31/12/2022
Ett lärorikt, utmanande och roligt år som tillförordnad kyrkoherde går mot sitt slut. Vi har tillsammans både anställda och förtroendevalda arbetat mycket hårt för att hantera den svåra situation som församlingen befann sig i för ett år sedan. Jag kan konstatera att vi har lyckats väl med vår uppgift och hanterat de olika utmaningar som krävts i relation till arbetsmiljö, verksamhet, media och stiftets indelningsändring. Några saker som jag är extra stolt över är att vi:
✅ Rekryterat två präster, två musiker, en diakon samt en kommunikatör.
✅ Församlingsinstruktion har antagits av kyrkofullmäktige.
✅ Pastoraler för dop, begravning och konfirmation har antagits.
✅ Färre utträden– under 2022 har vi haft 47 utträden, jämfört med föregående år då vi hade 113 utträden.
✅Fler besökare i högmässa och andakter.
✅ Dubbelt så många barn sjunger i våra barnkörer.
✅ Växande barn- och familjeverksamhet.
Jag har mött ett arbetslag och förtroendevalda som älskar och känner stort engagemang för sin församling. Det bådar gott för framtiden och den nya organisationen.
Nu är det dags för mig att återvända till Göteborg.
Jag tackar för det förtroende som har visats mig och tar med mig många goda minnen och skratt från möten med människor i församlingen vid havet med hjärta för Gud och människor.
Med detta anbefaller jag Skanör-Falsterbo församling i den Treenige Gudens mäktiga hägn och välsignelse!