על ידי ההוא בשם כל ישראל

על ידי ההוא בשם כל ישראל כִּי לִי בְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲבָדִים עֲבָדַי הֵם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲנִי יְהוָה

01/10/2024

חומנאי = המנאי. האותיות "ח" ו "ה" מתחלפות. חומנאי מזרע המן.

14/09/2024

אם בזמן מלחמת היצר אשת איש גויה מותרת. (פעם ראשונה על כל פנים) למה יוסף הצדיק נמנע מאשת פוטיפר? והרי היא מותרת לו על פי התורה.
התשובה טמונה בהמשך הפרשה עמוני ומואבי לא יבואו בקהל ה' על שלא קדמו אתכם בלחם ומים. כפיות טובה. ה' שונא כפיות טובה. לכן יוסף לא אומר שהוא מסרב עקב היותה גויה אלא כפיות טובה כלפי רבו פוטיפר שנתן בידו הכל למעט אישתו. ויהודי אינו כפוי טובה. לכן לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו. אף על פי שהשתעבדו בכם. על כל פנים נהינתם מהם משהו. אל תהיו כפויי טובה. בהלאו"א.

10/06/2024

ב"מדבר". אותיות ב-מדבר.
כידוע ישנם 5 מדרגות דומם צומח חי מדבר. וה' יתברך הוא המדרגה החמישית מעל כולם (למה לא הכללתי את המלאכים? כי הם בחינת חיות. מתחת מדבר)
ובאופן מפתיע ספר במדבר הוא הרביעי. אם כך אזיי בראשית כנגד הדומם - האבות בניין העולם. שמות כנגד הצומח. צמיחת האומה הישראלית כעם. ספר ויקרא כנגד מדרגת החי. עבודת הקורבנות - החיות של העולם. וספר במדבר כנגד מדרגת האדם המדבר. ובאופן מפתיע זה ספר המחלוקות. כי המדבר - האדם שחטא בעץ הדעת מלא גאווה. והגאות היא שורש המחלוקות בעולם. לכן אם נתבונן היטב בספר במדבר הוא מלא מחלוקות המרגלים. קורח. בלעם. כל המדברים רע על משה רבנו וישראל נמצאים בזה הספר.
ובאמת ספר במדבר הוא הספר האחרון בתורה. כי את ספר דברים כתב משה מדעתו וחזר על התורה.
וכידוע ספר דברים מעלתו גבוהה יותר מהחומשים הקודמים. כי מי שלא דורש סמוכין בשאר התורה דורש סמוכין בדברים. כי ספר דברים בנוי כסדר.
מתחיל בפרשת דברים כנגד התורה ולאחריה פרשת ואתחנן כנגד התפילה. עקב תשמעו כנגד היראה כי יראה תלויה באודנין. וזה בחינת תא שמע. ראה כנגד האהבה העיניים. בחינת תא חזי. שופטים שאדם שופט עצמו כל יום אם הוא בדרך בה אם לאו. ואז כי תצא למלחמה כי אחרי שלמדנו התפללנו. העמקנו בתורה וביראת השמיים. אזי הזמן להלחם ביצר הרע כי תצא למלחמה. ומיד לאחר מכן לזכות לדעת של ארץ ישראל שזה בחינת כי תבואו אל הארץ. ואז זוכים לרוח הקודש בחינת ניצבים. עולם מדרגה לדרגה בחינת וילך. זוכים לנבואה בחינת האזינו. זוכים בסוף להיות זאת הברכה בחינת צדיק גוזר וה' מקיים. אז תתענג על ה'. והבן.

24/05/2024

פרשת בהר בראשיתה מדבר בעניין השמיטה.
מה הקשר בין שמיטה לשבת לעולם העתיד לבוא?

בשמיטה לא מעבדים את הקרקע.
בשבת לא עושים מלאכה. ולא יוצאים מהמקום.
בשניהם מסתפקים במה שהכנו מערב שבת / השנה השישית.

