18/06/2026
Den 31 maj fick vår flickkör Ceciliakören möjlighet att gästa och sjunga tillsammans med Uppsala Domkyrkas lilla flickkör! 😃🎶🎵
Det hela blev en heldagsresa, som inleddes med trampolinhopp och hinderbanor på Turbo Sport & adventure. När vi hoppat oss trötta intogs lunch på Katedralcaféet, och sedan väntade en guidad visning i Uppsala Domkyrka. På önskelistan stod besök vid Gustav Vasas grav (bäst att hålla varandra i handen dock, ifall Gustav skulle få för sig att spöka eller så) och heliga Birgittas relikskrin. Därefter repeterade körerna ihop inför den fantastiskt fina evensong som gick av stapeln kl 16!
Resan avslutades med hamburgare och trams, och vid 20-snåret på kvällen levererade bussen ett gäng trötta med glada Cecilior, som nu går på körsommarlov! Tack
Känner du någon tjej i åldern 8-14 som skulle tycka det vore roligt att sjunga kör och följa med på nästa resa? Just nu har vi platser kvar inför höstterminen! Provsjungningar sker i veckorna 23-24 och 31-33. Mer info finns på vår hemsida: 👉 https://www.svenskakyrkan.se/orebro/olaus-petri-ceciliakoren