10/02/2015
FORVIRRINGENS TID.
Jeg har nettopp set en del av en video som sikkert er til glede og jubel for mange. For meg var den rett og slett motbydelig saa jeg slo den av. Det var en av de verdensberómte "predikanter". De kan visst prestere aa forkynne hva som helst, selv om det er stikk i strid med Guds Ord. Hovedsaken for dem er vel "rikdom og aere", braak og jóggel med all slags vill oppfórsel som aa henge i lyskroner, hoppeog skrike. Det gir penger, masse penger. Men hvor er evangeliet? Mens jeg saa paa den skamlóse og forvirrende video'n, ternkte jeg paa en innbydelse jeg fikk ti let "toppmóte" í Lima for fire aar siden. Det kan selvfólgelig ikke maale seg med den vido jeg saa naa, men de er vel "i samme gata", skulle jeg tro. Noenlunde oversatt blir det slik: "Sjette internasjonale apostoliske og profetiske toppmóte, vekkelse, makt, rikdom og aere". 19, til 22, januar 2011, Flott innbydelse. Jeg var ikke sen om aa bestemme meg, tok hele innbydelsen og kasten i sópla. Overbvist om at det var der den horte hjemme . Jeg er blitt gammel, og med saapass kjennskap til Bibelens budskap at jeg biter ikke paa slike tilbud. Men je tenker paa de unge i dag, fulle av iver etter aa tjene Herren, men paa grunn av liten erfaring kan de bli dradd med i et miljó der det er "futt og fart for alle penga". Det er paa tide at menn og kvinner fulle av Den Hellige Aand og tro staar fram og advarer mot all villfarelse. Hvis ikke bli situasjonen som paa profeten Esekiel's tid: Jeg sókte blandt dem etter en mann som ville mure opp en mur og stille seg i gapet for mi aasyn til vern for landet, saa jeg ikke skulle ódelegge det; MEN JEG FANT INGEN. Frafall, likegyldighet og verdens vesen hadde udueliggjort dem som skulle vaere Guds tjenere. Ingen ville tale Guds Ord til folket i renhet og hellighet, men tale det folket likte aa hóre. Den samme "ta hensyn's aand" er like ille idag. Den har inntatt pastorer, evangelister og bibellaerere i den grad at tilstanden bli som det staar skrevet;
Derfor er retten blitt holdt tilbake, og rettferdigheten staar langt borte; for sannheten har snublet paa tingstedet, og den rette kan ikke finne inngang, og sannheten ble borte, den som holdt seg fra det onde, ble plyndret. Herren saa det , og det var ondt i hans óine at det ingen rett var, og han saa at ingen traadte fram, og han undret seg over at det ingen var som fórte hans sak. Es, 59;14 - 16. Hvordan er det i dag? Er det noen som vil si:" Herre her er jeg, send meg"?