מי היה אמור לחיות ככה?
אדם הראשון לפני החטא.
הוא לא היה אמור לטרוח לפרנסתו. או לעבוד את האדמה.

הכל היה לו מן המזומן לפניו ללא טרחה.
וזה הקשר לעתיד לבוא עולם שכולו שבת.

עולם שבו לא צריך לעבוד את האדמה או לעסוק במלאכה לשם פרנסה.

מי חי כך כבר היום?
בעלי החיים. היצורים ללא ה"אגו". מסתפקים במה שמזמן להם הבורא ברגע הזדקקותם. בלי לדאוג למחר. ובלי טרחה מרובה.

ולמה נברא האדם? להיות מלך החיות. שנאמר : וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל הָאָרֶץ וּבְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ.

14/05/2024

מסכת יומא פו עמוד ב.
"רבי מאיר אומר גדולה תשובה שבשביל יחיד שעשה תשובה מוחלין לכל העולם כולו שנא' ארפא משובתם אוהבם נדבה כי שב אפי ממנו מהם לא נאמר אלא ממנו"

השאלה המתבקשת היא : וכי עד היום לא היה אף אחד שעשה תשובה? כל גדולי ישראל די בכל דר ודר אפילו אחד מהם לא עשה תשובה בשבילו יגאל העולם?

הלכתי לגמרא למפרשים לחפש תירוץ
ולא מצאתי.
ונראה לעניות דעתי. שלא התכוון רבי מאיר לסתם יחיד. אלא ליחיד המיוחד. שה' ממתין לתשובתו. למלך המשיח. לכן כתיב רבי מאיר יחיד. מלשון מיוחד. כמו אחד היה אברהם.

ואם תשאלו למה המשיח צריך לעשות תשובה. משיח לא צדיק מעיקרא?
משיח צדיק. ודאי. לא חטא מעולם. רק הקב"ה הביא אותו "בדלת האחורית" דהיינו כדי להסתיר אותו מהמקטרג הגדול. הוא הביא אותו לא מתוך העולם של התורה. אלא דוקא משיא הקליפה. כדי שיחזיר את הצד האחר לה' איתו יחד.

לכן אברהם אבינו הוקדש מלידה לעבודה זרה. הוריו הביאו אותו בזמן שאמו נידה כדי להמשיך עליו את רוח הטומאה מבטן. כך שאם אברהם נכנע לפני ה' איתו נכנע לפני ה' הנחש הגדול . בדיוק מסיבה זו נתנה תורה בפרשת יתרו. שעבד כל העבודות זרות ולבסוף עשה תשובה והכניע בזה את הנחש לפני המלך.

את החיזוק לסברתי מצאתי בספר הנביא ישעיהו פרק שלם שמדבר על המשיח.
ואנסה לפרשו כיד ה' הטובה עליי.
ישעיהו פרק נג
א מִי הֶאֱמִין, לִשְׁמֻעָתֵנוּ; וּזְרוֹעַ יְהוָה, עַל-מִי נִגְלָתָה. - כשיתגלה משיח צדקנו לא כולם יהיו בהלם שיגלו את זהותו.

ב וַיַּעַל כַּיּוֹנֵק לְפָנָיו, וְכַשֹּׁרֶשׁ מֵאֶרֶץ צִיָּה--לֹא-תֹאַר לוֹ, וְלֹא הָדָר; וְנִרְאֵהוּ וְלֹא-מַרְאֶה, וְנֶחְמְדֵהוּ. - גדל בין הגוים. אין לו זקן ופאות. ועדיין יהיה אהוב על ישראל.

ג נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים, אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי; וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ, נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ.
- מבזים אותו בראש כל חוצות. אומרים שה' מסתיר פנים ממנו לכן ככה רודפים אותו. ועם ישראל יאהבו אותו אבל לא יחשבו שהוא המשיח.

ד אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא, וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם; וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ, נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה.
- המשיח יעבור סבל בגללנו. בגלל רצונו להטיב לנו הרשעים ירדפוהו. אבל אנחנו חשבנו שה' מענה אותו על רשעתו.

