מרכז תורני "בית יוסף" בנגב

מרכז תורני "בית יוסף" בנגב Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from מרכז תורני "בית יוסף" בנגב, האג"ן 2, Beersheba.

*פרשת "כי תשא" | באר שבע*הדלקת נרות: 17:24יציאת השבת: 18:16משה מודיע לעם ישראל על כך שהוא עולה לשמיים ל - *40 יום וביריד...
06/03/2026

*פרשת "כי תשא" | באר שבע*
הדלקת נרות: 17:24
יציאת השבת: 18:16

משה מודיע לעם ישראל על כך שהוא עולה לשמיים ל - *40 יום ובירידתו יביא עימו את התורה,* ראו עם ישראל כי ביום ה-40 משה לא יורד, מיד *ערערו בחזרת משה* וכדי שתתחזק מסקנתם השטן הראה להם את מיטתו של משה (כאדם מת).
תחושת הבדידות ללא מנהיג
גרמה להם להאיץ באהרון
ליצור פסל מזהב שיהיה ככלי מגשר בינם לבין ה' וכך נוצר חטא העגל,
אמת הדברים שמשה לא התעכב כלל, אלא שעם ישראל ספרו גם את יום העלייה כחלק מה-40 יום, *אם היו ממתינים עוד יום אחד* מתוך אמונה וביטחון, בוודאות *לא היו מגיעים לחטא.*
*כמה פעמים אנו ממתינים לישועה שתבוא וכשההמתנה מתארכת אנו מגיעים לייאוש ?* לפעמים הייאוש מגיע רגע קטן ממש לפני האור שבדרך אלינו,
עלינו לבטוח בלב שלם שכל *מה שה' מבטיח, כך יהיה.*
*"ודבר אחד מדברך אחור לא ישוב ריקם"*
בשם הרב *יוסף חיים בצרי*
שיהיה לך שבת שלום
(יאיר שושן)

*פרשת תצוה - זכור | באר שבע*הדלקת נרות: 17:19יציאת השבת: 18:11*המסר בפרשה:* הגדלות לשמוח בהצלחת האחרשאלה:*הרי אהרון הוא ...
27/02/2026

*פרשת תצוה - זכור | באר שבע*
הדלקת נרות: 17:19
יציאת השבת: 18:11

*המסר בפרשה:* הגדלות לשמוח בהצלחת האחר

שאלה:
*הרי אהרון הוא משבט לוי, איך ומדוע הפך לכהן ?*
תשובה:
אהרון זכה שהוא וזרעו לנצח יהיו ממלכת כהנים,*בזכות ששמח על כך שאחיו הקטן ממנו נבחר להנהיג את עם ישראל* ולא שמחה חיצונית אלא אמיתית ומכל הלב.
*אדם אשר ילמד לשמוח מעומק ליבו על הצלחת האחרים* מבלי לחוש קנאה או תחושה שזה בא על חשבונו *יזכה לברכת ה'*..
כמו שאמר שלמה המלך החכם באדם בספר משלי *"טוב עין הוא יבורך"*
בשם הרב *יוסף חיים בצרי*
שיהיה לך שבת שלום
(יאיר שושן)

*"באחד באדר משמיעין על השקלים"*כמו בכל שנה אני מציע לכם לקיים את מצוות זכר למחצית השקל דרכי עבור לומדי התורה בישיבתו של ...
16/02/2026

*"באחד באדר משמיעין על השקלים"*
כמו בכל שנה אני מציע לכם לקיים את מצוות זכר למחצית השקל דרכי עבור לומדי התורה בישיבתו של הרב יוסף חיים בצרי שלומדים ומקרבים לבבות לאבינו שבשמיים ללא הפסקה.

ניתן לקיים את המצווה בלחיצה על הלינק.
https://share.google/a64V3060MLyN0Qn9T

*ערך המצווה השנה עבור כל נפש הינו 86 ₪ (על פי מכון המצוות התלויות בארץ המחשב בכל שנה את שווי הערך שיש ב - 9 גרם של כסף טהור)

**באישור גדולי ישראל - מי שקשה לו יכול לתת עבור כל בני המשפחה יחד 260 ₪*
*ניתן לשלוח לי לוואטצאפ (0502121164) שמות לברכה על ידי הרב יוסף חיים בצרי.

