14/06/2026
Torsdagkväll och skolavslutnings fest på Vätterstranden.
Såklart var vi där från Jönköpings församling!Tillsammans med andra aktörer som Polis, Jkpg kommun, Fältassistenter, nattvandrare gjorde vi det vi kunde för att skapa trygghet och glädje ihop med ungdomar.
Ihop med oss var oxå Svenska kyrkan Barnarp och Svenska kyrkan Norrahammar.
Vi serverade 350-400 st grillkorv, vatten, bullar och kex.
Fin ekumenisk samverkan med pingstkyrkan , vars ideella också bakat 900 bullar.
Medverkande Linda F, Tojje, Emil, Linn, Nellie, Stina och Nadine (Jkpg), Stine (barnarp), Therese och Gudrun plus ideell (Norrahammar).
Fina samtal och härliga möten.
Tydligt är att vi gör ett jätteviktigt arbete här och till nästa år behöver vara ännu fler vuxna närvarande på Vätterstranden.