ה וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲו‍ֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ.
- הכוונה שהוא נשמתו ירדה לעולם החול (חילוני) בגלל עוונות הדור. כי ביסוריו ובע"ה בתשובתו נתרומם כולנו בכוחו. והייסורים וההכפשות שהוא עובר מכפרים על עם ישראל.

ו כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲו‍ֹן כֻּלָּנוּ. - שוב הנפילה הרוחנית של ישראל תגרום לכך שכביכול ה' יפיל את המשיח לדיוטא תחתונה כדי שירים את אחרון הפושעים בישראל בתשובתו / יסוריו. כי כדי להוציא מישהו מהבור. מישהו צריך לרדת לבור. והבן.

ז נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה, וְלֹא יִפְתַּח-פִּיו, כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל, וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה; וְלֹא יִפְתַּח, פִּיו.
- נגשׂ - זה מלשון נרדף (בשקרים). ע"י רשעי ישראל וערב רב. והוא יקבל את הייסורים באהבה ולא עונה לרודפיו.

ח מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח, וְאֶת-דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ: כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים, מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ. - רודפים אותו משפטית. ואין מי שיכול לעזור לו בדורו. כי ראשי המערכת המשפטית כולל שופטיו הם בעצמם רודפיו. וכל הרדיפות נגדו זה בגלל פשענו אנו. (דהיינו שאנו נותנים לרשעים לשפוט אותו שלא כצדק. וזה הוא עיקר פשענו. שהתדרדרנו כל כך שרשעים שופטים אותנו ומציל אין מידם. ולכן אין לו הצלה מהם. כי אין מי שיציל. )

ט וַיִּתֵּן אֶת-רְשָׁעִים קִבְרוֹ, וְאֶת-עָשִׁיר בְּמֹתָיו; עַל לֹא-חָמָס עָשָׂה, וְלֹא מִרְמָה בְּפִיו. - קוראים לו רשע. ועשיר מפונק. כי אין להם טענות אמיתיות עליו. כי הוא ישר.

י וַיהוָה חָפֵץ דַּכְּאוֹ, הֶחֱלִי--אִם-תָּשִׂים אָשָׁם נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים; וְחֵפֶץ יְהוָה, בְּיָדוֹ יִצְלָח. - ופה הנביא אומר שהיסורים שלו זה מה' אבל אם הוא יעשה תשובה. ה' יצליח אותו. בכל מעשיו . ויאריך ימים.

יא מֵעֲמַל נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה יִשְׂבָּע--בְּדַעְתּוֹ יַצְדִּיק צַדִּיק עַבְדִּי, לָרַבִּים; וַעֲו‍ֹנֹתָם, הוּא יִסְבֹּל. - לא הבנתי את תחילת הפסוק. מחילה. אבל אנסה בכל זאת מהסבל הנפשי שלו ענוותנותו. הוא ידון לכף זכות את הרבים. ובזכות הלימוד זכות שלו. הוא יסבול. כביכול יקבל על עצמו ביזיונות כדי לכפר על כמה שיותר מנשמות ישראל ששונאים אותו.

יב לָכֵן אֲחַלֶּק-לוֹ בָרַבִּים, וְאֶת-עֲצוּמִים יְחַלֵּק שָׁלָל, תַּחַת אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ, וְאֶת-פֹּשְׁעִים נִמְנָה; וְהוּא חֵטְא-רַבִּים נָשָׂא, וְלַפֹּשְׁעִים יַפְגִּיעַ. {פ} לסיכום. הסוף טוב.
ולמה הוא זכה לזה? כי הוא מסר נפש על ישראל. ובביזיונות והצער והרדיפה שיש נגדו הוא מכפר על ישראל. אבל את הפושעים הוא יגיע. דהיינו יהרוג.