שיהיה לך ולכל בני ביתך חודש טוב עם המון שמחה ונזכה לביאת מלך המשיח בקרוב ממש.. אמן.
(יאיר שושן)

*פרשת יתרו | באר שבע*הדלקת נרות : 16:56יציאת השבת: 17:48*המסר בפרשה:* אם תרצה באמת - תראה את האמת*"וישמע יתרו כהן מדין ח...
06/02/2026

*פרשת יתרו | באר שבע*
הדלקת נרות : 16:56
יציאת השבת: 17:48

*המסר בפרשה:*
אם תרצה באמת - תראה את האמת
*"וישמע יתרו כהן מדין חתן משה את כל אשר עשה אלהים למשה"* לאחר שיתרו שמע על יציאת מצרים וקריעת ים סוף, הוא החליט להתגייר ולהצטרף לעם ישראל.
*שאלה:*
איך קרה שבכל העולם שמעו על הניסים *ורק יתרו התעורר* והתחיל להאמין באלוקים ובעם ישראל הנבחר?
*תשובה:*
אדם שאינו מוכן או שאינו בוחר לחפש את האמת באמת אלא מעדיף לעמוד על צדקתו (מצד האגו או מצד נוחות) ומחזיק בדעה שאין אלוקים ואין הוראות יצרן כיצד בדיוק לחיות, *גם אם יראה ניסים גלויים שמעל הטבע יאחוז הוא תמיד בתירוצים* יאמר שזה מקרה ואין זו הוכחה שיש בורא לעולם ואילו *אדם שבאמת מחפש אמת, יהיה רגיש וערני לכל סימן קטן שיעבור לידו ולא יהיה אדיש לזה.*
בשם הרב *יוסף חיים בצרי*
שיהיה לך *שבת שלום*
(יאיר שושן)

*פרשת בשלח | באר שבע*הדלקת נרות: 16:56יציאת השבת: 17:48*המסר בפרשה:* ברגעי משבר יש להירגע ולהביט קדימה.*"קריעת ים סוף"*ע...
30/01/2026

*פרשת בשלח | באר שבע*
הדלקת נרות: 16:56
יציאת השבת: 17:48

*המסר בפרשה:* ברגעי משבר יש להירגע ולהביט קדימה.

*"קריעת ים סוף"*
עמ"י יוצא ממצרים בביטחון ובידיעה שה' מגן עליו ולמרות כל הניסים הוא מגיע לים סוף ומוצא עצמו במציאות מפחידה..
מין צומת דרכים,
*מה לעשות ולאן להתקדם?*
*מאחור:* המצרים האכזריים
*מימין ומשמאל:* מדבר שומם
*ומלפנים:* ים סוער.

*ומתי ראו את הישועה ?*
לאחר שקפצו למים מתוך ביטחון שבטוח יהיה נס ואיכשהו לא ייטבעו.
*כך גם חיינו*
אנו מוצפים בניסים, בכל בוקר שחוזרת לנו הנשמה ובכל רגע של נשימה ובכל זאת בזמן צומת דרכים אנו מבולבלים, מודאגים וחושבים על הגרוע מכל.
*ומתי אנו יוצאים מהמשבר ?* לאחר שאנו נרגעים וחיים בביטחון בה' ובהסתכלות קדימה ואופטימית שבטוח יהיה טוב.

בשם הרב *יוסף חיים בצרי*
שיהיה לך *שבת שלום*
(יאיר שושן)

פרשת ''בא'' | באר שבעהדלקת נרות : 16:49יציאת השבת : 17:41''וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה,בֹּא אֶל-פַּרְעֹה''כשרוצים לשלוח ...
23/01/2026

פרשת ''בא'' | באר שבע
הדלקת נרות : 16:49
יציאת השבת : 17:41

''וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה,בֹּא אֶל-פַּרְעֹה''
כשרוצים לשלוח אדם למקום מסויים אומרים לו ''לך'' אם כפףך מדוע כשה' שולח את משה לפרעה התורה רושמת ''בא''?
והתשובה היא מאוד פשוטה, הקב''ה מלא כל הארץ כבודו,
הוא נמצא בכל מקום, ומן הסתם גם בבית פרעה ולכן אין זה נכון לכתוב ''לך'' כשה' הוא זה ששולח, בניגוד לבני אדם שיכולים להימצא תמיד רק במקום אחד.
ובכך מזכירה לנו התורה שהקב''ה נמצא בכל חלל אוויר העולם, רואה את כל המצוות והמעשים הטובים שאנו עושים, שומע את תפילותינו בכל מקום שרק נהיה ואל לנו להרגיש לבד בעולם לעולם.

