhteşem bir eser. Halısından tutun o ince motifler, ilmek ilmek dokunulmuş ve emek, emek bu hale gelmiş. Öncelikle ben burada Dernek Başkanımıza, Dernek yönetim kurulu üyelerine ve Muhtarımıza tüm Yeşilbarak’lı hemşerilerimize destek olan katkı sunan yardım eden maddi manevi bütün hemşerilerimize çok teşekkür ediyorum. Tabi Yeşilbarak zaten suyu sert, insanı mert, havası suyu gerçekten soğuk, insanı cana yakın, hoşgörülü, misafirperver. Bizler siyasete başladığımız günden bugüne gerçekten Yeşilbarak’lı dostlarımızla hemşerilerimizle, vatandaşlarımızla sıkı ilişkilerimiz var, güçlü ilişkilerimiz var. Ben hatırlıyorum, biliyorsunuz 15 Temmuz Döneminde biz orda meydanlarda nöbet tutarken gerçekten en fazla desteği ilçemizin her noktasından, her mahallemizden bize destek olmuştu ama Yeşilbarak’lı gençlerimiz gerçekten biz çok güçlü destek vermişti. İnancı imanı güçlü, vatanına milletine bağlı, gerçekten bayrağına, dinine imanına bağlı burada hemşerilerimizin olduğunu biliyorum. O yüzden huzurunuzda teşekkür etmek istiyorum. Yani bizde belediye olarak da birebir yaptığımız ve restore ettiğimiz camiler var. Biliyorsunuz Kaş da Süleyman Çavuş Camimizi restore ettik. Kalkanda Lamibey Cami izin restorasyonu yapılıyor şimdi. Yine mahallelerimizde yapılmakta olan yapımı tamamlanmış birçok camilerimiz var. Biz müftülüğümüzün ve vatandaşlarımızın müraacatı üzerine belediye olarak da her türlü camilerimize katkı verdik. Bundan sonra da vermeye devam edeceğiz. Camimizin ilçemize, Yeşilbarak'ımıza hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum. Hepinize katılımlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Sağ olun var olun." dedi.
AK PARTİ ANTALYA MİLLETVEKİLİ
Atay Uslu
“Sayın Kaymakamın, Değerli İl Müftüm, Belediye Başkanım, MHP KAŞ İlçe Başkanım, Ak Parti Kaş İlçe Başkanım, Elmalı İlçe Başkanım, Değerli Muhtarlar, Değerli Hemşerilerimiz, Değerli Protokol, Değerli Yeşilbarak’lı Hemşerilerim, Hanımefendiler, Beyefendiler, Büyüklerim ve Gençler hepinizi saygıyla sevgiyle hürmetle selamlıyorum. Bugün çok güzel bir eserin açılışında gelmiş bulunmaktayım. Buraya gelince İl Müftüm de ifade etti bende çok duygulandım, hakikaten Hanımefendiler, gençler, çocuklar, Beyefendiler herkes burada. Burada bir imecenin, burada bir yardımlaşmanın, burada bir birliğin beraberliğin, burada bir bereketin olduğu köyün girişinden itibaren hissediliyor. Onun için hepinize teşekkür ediyorum öncelikle. Camiler, minareler şehirlerimizin süsü, simgesi. Böyle Balkanlara doğru gitmiştim bir ara. Balkanlara giderken bazı köylerden geçersiniz, bazı şehirlerden geçersiniz. Geçerken uzaktan o köyde, o mahallede Balkan coğrafyasında, Makedonya da, Bosna Hersek de, Arnavutluk'ta geçerken uzaktan camileri görürsünüz, minareleri görürsünüz. Gördüğünüz andan itibaren şöyle dersiniz "Burada müslümanlar yaşıyor, burada geçmişte atalarımız yaşıyor, burası Müslüman bir belde simge yani bu cami. Bunun böyle bir önemi var. Hakikaten sizde bu simgeyi çok güzel bir şekilde biraz