וידויים של דתלשל"שים

וידויים של דתלשל"שים דף הכניסה חזרה לעולם הדתי. כי לא בושה להגיד" ניסיתי. טעמתי. ראיתי הכל. חוזר בשמחה ליהדות ולשמירת מצוות או לפחות לנסות לחזור ולשמור על כמה שיות

05/09/2023

ואחרי שבלון הנדסת התודעה נגד הרפורמה יתפוצץ... ובית המשפט יהפוך ליותר דמוקרטי וליותר מגוון ופלורליסטי והמדינה תהיה לא רק דמוקרטית/יהודית אלא גם יהודית/דמוקרטית....
ואחרי שנתניהו יצא זכאי בכל/רוב/חלק מתיקי האלפים....
האם גם יוצאים בשאלה שסיימו ללמוד יהדות בגיל 3, 13, 33 יבינו שהעולם החילוני הינדס להם את התודעה?...
מעניין איזה גל חזרה בתשובה יהיה אחרי מלחמת יום כיפור של מערכת המשפט?...

מוזמנים לשתף
12/02/2022

מוזמנים לשתף

מאמי 🥰🥰🥰🥰

מדהים❗️❗️ קיבלת/קראת כבר❓❓
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

האם לבקש מבן/ת הזוג לחתום על "הסכם טרום נישואים" זה מביך???

מצד אחד... הרוב קובע שזה לא מביך!! (ראו סקר: https://www.facebook.com/groups/zmashu/posts/5170355532986563/ )

מצד שני.. הרבה זוגות נמנעים, דוחים לרגע האחרון ושוכחים ):

אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה מחר. אף אחד לא יכול לדעת האם הוא 1 מתוך ה3 שיאלצו להתגרש או 1 מתוך 3 שיצליח לבד לטפל בזוגיות.

למרות ההתעניינות והמודעות ההולכת וגוברת בנושא הסכם טרום נישואים, לא מעט זוגות יש מבוכה רבה להעלות נושא זה בפני בני הזוג וחושבים "לי זה לא יקרה" או "הוא יעלב אם אבקש ממנו לחתום".

למרות שיותר ויותר מבינים שזה לא קשור לשאלה האם את/ה עשיר/ה ויש לכם רכוש פרטי מלפני החתונה – עדיין יש רבים מידי שנבוכים להציע לבן הזוג לחתום על הסכם טרום נישואים - על מנת להבטיח שגם אם יש סכסוך הוא ינוהל בצורה מכובדת והוגנת בלי לערב עו"ד שירוקנו את הקופה המשפחתית.

אם לא נעגל פינות ולא נדבר רק ב"פוציל'ה מוציל'ה" - אם את/ה נבוכ/ה לפנות לבן/ת הזוג שלך בנושא זה או אם את/ה מסרב/ת לחתום על התחייבות לפתור סכסוכים בדרכי נועם - את/ה בסבירות גבוהה במסלול ישיר לזוגיות אומללה חס ושלום!!!

וכעת נסביר קצת בהרחבה
(למי שמעדיף בשיחה בע"פ ניתן לפנות ולתאם מועד שיחה):
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

כל בן/ת זוג צריכ/ה להרגיש בטוח/ה לחלוטין להעלות בפני בן/ת זוגה כל נושא שהוא. מריח פה או גוף ועד לתנוחה נעימה או לא נעימה במיטה. אם משהו בזוגיות שלכם חוסם אותך לדבר בצורה גלויה ופתוחה עם בן/ת הזוג, רצוי להירשם לטיפול זוגי לפני החתונה ולא לחכות למשבר אחרי החתונה.

מי שיבלעו את הרוק ישדרו "עסקים/זוגיות כרגיל" ויגידו, "נו, לא נורא! הרבה לא חותמים! הוא/היא אוהב/ת אותי. הוא/היא סתם תפגע אם אבקש לחתום על הסכם טרום נישואים", ימצאו את עצמם במקודם או מאוחר, מובכים מאוד, כשיתברר שבן/ת הזוג באמת לא מוכן לפתור סכסוכים בדרכי שלום ובדרכי נועם.

