Svenska Kyrkans Unga i Västerås Distrikt

Svenska Kyrkans Unga i Västerås Distrikt Http://skuvasteras.se
Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Hos oss är gemenskapen viktig.

Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar. Detta är Svenska Kyrkans Ungas syftesparagraf som både beskriver vad vi är och vad vi vill. En gemenskap där man får vara sig själv. Du får vara kille eller tjej,

tjock eller smal, smart eller trög, homo eller hetro och troende eller inte. För oss är det viktigt att alla unga människor får träffas för att diskutera och fundera tillsammans på Gud och livet. Unga människor kan och vill. Därför vill vi också vara en ung röst för att forma och påverka vår kyrka och samhället.

Hej! Jag heter Johannes och är 20 år gammal. Jag kommer från Säter och är då med i Säterbygdens lokalavdelning. Jag blev...
01/06/2026

Hej! Jag heter Johannes och är 20 år gammal. Jag kommer från Säter och är då med i Säterbygdens lokalavdelning. Jag blev invald i år som ledamot i 1 år.

Det finns många bra psalmer, men ett några av mina favoriter är nummer 1 (Gud, vår Gud, vi lovar dig), 192 (Nu sjunker bullret) och jag är även ett fan av nummer 753 (Nu är det härligt att leva)

Utanför kyrkan så håller jag på med en hel del musik. Främst gitarr, men även andra instrument och jag är väl även helt okej inom inspelning och produktion (det är iallafall det jag pluggar)

Det ska bli jättekul att få träffa er alla på våra kommande arrangemang! Ha de gött!

hejsan Filip här, jag blir 18 i juli och kommer från Falun. Jag blev invald förra året på två år och min favoritpsalm är...
29/05/2026

hejsan Filip här, jag blir 18 i juli och kommer från Falun. Jag blev invald förra året på två år och min favoritpsalm är 791 för att jag tycker att det är ett otroligt fint budskap.

Utanför DS går jag byggprogrammet på gymnasiet och är engagerad i andra kyrkliga verksamheter. 

Jag ser fram emot att träffa er alla på våra framtida arrangemang.

Halloj! Jag heter Maja Löfling och jag är 19 år gammal. Jag sitter som ledamot på två år och jag kommer från Borlänges l...
28/05/2026

Halloj! Jag heter Maja Löfling och jag är 19 år gammal. Jag sitter som ledamot på två år och jag kommer från Borlänges lokalavdelning.
Det är väldigt svårt att välja en favoritpsalm men några bangers är 769 Gud i dina händer, 219 jag skulle vilja våga tro och 766 Trosbekännelse.
Utanför DS så jobbar jag som servitör men ska börja läsa till teolog nu i höst.
Jag hoppar även mellan lite olika hobbys på min fritid men just nu så håller jag på att lära mig att virka.
Jag hoppas vi ses!

Jag heter Inez och jag är 19 år gammal. Jag blev invald som ledamot på 1 år och är otroligt peppad på detta verksamhetså...
28/05/2026

Jag heter Inez och jag är 19 år gammal.
Jag blev invald som ledamot på 1 år och är otroligt peppad på detta verksamhetsår.

Jag sitter som ordförande i SKU i Irsta. Jag gillar många olika psalmer men just nu skulle jag säga 289 (Guds kärlek är som stranden).

På fritiden är jag engagerad i Here 4 U och tränar både gym och wakeboard när jag inte är i kyrkan.

Hoppas vi ses på något av våra arrangemang!!

Hej! jag heter Amanda pettersson och är 20 år, jag sitter som ledamot 2 år i distriktsstyrelsen. jag kommer från lokalav...
26/05/2026

Hej! jag heter Amanda pettersson och är 20 år, jag sitter som ledamot 2 år i distriktsstyrelsen. jag kommer från lokalavdelningen Sala-Norrby-Möklinta. min favoritpsalm är psalm 769 (gud i dina händer) och psalm 21 (måne och sol). på fritiden är jag i kyrkan eller med mina kompisar, jag gör också gelenaglar.

Tjolahopp! Jag heter Milla Helander och är hela 18 år. Jag blev invald som ledamot i två år. Jag sitter också som ordför...
25/05/2026

Tjolahopp!
Jag heter Milla Helander och är hela 18 år. Jag blev invald som ledamot i två år. Jag sitter också som ordförande i Stiftsgården Rättviks lokalavdelning.

Jag vägrar också välja bara en favoritpsalm så några av mina favoriter är 827, 398 och 201.
På fritiden när jag inte är i Rättvik eller håller på med DS uppdrag gillar jag att hänga i stallet med hästarna och träna gym eller löpning.
Hoppas vi ses på något av alla våra arrangemang framöver!

Jag heter Petter och är 20 år gammal. Jag blev invald till två år och tycker det är superkul. Jag var tidigare ordförand...
23/05/2026

Jag heter Petter och är 20 år gammal. Jag blev invald till två år och tycker det är superkul.

Jag var tidigare ordförande i Stiftsgården Rättviks lokalavdelning. Jag vägrar välja endast en favoritpsalm utan väljer följande: 1, 2, 6, 10, 11, 21, 38, 40, 45, 46, 47, 48. Dessa är min favorit psalmer av de första 50.

När jag inte pluggar eller jobbar eller gör DS-saker så spelar jag piano eller orgel och läser böcker, ofta psalmboken.

Hej!!Mitt namn är Ida och jag är 21 år gammal. Jag kommer från Säterbygden och har nu påbörjat mitt första år i DS där j...
21/05/2026

Hej!!

Mitt namn är Ida och jag är 21 år gammal. Jag kommer från Säterbygden och har nu påbörjat mitt första år i DS där jag blivit invald på två år som ledamot. 

I psalmboken finns det väldigt många fina psalmer, men jag har blivit lite extra förtjust i St. Patricks bön, nr. 305 i Ungpsalm.

Till vardags studerar jag till fritidsledare och på fritiden spenderar jag gärna tid med nära och kära när jag inte sitter med något spännande pyssel.

Kram på er sålänge!

Hej, jag heter Elin och är 18 år gammal. Jag sitter som ledamot på två år och sitter även som ekonomiansvarig.Jag kommer...
20/05/2026

Hej, jag heter Elin och är 18 år gammal. Jag sitter som ledamot på två år och sitter även som ekonomiansvarig.
Jag kommer från Irstas lokalavdelning.

En av mina favoritpsalmer är 704.
Utanför DS pluggar jag sista året på gymnasiet.
På min fritid så är jag mycket i kyrkan men jag hänger även med mina kompisar och i stallet.
Hoppas vi ses!

halloj, jag heter Julia och är 21 jordsnurr, jag är er nya viceordförande och är tacksam för förtroendet.Jag kommer ifrå...
19/05/2026

halloj, jag heter Julia och är 21 jordsnurr, jag är er nya viceordförande och är tacksam för förtroendet.

Jag kommer ifrån Hedemoras lokalavdelning och min favorit psalm är ”du är en bön” (762) för den melodin påminner mig om en sång jag hörde som barn.

Utanför DS jobbar jag som personlig assistent och älskar att lägga pussel på min lediga tid. Ser fram emot att träffa er på arrangemangen

Adress

Västra Kyrkogatan 9
Västerås
72215

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Svenska Kyrkans Unga i Västerås Distrikt postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Heliga Platser

Skicka ett meddelande till Svenska Kyrkans Unga i Västerås Distrikt:

Dela