23/05/2026
יצאנו מחג השבועות וקיבלנו בצער גדול את הידיעה על פטירתו של איש יקר ואהוב, מר ישי מימון ז״ל.
איש אוהב תורה, בעל ענווה, מידות טובות ואהבת ישראל אמיתית!!
גם כשהיה ראש עיר ובעל אחריות ציבורית גדולה, תמיד התנהג בפשטות, ובנועם הליכות. במשך שנים ראיתי אותו מגיע גם כראש העיר ללמוד תורה עם החברותא הרב דוד סולימן אצלנו בכולל בצפת — כאשר הבקבוק מים קבוע לידו, מקפיד על הבריאות ועל סדר היום שלו, בשנים האחרונות כשהייתי יושב אצלו בירושלים, היה משתף בהתלהבות במה שהוא לומד — אור החיים הקדוש, גמרא, חוק לישראל ועוד ועוד. הוא לא אהב לבטל את הזמן, תמיד רצה למלא את היום בתורה, בתהילים וביראת שמיים.
היה מתפלל בקביעות בבית הכנסת רבי חומאני עלוש, לפני התיבה בפשטות ובדבקות מיוחדת.
בשנים האחרונות, כשעבר לירושלים להיות קרוב לילדיו, היה שואל אותי שוב ושוב:
״מה קורה עם אלגריבה? מתי כבר נזכה להתפלל שם?״
תמיד נתן השראה וחיזוק עם רעיונות טובים, מניסיון החיים העשיר שלו.
זכיתי להיות אצלו יחד עם אבי מו״ר הרב רפאל כהן שליט״א ממש לפני ימים ספורים כל ילדיו היקרים היו סביבו. היה קשה לראות אותו כך, והלב הרגיש שאלו ימים אחרונים.
צפת וגם ירושלים איבדו אדם מיוחד.
אדם של תורה, של חסד ושל לב גדול.
יהי זכרו ברוך.