אכן, לא על כל מריבה מגיעים עד לרבנות.
אכן 2 מתוך 3 זוגות לא מתגרשים
אכן 2 מכל 3 זוגות לא מגיעים לבית משפט.
אכן "רק" 1 מכל 3 מתגרשים.
אך הסכם "טרום" נישואים זה לא הסכם גירושים והוא לא עוסק רק בהסדרת גירושים (שימו לב: זה שונה מהסכם "קדם" נישואים שהוא למעשה הסכם גירושים בלשון עתיד).

הסכם טרום נישואים זו התחייבות סופר בסיסית - הכי(!!!!!!) בסיסית שיש בזוגיות – לנהל כל(!!!!) מחלוקת - ולא רק בנושא גירושים - בצורה הוגנת ומכובדת. כלומר: בלי להפעיל לא כוח פיזי ולא מילולי וגם לא אלימות כלכלית ובטח ובטח שלא להפעיל עו"ד.

יש בעיה בבית? זה טבעי.
לכן פותרים אותה בטבעיות בבית. ביחד ולא בבית משפט. וגם לא בהחלטות של "פה אחד" – של הצד ה"דומיננטי". אלא בהסמכה של שני הצדדים. באהבה. בהסכמה. באכפתיות.

אם לעיתים קשה להגיע לפתרון משבר/מחלוקת – אם לעיתים צריך טיפול או מקצועית של "מגשר" או לעיתים אפילו "בורר" מוסכם הולכים יחד יד ביד לב בלב לפתור את הבעיה. בלי כיפופיי ידיים ובלי "אני אמרתי. אני החלטתי".

============
למידע נוסף בע"פ פנו כעת לקבלת שיחת יעוץ חינם!!
============

מכירים את הכלל: "לא נכנסים למשהו בלי לדעת איך לצאת ממנו"?
זה כלל נכון אך זה רק חלק מהאתגר:
בעולם העסקים ברור לכל איש עסקים רציונאלי שהוא "לא נכנס לעסקה בלי לדעת איך הוא יוצא ממנה" (אם חלילה הוא צריך לצאת ממנה מכל סיבה שהיא (טכנית או מהותית, צפויה או בלתי צפויה, יזומה או כפויה)). אך זה שטחי מידי הסיסמה הזו. אנשי עסקים לא בהכרח מוטרדים מנקודת יציאה. הם בעיקר מוטרדים מ"ישוב סכסוכים" תוך כדי ההתקשרות. כי חילוקי דעות יש לאורך כל שנות ההתקשרות ולא רק בנקודת היציאה.

לכן הם משכילים לחתום מראש על הסכמי בוררות ועל מנגנונים ליישוב סכסוכים בהם הם מסכימים מראש במקרה של מחלוקת כיצד פותרים את הבעיה בלי משפט בלי עו"ד יקרים, בלי ללבות יצרים, בלי נקמנות, ובלי שצד אחד קובע חד צדדית עובדות בשטח ודוחק את השני לפינה ולהיכנע.

גם בני זוג (מלבד העובדה שהם שותפים כלכלית בניהול משק הבית) הם במובן מסויים עושים עסקה. ליתר דיוק, נשואים זו עסקת חייהם (לא כמו שמקובל לדקלם שרכישת דירה היא עסקת חייו של אדם מהשורה). בני הזוג בוחרים את ההחלטה ארוכת הטווח הארוכה ביותר בחייהם - הם בוחרים מעתה לחיות יחד את חייהם. רק המוות יפריד ביניהם. וכמו שיש מחלוקות בעולם העסקים יש מחלוקות בבית. מי מכם גדל בבית שאין בו חילוקי דעות בין אמא לאבא?

================================
לחצו על לחצן הווסטאפ בדף, וצרו קשר וקבלו טיוטה לעיונכם ולהערותיכם!!
================================

מביך מי שלא חותם על הסכם טרום נישואים לפני החתונה. מביך מי שדוחה את הנושא ומעדיף להתעסק בבלונים, מגנטים, עיצוב הזמנות, והדבר הכי חשוב והכי משפיע על החיים מוזנח.

הכל בלחיצת כפתור!!! (בווסטאפ)... :

אם פעם אדם היה צריך לחפש או להכיר עו"ד שעוסק בענייני משפחה, ולגשת למשרדו של עוה"ד, היום בעולם המקוון, אין צורך לצאת מהבית. הצדדים מקבלים את הקובץ לחתימה אלקטרונית מהבית, ויוצאים לדרך בצורה בטוחה יותר מוגנת יותר והוגנת יותר.