önce yine Dernek Başkanımız ifade etti, Osmanlı motifleriyle, Selçuklu motifleriyle, Barak kilimi motifleriyle süsleyerek adeta köyün merkezine yerleştirmişsiniz. Allah razı olsun. Emeği geçenlerden, bu fikri ortaya çıkaranlardan, icraata geçenlerden, Dernek Başkanımızdan, yönetimden, yardım edenlerden, tuğla koyanlardan, herkesten Allah razı olsun. Müftülerimiz var, tabi biz o konuya girmeyelim ama buna sadaka-ı cariye diyorlar. Yeryüzü ayakta kaldığı sürece, bu cami ayakta kaldığı sürece bu camiye yardım edenler, taş koyanlar anılacak. Her giren burada bu caminin yapılmasına vesile kılandan Allah razı olsun. Elli yıl, yüz yıl, iki yüz yıl, beş yüz yıl sonra bile bu anılacak. Onun için yardımlaşma önemlidir. Onun için bu tür eserleri yapmak çok önemlidir. İşte Yeşilbarak da bunun güzel bir örneğini ortaya koymuş. İnşallah ilçemizindi, ilimizindi, ülkemizindi farklı noktalarında camiler yaparız. Camiler genel olarak devlet tarafından Türkiye de yapılmıyor arkadaşlar, genel olarak yapılmıyor. Devletin yaptığı camiler var, daha çok millet tarafından yapılıyor. Milletim yardımlaşmasıyla yapılıyor. Bu da güzel bir hasret. Son yıllarda Belediyelerimiz, Türkiye Diyanet Vakfımız, Diyanet Kurumumuz, Hükümetimiz, camilere destek oluyor. Ama tabi millet tarafından yapılanlar çok daha değerli oluyor. İşte bu değerli camilerden bir tanesi de budur diye düşünüyorum. Biz millet olarak yardımlaşmayı, dayanışmayı seven bir milletiz. Bakın bugün dünyada en çok insani yardım yapan ülke daha yeni açıklandı, üç gün önce açıklandı. Birleşmiş Milletler, Türkiye. Bununla övünmemiz lazım. Dünyanın neresinde bir mazlum varsa, neresinde bir müslüman varsa, neresinde bir ihtiyaç sahibi varsa artık Türkiye orada. Türkiye kim, hepimiz, bizleriz. Devletimiz bu yardımları bizlerin çalışmasıyla ve gayretiyle ortaya koyuyor. Bugün bizim için bir övünç meselesi, büyük bir gurur meselesidir. Bunu da fark edelim diyelim. Artık Türkiye çok güçlü bir devlet. Türkiye dünyanın neresinde mazlum varsa, bir Müslüman varsa, yardıma ihtiyaç bir çocuk varsa orada. Değerli katılımcılar evet bugün güzel bir cami yaptık, cuma saati de geldi. İnşallah bu camiyi de cemaatsiz bırakmayız diyorum . İnşallah bu camide çocuklar, Hanımefendiler daha çok yer alırlar. Değerli müftülerden, Değerli Hocalarımdan özellikle rica ediyorum, çocuklarımız, Hanımefendiler bu camide daha çok yer alsınlar, daha çok kullansınlar. Camiler yalnızca ibadet yerleri değil, aynı zamanda toplantı yerleri, istişare yerleri, bir araya gelme yerleri. İnşallah hat safhada camiyi kullanırız diye düşünüyorum. Tekrar camimiz, eserimiz hayırlı, uğurlu olsun. Yapandan, yaptırandan Allah razı olsun. Allah bu gök kubbeyi bayraksız bırakmasın, Cenabı Hak bu ülkeyi ezansız bırakmasın, Allah beldelerimizi camisiz bırakmasın, Allah bu ülkeyi dövdürtmesin, istismarcılara, fitnecilere, emperyalistlere fırsat vermesin diyorum. Hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Hayırlı cumalar diyorum." ifadelerini kullandı.
