22/06/2022
Sjabbaton 16 juli
Op sjabbat 16 juli a.s. houden we weer eens een sjabbaton met elkaar. In het verleden was dat altijd erg gezellig: diensten, eten, lernen, zingen en weer naar huis, een mooi einde van het 'werkjaar' ! Tom en Irma hebben hun paradijsje in Holten (zie de foto’s hieronder) beschikbaar gesteld, dat maakt het nog aantrekkelijker om mee te doen ;-) Het adres wordt doorgegeven na aanmelding. We doen het dit jaar samen met leden van de kille koudesj Culemborg.
We beginnen met sjachariet (Choekat), we lunchen, zingen z'mieres, bensjen, waarna we gaan lernen. Normaal gesproken gingen we dan door tot havdole, maar zo midden juli is dat minder gunstig (22:59 uur), dus stoppen we (in principe) wat eerder (je bent natuurlijk sowieso vrij om later te komen en/of eerder te vertrekken):
10:30 Sjachariet (Balak)
13:00 Tisj, zingen, bensjen
14:00 - 16:30 Verschillende lernsessies
Tussendoor is er de mogelijkheid even de benen te strekken en van de mooie omgeving te genieten
16:30u Sjabbat mincha (Pinchas)
17:30u Borrel, nasj
Afhankelijk van het aantal sjioerim kunnen we na het eten nog een sjioer doen, en iedereen is van harte welkom om nog van een heerlijke zomeravond te genieten, misschien toch zelfs tot we 3 sterren zien (met één vd meest heldere sterrenhemels van Nederland), en havdole maken rond een vuurkorf… ;-)
Voor wie wil meedoen:
* Laat zo gauw mogelijk weten of je komt
* Laat daarbij ook weten of je een sjioer wilt verzorgen (onderwerp maakt niet uit, geen hoge eisen, denk aan ongeveer een half uurtje, maar langer mag ook)
* Er wordt voor een beamer+laptop gezorgd, dus als je toevallig powerpoint wilt gebruiken (absoluut niet noodzakelijk natuurlijk), dan kan dat
* Het is fijn als je iets te eten en te drinken meeneemt voor de tisj en de borrel/nasj. Als iedereen ongeveer meeneemt wat hij of zij normaal consumeert, dan komen we een heel eind, toch?
We verheugen ons jullie allemaal te zien!