אז אם לא מביך אותך לבקש לעשות לך נעים בגב או שילך/תלך לצחצח שיניים או כל דבר אחר, לא אמור להביך אותך לחתום על משהו שיעשה טוב לשניכם. הצד השני צריכ/ה לשמוח שאת/ה רוצה להתחייב בפניו ש"לנצח לא תאכלו חרב". שתמיד תפתרו יחד חילוקי דעות בדרכי נועם.

לקבלת ההסכם לעיונכם ולשאלותיכם ולקבלת ייעוץ חינם, פנו כעת בווטסאפ – אתייחס מייד כשאתפנה לכך.

מזל טוב🥰🥰 רק אם תעשו טוב - יהיה טוב

========== שתפו כעת את בן/ת הזוג ===========
==== שתפו את הילד/ה או תלמיד/ה שלכם שהתארס/ה ====
===== מצווה גדולה להיות בשמחה - מצווה להפיץ!! =====

29/10/2020

*שיגרחרית* (שיגרת שחרית)

שאון מעורר
השתק
מודה אני
השתק
נטילת ידיים
השתק
גילוח
השתק
צחצוח
השתק
אשר יצר...
מכנס כונן
חולצה תורנית
קפה לאישה
השכמה לילדים
טלית
תפילין
תהילות ישי בן דוד
ועוד תהילות ישי בן דוד
קלו תהילות ישי בן דוד
ברכות לפני קריאת שמע
קריאת שמע
ברכות לאחר קריאת שמע
תפילת עמידה
חזרה על תפילת עמידה
סליחות ישי בן דוד
ברכות לפני קריאת התורה
קריאה בתורה
ברכות לאחר קריאת התורה
עוד תהילות
עוד תשבחות
קפה של שחרית
ציוץ ציפורים
התראות מ"חברים"
מסך "מגע"
צופה בהודעות סרק סרק
הורג את הזמן
לוגם קולות פנימיים
מגרגר ומהדהד
כל ההתחלות חוזרות על עצמן
ויהי עוד בוקר אחד

29/10/2020

פקח עין בלי לצייץ

שאון מעורר
השתק
מודה אני
השתק
נטילת ידיים
השתק
גילוח
השתק
צחצוח
השתק
אשר יצר...
מכנס תורן
חולצה מקרית
קפה לאישה
השכמה לילדים
טלית
תפילין
תהילות ישי בן דוד
ועוד תהילות ישי בן דוד
קלו תהילות ישי בן דוד
ברכות לפני קריאת שמע
ברכות לאחר קריאת שמע
תפילת עמידה
חזרה על תפילת עמידה
סליחות ישי בן דוד
ברכות לפני קריאת התורה
קריאה בתורה
ברכות לאחר קריאת התורה
עוד תהילות
קפה של שחרית
ציוץ ציפורים
התראות מ"חברים"במסך "מגע"
קול פנימי מהדהד
כל ההתחלות חוזרות על עצמן
ויהי עוד בוקר אחד

Send a message to learn more

09/08/2020

*בראשית ברא אדם אלוהים*

לפני מספר שנים בדרך לתפילת שבת שאל אותי בני בדאגה: "אבא. אולי אלוהים זו המצאה של בני אדם??!"

אומנם לא הצלחתי להשחיל את המילה "הנני" בין המילה "אבא" למילה "אולי" בכל זאת התעקשתי לענות כמו יהודי טוב - בשאלה.

שאלתי אותו: "ומה בעיה בזה? מה רע בהמצאה הזו? גם פיצה חשמל ופלאפון זו המצאה של בני אדם אז זה אומר שלא נשתמש בזה?"

נדמה לי שהבעיה שהטרידה את בני בן ה12 (לפני 3 שנים) מטרידה גם מבוגרים ממנו. הם מדמיינים כמו בגן הילדים עפ פירוש ילדותי ושטחי את סיפורי התנך ובמקום להעמיק את ההבנה הם פשוט מסתפקים בהבנה הילדותית שרכשו בגן וממשיכים לדבוק בה בקבעון נורא עד יום מותם.

