24/04/2026
Den 10 maj kl. 15.00 är det dags för musikal i Forumkyrkan. Fri entré.
Vi håller just nu på och övar in en musikal i Forumkyrkan - Fredslängtan - som handlar om Melvin som har tråkigt i Nacka och får chansen att åka på en tidsresa 2 000 år tillbaka i tiden till Jerusalem. Markus och de andra barnen och de vuxna drömmer om fred samtidigt som Jesus snart kommer att bli fängslad och dömd till döden. Skaparklubben i Forumkyrkan har tillverkat rekvisita åt oss. Vi är ett härligt gäng barn, ungdomar och vuxna i Equmeniakyrkan Nacka Centrum och Nacka församling som tillsammans övar på musikalen. Några av oss har olika funktionsvariationer och några av oss använder teckenspråk.
Välkomna!