בשם הרב יוסף חיים בצרי שיהיה לך שבת שלום.
(יאיר שושן)

*פרשת ''וארא'' | באר שבע*הדלקת נרות: 16:44יציאת שבת: 17:41היאור (הנילוס) שמר על משה רבינו כשהיה בתיבה ולכן ה' ביקש שאהרו...
16/01/2026

*פרשת ''וארא'' | באר שבע*
הדלקת נרות: 16:44
יציאת שבת: 17:41

היאור (הנילוס) שמר על משה רבינו כשהיה בתיבה ולכן ה' ביקש שאהרון יכה ביאור במכת "דם"

שאלה: *מה העניין להכיר טובה לדבר שאין לו רגש כגון היאור?* וכי למים יש רגשות? באמת שייך לומר שאם משה רבינו יכה ביאור אז היאור יראה בזה העלבה?
*ברור שלא !* וברור שיש כאן תועלת אחרת.

שכשאדם לומד להוכיר טובה ולהעריך כל חפץ שהוא נהנה ממנו, גם מדבר שאין לו רגשות, *הוא זוכה לנפש רגישה יותר, משפר את מידותיו ובוחן במתינות כל תגובה שלו.* ואם האדם מתנהג כך לדבר ללא רגש, ברור שהוא יהיה רגיש כלפי מי שכן יש לו רגשות, כגון.. הוריו, ילדיו,חבריו, עובדיו, אשתו וכדומה.

בשם הרב *יוסף חיים בצרי*
*שיהיה לך שבת שלום*
(יאיר שושן)

*פרשת שמות | באר שבע*הדלקת נרות: 16:37יציאת שבת: 17:29מהרגע שמשה רבנו מדבר עם פרעה, העבודה שעם ישראל עבדו הפכה לקשה יותר...
09/01/2026

*פרשת שמות | באר שבע*
הדלקת נרות: 16:37
יציאת שבת: 17:29

מהרגע שמשה רבנו מדבר עם פרעה, העבודה שעם ישראל עבדו הפכה לקשה יותר ועקב כך מיד בני ישראל באו למשה בטענה כי הוא רק עושה נזק.
משה פונה לקב"ה ואומר לו למה זה שלחתני?! והקב"ה מרגיעו שלא ידאג "כי ביד חזקה ישלחם וביד חזקה יגרשם מארצו" וכך באמת היה (כמו שכתוב בפרשות הבאות)

הרבה פעמים בחיים קוראים לנו דברים לא טובים שלא מובנים לנו, משברים, התמודדויות, חולי, חרדות, דברים מסתבכים לנו וכדומה..
זה מביא אותנו לייאוש, לעצבות ולחלישות הדעת אך צריכים אנו לזכור שאיננו רואים את התמונה המלאה וכי מאחורי כל דבר שקורה יש את הקב"ה, הוא זה שיצר את התוכנית והכל מוביל לטוב בסופו של דבר.
אם נאמין בזה ונחיה את זה,
נזכה ליציאת מצרים הפרטית והכללית שלנו בעז"ה.
בשם הרב יוסף חיים בצרי אני מאחל לך ולכל משפחתך שבת שלום
(יאיר שושן)

*פרשת ויחי | באר שבע*הדלקת נרות: 16:32יציאת השבת : 17:23בפרשה זו הסתלקה נשמתו של הגאון הצדיקרבי *בנימין זאב בצרי* זצ"ל 1...
02/01/2026

*פרשת ויחי | באר שבע*
הדלקת נרות: 16:32
יציאת השבת : 17:23

בפרשה זו הסתלקה נשמתו של הגאון הצדיק
רבי *בנימין זאב בצרי* זצ"ל
11 שנים לפטירתו...

ובאופן נדיר ביותר באותה הפרשה רמוזה פטירתו.
וכך כתוב
*"בנימין זאב יטרף, בבוקר יאכל עד ובערב יחלק שלל"*
(פרק מט' פס' כז')

*בנימין זאב* (שמו המלא)
*יטרף* (אותיות יפטר)
*בבוקר* (נפטר בבוקר)
*יאכל עד* (נפטר בשנת תשע"ד)
*ובערב יחלק שלל* (בערב העביר את המפעל הקדוש לממשיך דרכו בנו הרב יוסף חיים בצרי.

הכל כתוב בתורה הקדושה בזה אין ספק ואין להיות מופתעים, אך כשזה כתוב בצורה כה ברורה, ניתן להבין במעט את גודלו של הרב שממש מסר את נפשו עבור עבודת ה' ואהבת ישראל.

בשם הרב יוסף חיים בצרי שיהיה לך שבת שלום
(יאיר שושן)

Address

האג"ן 2
Beersheba
87000

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when מרכז תורני "בית יוסף" בנגב posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share