לעיתים תלמידים תוהים כיצד אני אומר שוב ושוב ש"נבואה" זה האדם שומע קול פנימי שמכה בו כפטיש מופצץ סלע והדבר בוער בעצמותיו והוא מוכן לסכן ולהקריב את חייו למען האמת שהתגלתה אליו. "אבל המורה! כתוב בתנך שה' דיבר ולא שהנביא חשב לעצמו"

תמיד אני משיב על כך אך גם כתוב בתנך שלה' יש זרוע נטויה והוא יושב על כיסא ושהאף שלו חורה מאוד וכו וכו

אני שואל אותם - למה ברור לכם שזה מטאפורה שה" "יושב" ב"שמיים" אך המילים "וידבר ה'..." נתפסים אצלכם כאילו לה' יש מיתרי קול וגרון?

אז מה זאת אומרת שכתוב שה' "התגלה" לאברהם משה אדם וחווה?...

לפני שנענה על כך כדי לחדד את הנקודה אני מדגים את הפער העצום בין הכרזת כורש כפי שמתוארת במקרא לבין הכרזת כורש כפי שאנו יודעים כבר 150 שנה מה בדיוק נאמר שם...

בגירסה המקראית כתוב כרגיל שה' התגלה לבן אדם כל שהוא (לכורש) ואמר לו כך וכך דברים לעשות.
אולם מהממצא הארכיאולוגי שזכינו בחסדי ה' לגלות עולה שכורש מלך פרס הכריז הכרזה זו בלי להזכיר כלל את ה' ובלי להודות בכך שקיבל השראה מה' אלוהי ישראל או איזה נציג מטעמו.

כלומר לפי הממצא הארכיאולוגי עולה שה' מעולם לא דיבר עם כורש והתיאור המקראי מתאר דבר שלא היה ולא נברא!

אלא ש... הכרזת כורש ה"אמיתית" (המקורית) ידועה אומנם בעולם המודרני רק 150 שנה והחשיפה שלה אולי בילבלה כמה קוראי תנך שאינם מבנים תנכית אבל כל עולי בבבל הרי ידעו מה ב"אמת" כורש אמר. אז איך יתכן שהתנך מדווח להם על אירוע בסדר גודל בינלאומי שהיה ידוע בכל רחבי האימפריה הפרסית לפני כ2500 שנה ומציג להם גרסה כל כך שונה בה משורבב שמו של ה'??

והתשובה טומנה בהבנת השפה התנכית. מי שקורא תנך כספר היסטוריה הכותב לועג לו בארוניה ומציף אותו בשלל סתירות עובדתיות כדי לנער אותו ולהרים אותו למבט-על אחר.
אם יכתב בעתיד פרק נוסף בתנכית על הצהרת בלפור או הצהרת טרמפ שוב יהיה רשום שהדובר יטען שה' הכניס לו את המילים לפה אף שאנו יודעים שטרמפ או בלפור לא התיימרו להציג עצמם כנביאי ה'.

מדוע התנך מתנסח כך? כי זו התפיסה הדתית של התנך. כולנו מלאכי ה'. כולנו יכולים לבחור בכל רגע נתון להיות מלאכי חבלה (להזיק למישהו/ למשהו) או מלאכי שרת (להועיל למישהו/ משהו) ולעיתים גם וגם בעת ובעונה אחת...
לכן התנך מתאר את האירוע כדבר ה'. לא כי כורש או פרעה או המן או היטלר או להבדיל הרצל ובן גוריון "דיברו" עם ה' אלא כי לפי התנך ה' דיבר מגרונם.

איך האנושות גילתה זאת? אולי זו סתם המצאה של יישות דמיונית שלא קיימת?
התנך מערפל את התשובה. הוא לא מספר לנו כיצד אדם וחווה או נוח ואברהם מגלים את ה' וגם כאשר מסופר על משה או שמואל וירמיה המידע מאוד עמום ומעורפל. זה נראה ונשמע כסיפור ריאלי אבל כרגיל אלו סיפורים מטאפוריים.

סצנות הקדשה של נביאי אמת כוללות לא אחת את מוטיב הכנסת המילים לפה עי ה'. אצל משה כבד הפה אצל ירמיה הנער שלא ידע (ל)דבר ואצל יחזקאל שאוכל מגילה מדגישים בסיפור ההקדשה שלהם שמשהו עליון הכניס להם את הרעיון לראש/את המילים לפה (לניבים...). זה לא היה שגעון שצמח ממסקנות אלא הברקה מלמעלה (ועל דרך משל מ"שמיים" (למרות שלרעיונות אין נ.צ. גיאוגרפי)).

