11/01/2026
ביום חמישי ח' טבת קיימנו תערוכת ציורים של תלמידי המכינה.
דברי הרב איתמר חייקין יו"ר המכינה:
את לביא ליפשיץ הי"ד הכרתי בשנים בהם ניהלתי את ביה"ס אמי"ת מודיעין. לביא היה תלמיד נבון, רגיש ומוכשר. הייתה לו עין טובה, סקרנית ואומנותית בעדה הביט על העולם. הוא ראה בצילום את ייעודו והתמקצע בתחום בתיכון יאס"א בירושלים.
לביא התגייס לסיירת גבעתי. בשמחה תורה הוקפץ לביא יחד עם יחידתו לטהר את שטח קיבוץ נחל עוז מהמחבלים. הוא נע בחוד התמרון הקרקעי לכיבוש העיר עזה. הוא נפגע ונהרג בהסתערות על מפקדת חמאס בעיר. לביא היה הנופל הראשון בתמרון הקרקעי.
בביקור אצל משפחת ליפשיץ הראו לי ניצן ושלומית את התמונות שלביא צילם. הוא המשיך לצלם גם במהלך השירות, את חבריו לצוות, אימונים, תעסוקה מבצעית, את כל אותם רגעים קטנים שצריך עין מיוחדת ורגישה על מנת לקלוט אותם. משם נולד הרעיון לתערוכת "שביל הגבורה".
החבורה במקלט שהפך לסטודיו... התהליך היה שכל אחד מהם בחר נופל, עבר, חשב באיזה זכרון להתמקד, חשב על דימוי אומנותי, עבר תהליך יצירה (מייסר לא פעם... כי מאז הגן כמעט לא צייר), כתיבה של קטע קצר. אתמול ערכנו טקס מרגש לפתיחת התערוכה.
מוזמנים לבקר.
[ביצירה שלי התכתבתי עם תמונה שלביא עצמו צילם חולצת חייל תלויה על הדלת.