11/03/2026
"אשרינו, מה טוב חלקינו"
אנו נרגשות ונרגשים לשתף כי אמש, בטינק שבניו ג’רזי, נערך טקס ההכתרה לתפקיד הנשיאה הבינלאומית של כנסת הרבנים של חברתינו הרבה גיזה אדרברג מברלין, גרמניה.
🩷🩷🩷
הרבה גיזה היא הנשיאה הראשונה של ה-RA שמגיעה מחוץ לצפון אמריקה או ישראל — ביטוי לאופי הגלובלי והמגוון של התנועה המסורתית בעולם.
היא גם הנשיאה הראשונה שהוסמכה לרבנות מחוץ לארצות הברית: הרבה גיזה היא "משלנו!", בוגרת בית המדרש לרבנים ע״ש שכטר אשר בירושלים.
נציין גם בנוסף, כי הרבה גיזה הייתה ועודנה האישה הראשונה והיחידה המכהנת כרבת קהילה בברלין — ציון דרך משמעותי עבורה, עבור קהילתה ועבור התנועה שלנו כולה.
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
לצערנו, בשל המלחמה והמצב הביטחוני, נמנע מאיתנו, נציגות ונציגי כנסת הרבנים מישראל, להשתתף פיזית בכנס ובטקס עצמו.
ובכל זאת צפינו בו בזום, מרחוק — והתרגשנו עד מאוד.
🙏🏻🙏🏻🙏🏻
דווקא בתוך חוסר הוודאות והדאגה המלווים את הימים הללו כאן בישראל, הרגע הזה מזכיר לנו לעצור שניה לחגוג הישגים משמעותיים, ולהיאחז גם ברגעים של גאווה, תקווה ושמחה.
הרבה גיזה היקרה, אנו מברכות ומברכים אותך עם כניסתך לתפקיד, ונישא יחד תפילה להצלחתך:
“אֲחֹתֵנוּ אַתְּ — הֱיִי לְאַלְפֵי רְבָבָה”
(בראשית כ״ד, ס׳)