17/06/2026
Välkommen Ulrika Jonsson!
Efter en lyckad rekryteringsprocess är vi mycket glada och stolta över att kunna hälsa Ulrika Jonsson välkommen till arbetslaget i Västerås domkyrka som ny organist och körledare.
Ulrika kommer närmast från Sala församling, där hon under många år har byggt upp ett rikt och blomstrande musikliv med körer, konserter och gudstjänstmusik av hög kvalitet. Hon är en erfaren organist, skicklig dirigent och inspirerande musikpedagog med ett starkt engagemang för kyrkomusikens många uttryck.
I sin nya tjänst kommer hennes huvuduppgift att vara att leda domkyrkans flickkörer och bidra till den fortsatta utvecklingen av domkyrkans musikliv.
Vi önskar Ulrika varmt välkommen till Västerås domkyrka och ser fram emot allt det som ligger framför oss!
Ulrika tillträder sin tjänst i september.