Kaş Kaymakamı
Şaban Arda Yazıcı:
“Çok değerli Milletvekilim, Belediye Başkanım, Kıymetli İl Müftüm, Değerli Çalışma Arkadaşlarım, Siyasi Partilerimizin Değerli Temsilcileri, Kıymetli Muhtarlarımız. Bu güzide mahallemize teşrif eden Kıymetli Misafirlerimiz ve saygıdeğer Yeşilbarak Halkımız, Kıymetli Çocuklar, Hanımefendiler ve Beyefendiler hepinize bu mübarek Cuma gününde en içten sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Kıymetli Misafirler, Değerli Hemşerilerimiz, ecdadımız ve atalarımız kurdukları o azametli devletler eliyle yüzyıllar boyunca İslam’ın sancaktarlığını Anadolu’muzun bugünkü çimentosunu kuran bu aziz halk, yörüklerimiz, Barak Türkmenlerimiz bugünde bu ulvi cesareti ve işbirliğini bir araya gelerek gerçekleştirebilmişlerdir. İşte bu halk, bu halktır. Anadolu’yu imar eden bu aziz sancağımızı bayrağımızı taşıyan, İslam’ın değerlerini bugüne taşıyan ve kıymetli çocukları gençleriyle de örnek olan bu aziz halka ne kadar teşekkür etsek, ne kadar şükran duysak azdır. Hepimizden Allah razı olsun. Kıymetli Hemşerilerimiz maddi değerinin bir kısmını verebilmek hele de yokluk içerisinde verebilmek herkese, her insana, her Müslümana nasip olmaz. Yoklukta verebilmek, birikimini paylaşmak ve bu kutsal mabetleri inşa etmek birileri yıkmaya çalışırken cesaret ister, yürek ister. O yüzden hepinizi tebrik ediyorum. Bu birliğimizi ve beraberliğimizi, dayanışmamızı pekiştirerek bir araya getiren bu hayırsever halka ve bunların bir araya kenetleyen Kıymetli Muhtarımıza, Değerli Dernek Başkanımıza teşekkür etmek istiyorum. İçimizde çeşitli zamanlarda çeşitli kalabalıklar gördük. Az önce de takdir edilesi bu anlamlı davranışa herkes değindi. Hakikaten genciyle çocuğuyla, yaşlısıyla bir arada kenetlenen bu kutsal mabedi inşa eden bu halk eminiz ki ülkemiz ve geleceğimizin de devletimiz de teminatı olmaya devam edecektir. Bu güzel halkın bu kutsal mabedi inşa etmesinde emeklerinden dolayı herkese teşekkür ediyorum. Değerli abilerimize, ablalarımıza, genç kardeşlerimize Allah birliğinizi ve beraberliğinizi daim eylesin diyorum. Sizlerle bir arada olmaktan, sizlerle bu anlamlı açılışı yapabilmekten gurur duyuyorum. Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum." diye konuştu.
Selçuklu mimarisinin özelliklerini taşıyan
Yeşilbarak Söğütoğlu Camii, çifte minareli yapıldı.
272 metrekare kullanım alanı olan caminin iç donanımında ahşap kullanılırken, Barak kilim motifleri yer aldı.
Kapalı alanında aynı anda 500 kişinin ibadet edebileceği caminin bünyesinde Kur'an kursu, Lojman, Şadırvan, Morg ve Cenaze Yıkama yeri bulunuyor.
Törenin ardından Sakal-ı Şerif, camide ziyarete açıldı.
SAKAL-I ŞERİF
YEŞİLBARAK SÖĞÜTOĞLU CAMİİ'NDE HALK’IN ZİYARETİ’NE AÇILDI..!
Mersin'den getirilen Sakal-ı Şerif, Yeşilbarak Söğütoğlu Camii'nde halkın ziyaretine açıldı.
Peygamber efendimiz Hz. Muhammed'e ait emanetlerden biri olan Sakal-ı Şerif, camiye gelen vatandaşlar tarafından dualarla ziyaret edildi.
Sakal-ı Şerif ziyaretine, protokol üyeleri de katıldı.
Kutsal emanet Sakal-ı Şerif’ler, genellikle iki ucu balmumuyla kapatılan silindir şişelerde kırk iki kat bohçayla sarılarak, özel kutunun içinde bir sandukayla yüksek yerde korunuyor.