האם יש סתירה הקלישאה "בראשית ברא אדם אלוהים" לבין הגירסה של תנך שה' ברא את האדם? לא בהכרח!

האדם כייצור תבוני גילה שיש תופעה בלתי מובנת ומוסברת. משהו ערטילאי ולכן מופשט ורוחני שגורם לדברים/לאמת להתגלות. חלק מכנים יישות זו בכינוי אל וחלק בכינוי "אמת". וחלק סתם כ"אינטואיציה". שורה תחתונה רבים הבחינו בתופעה מוזרה שהאמת סופה להתגלות. לא ברור איך ולמה? זה היה רק שאלה של זמן עד שיגלו תגלית זו או אחרת. ומרגע שהיא התגלתה היא קמה לתחייה.

שהאדם שהתנך מכנה אותו האדם הראשון (אף שלפניו חיו מאות/עשרות אלפי שנים יצורים זהים גנטית) מחליט לפתע
לשים על עצמו משהו ולהתלבש
או לא לאכול כל פרי שזז כדי להרגיש נבדל מחיות הפרא
הוא מגלה אמת שהיתה טמונה וחבויה במציאות ותבעה את מימושה וגילויה. בתנכית נקרא לזה "דיבור" אלוהי. בפרק ב יהיה רשום שה' "אמר/ציווה" לא לאכול מעץ כזה או אחר.
יש אנשים שה"אמת" מדברת אליהם. האמת חיה בוערת ובועטת להם בבטן אך רובם עיניהם טחו מראות.
לא במקרה סיפור לידתו של משה ושל הקדשות הנביאים אחת המילים המנחות היא "לראות". כולם רואים את אותה מציאות אך לא כולם רואים אותה אותו דבר.
משה "רואה" בסבל של אחיו ולכן הוא זה שרואה "מראות אלוהים" שאומרים לו לחזור ללוע הארי שהוציא נגדו צו חיסול ולדרוש "שלח את עמי".
הג'וק המטורף הנ"ל שנכנס בראש נסיך מצרים היה נראה ליוצאי מצריים שוב ושוב ושוב כהטרלה של אדם הזוי. לא פעם מאשימים יוצאי מצרים את משה *אתה* הוצאת אותנו ממצרים. תפסיק להאשים איזה ייצור דמיוני שאתה קורא לו "אלוהי אברהם יצחק ויעקב" ומשה היה צריך שוב ושוב לשכנעם. "בלעדי". זה לא רעיון שלי. אני רק שליח שמודע לשליחות שהוטלה עליו.

איך היו נראים חייו של העם היהודי בלי אדם שטוען שהוא חש שליחות אלוהית? מה היה עולה בגורל גולי בבל בלי נביא שאומר להם שזה קול השופר של ה' הבוקע מגרונו של כורש?? כולנו יודעים!!

מעט מאוד האמינו ולכן מעט מאוד עלו. בהגדה של פסח מטיחים ברשע אם היית שם גם אתה לא היית נגאל (לא ממצרים לא מבבל ולא מאושוויץ). כי לא היית מאמין שהקריאות לעלות ארצה הם שופרו של ה' ולא של כורש או בלפור או הרצל. הם רק ה"כלי" קיבול לאמת שדרשה להתגלות באורח בלתי מובן מוזר ואף הזויה.

מרוב עצים לא רואים יער. בשיעור תנך יוצא לומר מאות פעמים "ה' אומר ל...". אולי שווה לעצור פעם אחת ולשאול מה הכוונה של התנך? מה בדיוק "מדבר"? איך "מדבר"? למה לא כולם שומעים אותם דברים? למה יש אנשים שהאמת שמוצגת עי הנביא והוא מוכן למות למענה לא מדברת אליהם והם מעדיפים להמשיך בחייהם?