יש תורה שלמה בליקוטי מוהרן על מסירת נפש. והוא כותב שם. שהשם זה בחינת נפש. וע"י ביזיונות חירופים וגידופים. זה בחינת מה שהמשיח עובר יום יום. זה לכפר על חלילה אלפים מעם ישראל. אלפים.

נתפלל שמשיח יחזור בתשובה. ושבכח תשובתו נחזור כולנו.

ולמה התשובה של משיח כל כך חשובה?
כי משיח לא חטא מעולם. ולכן אין לו על מה לעשות תשובה. ועדיין ה' ממתין לתשובתו.

יחי המלך המשיח.

09/05/2024

הגמרא במסכת חולין ס"ג עמוד א :
א"ר יוחנן למה נקרא שמו רחם כיון שבא רחם באו רחמים לעולם אמר רב ביבי בר אביי והוא דיתיב אמידי ועביד שרקרק וגמירי דאי יתיב אארעא ושריק אתא משיחא שנאמר (זכריה י, ח) אשרקה להם ואקבצם א"ל רב אדא בר שימי למר בר רב אידאי והא ההוא דיתיב בי כרבא ושרק ואתא גלל אפסקיה למוחיה א"ל ההוא ביידא הוה

תרגום לעברית (שטיינצלץ) :
אמר ר' יוחנן: למה נקרא שמו רחם? כיון שבא רחם לארץ באו רחמים לעולם, שהוא בא סמוך לעונת הגשמים, שהם רחמים לעולם. אמר רב ביבי בר אביי: והוא סימן לגשמים רק בשעה דיתיב אמידי ועביד [שיושב על דבר מה ועושה קול] "שרקרק", ולא כשהוא מעופף. וגמירי דאי יתיב אארעא ושריק [ולמודים אנו במסורת שאם הוא יושב על הארץ, שלא כדרכו ושורק] — סימן הוא שאתא משיחא [בא המשיח], שנאמר "אשרקה להם ואקבצם" (זכריה י, ח).

אמר ליה [לו] רב אדא בר שימי למר בר רב אידאי: והא ההוא דיתיב בי כרבא ושרק [והרי מעשה באותו רחם שישב בשדה חרוש ושרק], ואתא גלל אפסקיה למוחיה [ובאה אבן ושברה את מוחו, גולגלתו]! אמר ליה [לו]: ההוא ביידא הוה [אותו רחם שקרן היה], ולכן אירע לו כן.

בן יהוידע.

