Kerk- en zalencentrum De Voorhof

Kerk- en zalencentrum De Voorhof Nieuws van De Voorhof en informatie over de mogelijkheden die het multifunctionele gebouw biedt. De catering verzorgen wij voor u.

Kerk- en zalencentrum in Biddinghuizen geeft u de mogelijkheid om een zaal te huren voor bijvoorbeeld een familiefeest of verjaardag. Van een broodbuffet, tot warm/koud buffet of wilt u alleen een borrel met lekkere hapjes? U hoeft nergens voor te zorgen. Kijkt u op onze site voor meer mogelijkheden, www.devoorhof.net. Voor bedrijven is het mogelijk om zakelijke bijeenkomsten bij ons te houden. Ee

n vergadering, presentatie, training enzovoort. De Voorhof In Biddinghuizen is centraal gelegen in Nederland en goed bereikbaar. Parkeren is gratis, ook is er een beamer aanwezig.

Nou, daar staat hij dan, na een paar lak beurten moet hij er tegen kunnen. Dit is echt het laatste fb bericht op kerk en...
21/08/2020

Nou, daar staat hij dan, na een paar lak beurten moet hij er tegen kunnen.

Dit is echt het laatste fb bericht op kerk en zalencentrum de Voorhof.

Terugkijkend op een mooi afscheid (gezien de omstandigheden) met lieve toespraken en waarderende woorden van velen was er door onze dochters Joyce en Sabine óók een mooi toespraak op papier gezet. Het voorlezen hebben ze niet gedaan, als u het hieronder leest begrijpt u wel waarom. Dus hebben ze het gewoon aan ons overhandigd, op papier.

Lieve pa en ma,

Wat moeten wij jullie geven op een dag als vandaag, in een situatie zoals die nu is.
Een spiegel, een beeldje, een kaars, een tekening. De Voorhof hebben jullie al op zoveel manieren in jullie huis.
De Voorhof zal verdwijnen als gebouw, als jullie baan. Maar de Voorhof zal altijd in jullie (en ons) hart blijven als een mooie herinnering.

Wat de toekomst gaat brengen weten jullie nog niet, maar dat het goed komt is zeker.
Het zal anders worden. Verdriet zal er nog zijn en komen, maar uiteindelijk komt er weer iets. Maar voor nu willen we toch onze dankbaarheid tonen, aan het gebouw. Een kleine ode aan de Voorhof (en jullie).

Bedankt, de Voorhof. Een gebouw, maar je was meer dan alleen stenen, ramen en deuren. Je was de baan van onze ouders, je was ons tweede huis waar we zo welkom waren. Waar we zoveel herinneringen hebben mogen maken. Bedankt voor de vele gezins-momenten, de vele gezellige én verdrietige momenten (daar is het tranendal op het kratje en fustje weer)

Bedankt voor de vele kinder- en familie feestjes. Menig dag erna hebben we het zwaar gehad.

Bedankt voor mooie kerkelijke en niet-kerkelijke momentjes/momenten. Er zijn zoveel momenten, activiteiten en bijzondere situaties geweest. Het stampen in de plassen bij de kerkschoonmaak, de VOC-dagen, de musicals, de vele broodjes kroket en fristi tussen de middag, afterparty's, uitvaarten, trouwerijen en dopen van vrienden en kinderen ervan, Sinterklaas en bazars en feestjes (zelf gevierd of als "personeel" gewerkt).

Bedankt voor het leren sociaal te zijn, menselijk contact te maken en te onderhouden. Het meebewegen met mensen en rekening houden met elkaar en anderen.

Bedankt Voorhof, dat wij het werk van onze ouders hebben mogen vervloeken, maar óók zeker van hebben kunnen houden.

Bedankt dat we zulke mooie contacten, momenten en borrels met de dames (onze surrogaatmoeders) en hun mannen hebben mogen hebben.

Bedankt dat je een bijdrage hebt geleverd aan onze eigen werkethos. Werken in de keuken, geld zoeken in de kerkbanken. Kinderarbeid of niet, slechter zijn we er niet van geworden. In ons dagelijks leven hebben we er tot op de dag van vandaag nog profijt van.

