14/11/2025
בס"ד
קצת מחשבת ישראל
נושא: לא הכול לטובה או בעצם כן?
קל וקשה להגיד בו זמנית, הכול לטובה, במיוחד בזמן שאנו עוברים ייסורים קשים ועוד.
בנוסף בזמן תקופת המדבר, האל כעס עלינו מספר רב של פעמים, היה אפילו רעיון של השמדה מלאה, בזכות משה רבנו שאמר עלינו רחמים, זה לא קרה.
אם רובנו לא היינו קיימים, האם היינו אומרים זה הכול לטובה? השם עושה רק טוב?
אין הדברים מתחברים להגיון, השם יכול לכעוס עלינו ולהעניש אותנו ואין זה לטובה, אלא אם כן אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, בשכל הגשמי והדל שיש לנו.
יש לנו גם שכל רוחני מצומצם יחסית.
אם אנחנו נגיד הכול לטובה, לא נלמד כלום מהעונש, כי מבחינתו אין עונש
השם לא מעניש, הכול לטובה.
לכן אנו צריכים לדייק בנושא זה, אם אנו מרגישים שהשם מעניש אותנו, צריך לקבל את העונש.
להבין אותו, ללמוד ממנו מה שניתן ואז בסוף אחרי שהבנו, הכול טובה.
לא פשוט להגיד, הכול לטובה וזהו להעביר את העונש ככה שיחלוף לידנו, לא למדנו כלום.
למשל: נרצחו מיליוני יהודים בשואה, לא להגיד זה פשוט קרה וזהו, הכול לטובה.
אלא להבין את המשמעות, נרצחו מיליוני יהודים בשואה, מה זה בא להגיד לי?
מה אני מבין מזה? מה חשוב שאקח מזה לחיי הפרטים?
כולל חורבן בית המקדש עוד אסון, לנו העם היהודי לא חסר אסונות.
אנשים שנצלו מן מנהרות חמאס, חזרו עם תובנות.
הכול לטובה? רק אם לומדים מזה משהו.
שנזכה לשמוע בשורות טובות, שבת שלום