כֵּיוָן שֶׁבָּאָה רָחָם, בָּאוּ רַחֲמִים לָעוֹלָם. נראה לי בס"ד בעבור בשורה זו של מטר נקרא רָחָם כי רָחָם [248] עם הכולל גימטריא מָטָר [249]. וגם בעבור בשורה של גאולה נמי נקרא רָחָם כי הוא מבשר דאתא משיחא דכתיב ביה עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר (זכריה ט, ט) וְרָחָם בהפוך אתוון חֲמוֹר אם תניח חול"ם למעלה. ועוד נקרא רָחָם בעבור הגאולה שתהיה בזכות קיום רמ"ח מצות שהוא סוד החסדים. גם תהיה בזכות התורה שנקראת יין שתרגומו 'חמר'.גם תהיה בזכות אברהם [248] אבינו ע"ה ששמו עולה 'רָחָם' ומצינו בפרשת שמיני (ויקרא יא, יח) קראו רָחָם שהוא לשון זכר ובפרשת ראה (דברים יד יז) קראו רָחָמָה לשון נקבה והיינו כנגד שני בשורות טובות המופקד עליהם אחת של גשמים שהיא בשורה לארץ שהיא נקבה כמו שאמרו רבותינו ז"ל (תענית ו:) מטרא בעלא דארעא איהו, ואחת של גאולה שהיא בשורה לישראל שהם בסוג זכר שנקראים 'בן' מה שאין כן אומות העולם נקראים 'בנות' כמו שכתב רבינו מהר"ם אלשיך ז"ל על פסוק בְּנוֹת יְרוּשָׁלָ‍ִם (שיר השירים א, ה).והא 'דְּיָתִיב אֲאַרְעָא' לרמוז שהגאולה תהיה בזכות הענוה שיכלו גסי הרוח והעניו חושב עצמו כעפר לדוש וכמו שאומרים 'וְנַפְשִׁי כְּעָפָר לַכּל תִּהְיֶה' וגם יהיה כן לרמוז על בירור ניצוצי קדושה שנשלם הבירור אפילו מן הדומם שהוא העפר שאינו מאכל בני אדם ובירורו קשה והגאולה תלויה בבירור וכמו שאמרו על פסוק (תהלים קיג, ז) 'מְקִימִי מֵעָפָר דָּל' זה ניצוץ הקדושה ואז 'מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן' אלו ישראל ולכן יתיב אארעא ושריק לומר בזה הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי (ישעיהו נב, ב).והנה כאשר שורק נשמע כאלו אומר 'שְׁרַקְרַק' והיינו זו היא בשורה של הגאולה שתהיה לעתיד באות צד"י דמנצפך וכמו שאמרו בפרקי רבי אליעזר שמספרו תשע מאות שהוא מספר 'שְׁרַקְרַק' [900] ולכן גם בשורת הגשמים תהיה על ידו כי אמרו רבותינו ז"ל (תענית ח:) גדול יום הגשמים כיום קבוץ גליות ופירש רבינו האר"י ז"ל הטעם מפני שעל ידי הגשמים יהיה בירור ניצוצי קדושה מן הדומם שהוא עפר הארץ.ועוד נראה לי בס"ד הטעם שתהיה בשורת הגאולה על ידי עוף כי כתוב בספר הלקוטים פרשת שמיני שהעוף הוא ביסוד ולכן עוף [156] בגימטריא יוסף [156] שהוא היסוד ולכן הוא יבשר על הגאולה שתהיה באלף השישי שהוא היסוד וגם עוד נמי על פי מה שאמר רבינו האר"י ז"ל בשער מאמרי רשב"י כל פדיון הוא במלכות וכל גאולה היא ביסוד בסוד הכתוב אִם יִגְאָלֵךְ טוֹב יִגְאָל (רות ג, יג).

מה מבינים מפה?
עוף טמא - עוף מרמז על תלמידי חכמים.
טמא - מרמז על גוי.
עוף טמא - למשל בלעם.
רחם - שבא לבשר על רחמים - גאולה.
אין דרכו לצפצף על הארץ. - כי הגויים הם בחינת גאווה טומאה. ולכן כשעוברים ליד בית תפלותם יש לומר "בית גאים יסח ה'. "
כי עם ישראל קרויים ענוים. והגויים קרויים גאים.
ומה שהנביא הגוי יורד לאדמה מרמז שגם חכמי הגויים יגיעו לדיבורי ענווה מרמז בזה שעוף השרקרק יעמוד על הארץ וישרוק אזיי זו בשורת הגאולה.

כי עיקר הגלות היא ע"י גאווה ועיקר הגאולה היא ע"י ענווה. וכשהגאים יכניעו עצמם לתורת ישראל כמו יתרו חותן משה אזיי תהיה הגאולה השלמה.

ולכן הגויים יזהו את המשיח לפני עם ישראל.
ועוד אומרים חז"ל שרשעי אומות העולם יחברו לערב רב להלחם במשיח. ועכשיו אנחנו זוכים רואים במלחמת ערב רב (השמאל) ואומות העולם במשיח. ועיקר המלחמה במשיח. כמו שעיקר המלחמה שלהם (ערב רב , ורשעי אומות העולם) היתה ביוסף, משה, דוד, מרדכי היהודי (רצוי לרב אחיו) וכו'.
ובסיום המלחמה הכנעת רפח הניצוצות ברפיח יתגלה משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

12/03/2024

Dot is infinite small.
Line is infinite dots
Area is infinite lines
volume is infinite areas
Time is infinite volumes
Which at the end is infinite dots.
All the dots. Are the same one
There is only one dot in the universe.
God. Is that dot. Infinite.