Bedankt dat je zo goed voor onze ouders hebt gezorgd. Dat jullie zo'n goede combinatie bleken te zijn. Een gouden koppel.

De Voorhof, blijkbaar zit jouw tijd erop. De baan, of beter gezegd het levenswerk van pa en ma, komt hiermee óók ten einde.
Maar vergeten zullen we het nóóit. Dankbaar zullen we blijven voor alles wat je ons hebt gebracht en gegeven. In de toekomst drinken we zo nu en dan nog wel eens op je, denken we met een lach en traan aan je en praten we vol trots over jou en onze herinneringen.

Pa en ma, bedankt voor de afgelopen 34 Voorhof-jaren. Een nieuwe toekomst staat op jullie te wachten. En die gaan we samen tegemoet.

Héél veel liefde
Joyce en Sabine
en natuurlijk ook Pieter, Gideon,
Isabel en Myrthe.

Bovenstaande wilden ze voorlezen, dat is niet gelukt. Maar Ria en ik vonden het te indrukwekkend om het niet met u te delen.

Nou, zou zeggen kijk nog eens of lees nog eens een keer iets terug op de pagina van voormalig kerk en zalencentrum de Voorhof voor een mooie herinnering, een lach of een traan.

Het ga u allen goed,
Ria en Henk Potgieter

05/07/2020

Kerk De Voorhof in Biddinghuizen neemt na 34 jaar afscheid van kostersechtpaar Henk en Ria Potgieter. De Protestantse Gemeente verhuist deze zomer naar een kleiner gebouw en daar is voor het echtpaar geen werk meer. De van het huidige kerkcentrum begint komende week. Voor de kerk geen makkelijk besl...

19/06/2020

BIDDINGHUIZEN - De Protestantse Gemeente Biddinghuizen (PGB) nodigt gemeenteleden, dorpsgenoten en andere belangstellenden uit voor de Dank-je-wel-bijeenkomst voor Henk en Ria Potgieter op 4 juli a.s. De bijeenkomst is in de vorm van een doorlopende receptie en is tussen 14:30 en 16:30 uur rondom de...

Lieve Voorhofvrienden,Tja, dan is het moment daar. Dat ene laatste bericht op de Facebook-pagina van Kerk- en zalencentr...
31/03/2020

Lieve Voorhofvrienden,
Tja, dan is het moment daar. Dat ene laatste bericht op de Facebook-pagina van Kerk- en zalencentrum de Voorhof, die er aan zat te komen maar die we liever niet hadden willen plaatsen. En waar begin je dat bericht dan mee? Wat wil je niet noodzakelijk en wat wil je absoluut nog een keer benoemen? Er zijn natuurlijk heel veel bijzondere momenten en mensen in de Voorhof geweest, lang voordat er überhaupt Facebook was, die het benoemen waard zijn.

Toen we in 1986 richting Biddinghuizen kwamen vanuit Mariënberg, met onze beide dochters van 4 en 2 jaar oud, wisten we niet wat ons te wachten stond. Maar toen, 34 jaar geleden, begon ons avontuur als koster- en beheerdersechtpaar van Kerk- en Zalencentrum de Voorhof in Biddinghuizen.

Het zoeken en aftasten, van beide kanten, begon. Maar al heel snel voelden we ons thuis en werd de verbondenheid voel- en zichtbaar. Na enkele eerste, betrekkelijk rustige jaren kwam de eerste musical eraan en dat waren alleen maar hoogtepunten, elke editie weer. Maar die grote druktes in de Voorhof gekoppeld aan een mooie omzet vonden wij heel leuk om te doen.