אם נחזור לרגע לברית בין הבתרים עם אברהם נדמה שהרגע המטלטל בהתגלות זו היא הבשורה המרה שזרעו של אברהם ישועבד 400 שנה. נראה לי שזו מלכודת דבש. מסך עשן. הדבר המטלטל יותר הוא האופן שה' מתגלה לאברהם. ה' מציג עצמו כמי שהוציא את אברהם מאור כשדים. אך בפרק יב מסופר שה' אומר לאברהם לצאת לכנען מחרן ולא מאור כשדים. אז מדוע ה' מוצג כמי שהוציא את אברהם מאור כשדים?
ושוב התשובה כי התנך מדבר בתנכית!! ה' מוצג כמי שהוציא את אברהם מאור כשדים כי ה' גרם לתרח אבי אברהם להגר מאור כשדים ולהישאר בחרן. אברהם שגילה את ה' שמע קול פנימי שהרעיש את עולמו ותבע ממנו לעזוב את משפחתו ולפתוח דף חדש במקום חדש - חשב בשלב הראשון - שהקול המדבר אליו דיבר אליו ופנה אליו בחרן. בא ה' ומגלה לו או מגיע אברהם בברית בין הבתרים להבנה מעמיקה יותר שהקול הפנימי שאברהם זיהה אותו כהתגלות אלוהית למעשה כבר פנה עוד קודם לכן לאביו. תרח מוצג כרשע. כמי שסבור שזו גחמה פרטית שלו להגר. אברהם לעומתו מכיר בכך שהקול הפנימי הוא לא גחמה לא מיקרי ולא פרי הסקת מסקנות לוגית אלא הברקה/ניצוץ שנחת עליו מ"שום מקום" כדי לממש את ייעודו.

התנך מנסה לומר לנו תקשיבו לעצמכם! תקשיבו למה שבוער בכם. זה לא סתם ג'וק שנכנס סתם כך לראש. אם את/ה מוכנ/ה להקריב את החיים שלך למען דבר זה או אחר - זה כנראה רוח קודש שלחשה לך באוזן: "בן אדם עלה למעלה עלה כוח רב לך יש לך כנפי רוח כנפי נשרים אדירים. אל תכחש בם פן יכחשו בך!".

לנו תישאר הבחירה האם לומר "הנני כאן" לצו המצפון או "איזה שטויות חשבתי לעצמי". האם לשלם מחיר אישי ולזעוק על עוולות שנעשות לאחרים או לדשן רק את עצמי.

ובימינו? מי לדעתך משמש (אותך) כנביא? מי מנסה להוביל (אותך) לשינוי ולהוציא (אותך) מאפלה לאורה? לחלץ (אותך) אנשים שנרמסים ע"י בעלי און הון ושלטון?

ואולי.. זה בכלל את/ה??!!!
האם/עד כמה זה מדבר אליך/אלייך לסייע לבני אדם למרות שזה יגזול מזמנך או יפגע במעמדך בכיתה/חברה/בהישיגים הפרטיים שלך? תסכימ/י לוותר על קריירה/כסף כדי לנסות לשפר את העולם/ מדינה/ עיר/ משפחה שלך?

יש לך "אלוהים"?... 😉😉😉

28/06/2019

יציאתו של יובל דיין מארון הקודש היכתה דתיים וחוזרים בתשובה רבים בתדהמה

אני לא מופתע

א. אכן יש לשברון ליבנו גם רבנים חולי נפש ממגוון סוגים. מפדופילים ועד פריק קונטרול חולניים שסוגדים לקהל שסוגד להם. שלא לדבר על רודפי הבצע שמקפצים מהרצאה להרצאה כדי לשלשל לכיסם עוד ועוד מעות. אגב זה לעומת זה ברא ה' - כמובן שיש קדושים שמחטטים רגליים בהתנדבות מלאה אשר מסתפקים בברכת שמים ולא גומעים מתנות בשר ודם.

ב. עד כמה שהדבר מקומם ומטריף... איך אדם לא יחזור בשאלה אם את הפסוק השכיח ביותר בתנך הפסוק שהתורה חוזרת עליו הכי הרבה פעמים האדם הוא עדיין לא מבין... איך לא יצא בשאלה?

אדם שלא מבין מדעתו מה הפירוש "וידבר ה' אל משה" שמופיע עשרות פעמים בתורה למעשה כל ה"דת" שלו נשענת על הבנה רדודה ושטחית ויציאתו מהארון זה רק שאלה של זמן כינות ואומץ להגיד - לא הבנתי!!!

Address

משורר ישעיהו 4
Petah Tikva
79000

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when וידויים של דתלשל"שים posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share