20/02/2024

*איזהו גיבור*
הרב חיים סבתו

*"הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא"*

*איזהו גיבור?* מי ששחה נפשו לעפר, ומתנער מאפר, כלביא מי יקימנו.
*איזהו גיבור?* הכובש את כאבו העמוק מיני ים, ויוצא לישע עמנו.
*איזהו גיבור?* הכובש את זעמו ועלבונו, מושל ברוחו, וחש להילחם על נפשותינו.
*איזהו גיבור?* שדמו רותח ממראה עיניו, לא נשבר, ושומר על צלילות נפשו ויושר דעתו.
*איזהו גיבור?* הנכנס בקשרי מלחמה בלא מורא ובלא פחד, ושם נפשו בכפו אמיץ לב בעוז רוחו.
*איזהו גיבור?* מי שלא שם בשר זרועו, ולא בשוקי הסוס יבטח, ולא על פלאי הטכנולוגיה נשען. ואף שמשתמש בכל היכולות הגאוניות של מומחינו, לא נפתה לומר כוחי ועוצם ידי עשו את החיל הזה לנו.
*איזהו גיבור?* העומד נחוש וקשה בשדה הקרב, ולא מאבד את עדינות נפשו, טוהר אצילותו וטוב לבו.
*איזהו גיבור?* הרואה גלי קצף עכורים של שנאת אחים, אבל יודע שתחתיהם מפכים מים זכים טהורים של אהבת ישראל אחינו.
*איזהו גיבור?* מי שלא העלים עינו ממומי עמו, ובכל זאת יודע שאמת אמר עליהם בוראם: כולך יפה רעייתי ומום אין בנו.
*איזהו גיבור?* מי שחש שמיים נפלו עליו, ולא איבד את אמונתנו.
*איזהו גיבור?* מי שארץ התמוטטה תחתיו, ולא איבד את תקוותנו ואת חזון נביאנו,
לראות עם יושב לבטח, בארצו פורח, זקנים על משענותם, וילדים וילדות משחקים ברחובותינו.
יראו עינינו ישמח ליבנו.

(פורסם בידיעות אחרונות)

02/02/2024

פרעה היה אמה על אמה וקיבל עשר מכות. הלוחות היו אמה על אמה וכתובים עליהם עשר דברות. מה הקשר?
במקדש היו שני סוגים של "אמה" אמה בת 6 טפחים. ואמה בת 5 טפחים.
והלב הוא בחינת לוחות שנאמר כתבם על לוח לבך. ו"י"דעת היום והשבת אל לבבך כי ה" הוא האלוקים. ה'י' של ידעת הוא הוא העשרת דברות שיש לכתוב על הלב. ויהודי הוא בחינת 'י' כי הגויים מכנים אותנו 'י' בגרמנית יודן. או באנגלית jew וכידוע באנגלית j היא 'י' כי יהודה הם אומרים juda אן יוסף josef
אז היהודי הוא ה'י' בעצמו. הוא העשרת דברות בעצמו שכתובים היכן? בלב של העולם בפרעה. כי פרעה הוא בחינת הלוחות. ואומרים חזל שכל עשב עשב יש מלאך שמכה אותו ואומר לו גדל. יוצא שהמלאך הוא בחינת קודשא בריך הוא שמכה אותו ואומר לו גדל. אז העשב הוא בחינת פרעה. שצריך שני דברים כדי לגדול. מכות ודיבור. יוצא שכל המכות שאנחנו מקבלים בחיים הם כדי שנאמר 'רוצה אני" כי הכל תלוי ברצון הלב. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה" הוא האלוקים. אבל לא רק מכות פרעה קיבל. גם בקשה מנומסת עשר פעמים "שלח את עמי ויעבדוני" ובמצרים קבלנו מכות. ובהר סיני קבלנו דיבור. והבן היטב והם בחינת יראה ואהבה.לעולם תהיה שמאל דוחה = מכות. ימין מקרבת = דיבור. והדברות הם אש שחורה עי גבי אש לבנה. כי באמת גם הדברות הם בחינת שתי אמות בנות חמישה טפחים על הלוחות שהן אמה על אמה. אש על אש. יותא שבשורש היראה והאהבה אחד המה. העשה והלא תעשה. והבן או כמו שאומרים בצבא מה שלא נכנס דרך האוזניים נכנס דרך הרגליים. והרגליים הם בחינת נצח והוד. כנל השפתיים. דהיינו שיש את אותן בחינות בגוף ובפנים. אחור וקדם צרתני ותשת עליי כפכה.
טוב העמסתי מידיי... זה לתלמידי חכמים שבנינו.
את המכות קבלנו בשמחת תורה. עכשיו נותר לקבל את הדיבור. שהוא בחינת משיח שנאמר רוח אפינו משיח ה' ורוח הוא בחינת דיבור שנאמר ויהי האדם לנפש חיה ותרגומו רוח ממללא. שבת שלום לכולם