Steeds meer mensen wisten ons te vinden voor een verjaardagsfeestje of iets dergelijks. Dat kwam ook omdat de Voorhofcommissie het tijd vond om wat meer op de commerciële toer te gaan. En zo is het voorgekomen dat echtparen of jarigen soms wel 4 of 5 keer een kroonjaar, dan wel een jubileum, vierden bij ons in de Voorhof.
Wat ik hierbij een geweldige bijkomstigheid vond was dat (mijn) Ria het organiseren en bereiden van de buffetten, lunches, high tea’s en hapjestafels zich zelf heeft aangeleerd en dat geweldig onder de knie kreeg. Mijn grote respect daarvoor.

Ik wil zeker nog even het “voetbal-in-de-kerk-kijken-moment” noemen, tijdens het Europees Kampioenschap in 2004. Wat toen weer heel duidelijk maakte dat de Voorhof er voor het hele dorp Biddinghuizen was. En wat was ik trots; mijn grote liefde voetbal in ‘mijn’ kerk. Het ongelofelijk goede gevoel na afloop daarover is nog lange tijd blijven hangen en er werd nog heel vaak over gesproken.

En natuurlijk zijn er de vele uitvaarten, van kleine tot hele grote, jong of oud, die een diepe indruk hebben achtergelaten. Maar ons toch ook een goed gevoel gaven, omdat wij elke keer een wezenlijke bijdrage konden én mochten leveren in de dagen voorafgaand en op de dag van de uitvaart zelf voor familie en vrienden. Tegenover deze verdrietige, maar liefdevolle momenten staan ook vele blije en liefdevolle doopdiensten en huwelijksvoltrekkingen die ons uiteraard ook een goed gevoel gaven, op wat voor manier dan ook.

Maar eigenlijk ging het om de warme ontmoetingen, met u, op allerlei momenten onder wat voor omstandigheden of gelegenheid, kerkelijk of niet kerkelijk. Daar willen we zeker de grote jaarlijkse kerkschoonmaak noemen en de VOC-weekenden, oecumenische bijeenkomsten van het zuiverste water. Maar het kon ook een overlegmoment zijn voor een fijne en stevige samenwerking. Een napraatmoment, na een vergadering of activiteit. Gewoon kort, maar krachtig bij toeval in de foyer. Of in de befaamde wandelgangen. Soms kende gezelligheid dan ook geen tijd.

Vanzelfsprekend zijn er vele lieve mensen, waarvan sommigen vanaf het eerste begin, of sterker nog de eersten waren al bij ons thuis geweest in onze vorige woonplaats, die ons tot steun zijn geweest en nu nog steeds zijn. Maar alle lieve contacten, af en toe of vaak, klein of groot, over de afgelopen 34 jaar hebben ons werk, dit avontuur, zeer aangenaam en plezierig gemaakt. Vanwege de bekende huidige omstandigheden ging de Voorhof onverwachts op slot, daarom hebben we velen van u niet persoonlijk mogen bedanken of groeten in de Voorhof tijdens het laatste samenzijn. Dat vinden wij echt heel spijtig.

Dus daarom willen wij u via deze weg bedanken voor al het vertrouwen, de steun, de warmte, de waardering en het respect. Maar tot slot een groot woord van dank, uit het diepste van onze hart, aan onze lieve dochters, Joyce en Sabine, ze weten wel waarom.

‘Go where your heart believes,
Your memories are waiting and your dreams are on their way;
Go to your destiny, you know I will be with you every step of the way;
(Chris de Burgh; Go where your heart believes)

Met oprechte hartelijke groeten,

Henk en Ria

Dit is straks het decor voor "onze" warme bakker, die eigenlijk een bomvolle Voorhof had verdient. Dit hadden wij ook ni...
25/03/2020

Dit is straks het decor voor "onze" warme bakker, die eigenlijk een bomvolle Voorhof had verdient.
Dit hadden wij ook niet kunnen bedenken op de vraag wat de laatste "klus" zou gaan worden, maar ook nu doen we het met liefde, aandacht en respect.

Voorhofvolgers 💖

20/03/2020

Door de coronacrisis kunnen veel kerkdiensten niet doorgaan. Omroep Flevoland zendt daarom zolang de crisis duurt elke zondag een dienst live uit. Zondagochtend is dat de doopdienst van de Protestantse Kerk De Voorhof in Biddinghuizen. Predikante Margriet van de Bunt zal voorgaan. Tijdens de dienst....