15/11/2023

המלחמה האחרונה : כיצד לזהות אותה?
והכלל הוא שכל ישראל ערבים זה לזה. ולכן כשיש חלילה דין על ישראל אפילו מצד "פושעי ישראל" כל ישראל נענשים ואדרבא הצדיקים הולכים בראש שנאמר בשמות כב "כי תצא אש ומצאה קצים ונאכל גדיש" הקוצים הם הרשעים והגדיש הוא הצדיקים.
העובדה הזו היא נכונה לחלק מהמקרים לא כולם.
כי בזמן שהשכינה בארץ (בזמן שיש צדיק) אזיי גם מידת הדין מתנהגת בהשגחה ולא פוגעת בצדיק עם הרשע.
למשל בזמן אברהם אבינו שלוט בן אחיו ניצל מהפיכת סדום בזכותו.
בזמן יציאת מצרים שהרשעים נענשו ולא הצדיקים למשל בחטא מחלוקת קרח. חטא המרגלים. וכולי'.
בנבואה האחרונה של הנביא האחרון מלאכי. נאמר שכן יהיה גם במלחמה האחרונה "ושבתם וראיתם בן צדיק לרשע בין עובד ה' לאשר לא עבדו" שתהיה ענישה סלקטיבית (כמו במצרים בעשרת המכות למשל).

אז בכל המבצעים והמלחמות עד היום כולל השואה הנאצית. הלכו צדיקים עם רשעים כאחד.

אבל במלחמה הזו באותה השבת. שבת שמחת תורה. היו סיפורי השגחה מטורפים בפרט לשומרי שבת. מה שמעיד לעניות דעתי שזו המלחמה האחרונה לפני גילוי משיח.

עכשיו ישאל השואל.. אבל כתוב שהמלחמה האחרונה תהיה נגד המשיח. תהילים ב' על ה' ועל משיחו דהיינו שערב רב יחברו לרשעי אומות העולם להלחם במשיח צדקנו. אז איך יהיה גילוי משיח אחרי המלחמה. והתשובה היא שרק אחרי המלחמה נבין שהמלחמה היתה נגד ה' ונגד משיחו. וד"ל.

11/10/2023

דוד המלך בתהילים מלמד אותנו כיצד להלחם באוייבים.
אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם.
תהילים יח.
למה חייבים לכלות את האוייבים? זה אכזרי לא?
אז זהו שלא!
בבמדבר לג כתוב. וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ.

ה' מלמד אותנו שמי שמרחם על אוייבים (כל הפלסטינים לא רק חמאס) בסוף ישלם על רחמנותו בדם.

11/10/2023

למה דוקא "עזה" קרויה רצועה.
ולא חלקים אחרים בארץ?
כי עזה היא רצועה להלקות אותנו בה.
כך היו מלקים פעם כענישה במקל שבקצהו יש רצועת עור. וההצלפה היא ע"י הרצועה.
(חידוש ששמעתי מהרב אברהם ברוך הי"ו).

Address

Jerusalem

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when על ידי ההוא בשם כל ישראל posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category