En dus gaat ook Kerk- en zalencentrum de Voorhof "op slot". Vooropgesteld, dat er heel veel mensen direct en emotioneel ...
15/03/2020

En dus gaat ook Kerk- en zalencentrum de Voorhof "op slot".

Vooropgesteld, dat er heel veel mensen direct en emotioneel te maken hebben met Coronavirus en het daar heel zwaar mee hebben.

Maar door de nieuwste regels komen wij tot de conclusie dat we onze laatste kopjes koffie en thee geschonken hebben en is het laatste biertje getapt en komt er zo, op een bizarre manier, aan ons geliefde werk een einde.

Maar dit is nog niet ons laatste bericht op de pagina van Kerk- en zalencentrum de Voorhof. U hoort/leest nog van ons.

Iedereen sterkte met deze omstandigheden toegewenst ❤

De cirkel is rond......De lieve dame die vandaag haar 75e verjaardag bij ons viert in Kerk- en Zalencentrum de Voorhof m...
12/03/2020

De cirkel is rond......

De lieve dame die vandaag haar 75e verjaardag bij ons viert in Kerk- en Zalencentrum de Voorhof met een high tea, was er mede-verantwoordelijk voor dat wij 34 jaar geleden naar Biddinghuizen verhuisden.

Toen begon voor ons een prachtig avontuur waar we geen moment spijt van hebben gehad!

Deze high tea is het laatste feestje dat we kunnen/mogen verzorgen in Kerk- en Zalencentrum de Voorhof en dat doen wij nu dan ook met de allergrootste liefde, zorg en aandacht.

Fijne dag nog.

11/03/2020

UPDATE: het concert wordt afgelast vanwege de genoemde maatregelen zojuist gedeeld vanuit het kabinet



Het concert van komende vrijdag is uitverkocht!

Heb jij een kaartje?
-> parkeren kan naast de kerk (ingang parkeerplaats is tegenover de Kruidvat)
-> ingang: de ingang van de kerk aan de kant van het schoolplein is de enige die open is (de ingang op het Kerkplein is dicht)
-> zaal open vanaf 19.30 uur, het concert begint om 20.00 uur
-> denk je aan collectegeld? De opbrengst hiervan is voor projecten van Kerk in Actie in Syrië
-> word vrijdag donateur van KiA en ontvang twee CD's van de Oden òf het prachtige boek hierover. Donateur ben je al vanaf 10 cent per dag.

De Oden van Salomo | Zingen in de kerk | Kerk- en zalencentrum De Voorhof | Kerk in Actie | Verhalen met de Zandtovenaar

Goedemorgen Voorhofvrienden, vanmiddag viert een bruidspaar dat ze 50 jaar geleden in het huwelijk zijn getreden! Wie? N...
29/02/2020

Goedemorgen Voorhofvrienden,
vanmiddag viert een bruidspaar dat ze 50 jaar geleden in het huwelijk zijn getreden!

Wie? Nou, hem kun je nog kennen van de tijd dat hij bij BAS Voetbal ervoor zorgde dat het sportpark er altijd goed verzorgd bij lag.

En zij, waar ken je haar niet van zou ik haast zeggen. 😊 Deze duizendpoot was/is druk met BAS Gymnastiek, met Zon & Zegen, heeft veel kerkenwerk voor de Protestantse Gemeente Biddinghuizen gedaan, Jongeren19nu Flevoland kon op haar rekenen en voor nog veel meer hier niet genoemde zaken zet ze zich in.

Met hun Zeeuwse achtergrond, zijn zij en hun gasten dol op vis en wilden ze graag vis op het buffet, dus daar heeft Ria Potgieter rekening mee gehouden.

Maar eerst aan de koffie en thee met wat lekkers erbij, uiteraard van Tietema bakker sinds 1883.

Goed weekend. ❤

Adres

Akkerhof 3
Biddinghuizen
8256BK

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Kerk- en zalencentrum De Voorhof nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen