ليقل الضعيف بطل انا

ليقل الضعيف بطل انا الروحيات والكنسيات

14/06/2012

طول ما ابوك الارضى ماسكك اوى وبيخاف عليك بالشكل دا...
فكم وكم ابوك السماوى ؟

13/06/2012
13/06/2012

يعني ايه واحد "راجل بجد "؟؟!!!

• الراجل اللي بجد ... عمره ما يضحك علي بنت أو يستغلها ويوهمها انه بيحبها لمجرد أنه بيسلي وقته ..

• الراجل اللي بجد .. تقدري تعتمدي عليه وتغمضي عنيكي وتمشي وراه ومتبقيش خايفه لأنك عارفه وواثقه انه عمره ما هيتخلي عنك

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يطلع سر بينه وبين واحد صاحبه

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يتخلي عن مسؤليه أو يتهرب منها

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يصاحب بنت ويروح يتكلم عليها مع أصحابه

• الراجل اللي بجد .. هو اللي أول ما الدنيا تقفل في وشك تلاقيه جنبك ضهرك وسندك

• الراجل اللي بجد .. مبيبقاش فرحان بيكي وهو ماشي جنبك والبشر كلها بتتفرج عليكي

• الراجل اللي بجد .. هو اللي عمره ما يمد ايده علي واحده لأنه مش محتاج يعمل كده عشان يثبت رجولته

• الراجل اللي بجد ...هو اللي يقول الحقيقه ولو علي رقبته

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يبقي ماشي فرحان بعضلاته ويتمنظر بيها قدام البنات (لأن الرجوله جواه شئ أكبر من مجرد جيم وعضلات )

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يفرض نفسه علي واحده رافضاه

• الراجل اللي بجد .. هو اللي هتحسي معاه انك انثي .. عمرك ما هتقدري تعلي صوتك قدامه .. في شئ جواه هيجبرك انك تلتزمي الصمت

• الراجل اللي بجد .. هو اللي يقدر يستوعبك وقت ضعفك ..

• الراجل اللي بجد .. عمره ما يستغل حب واحده ليه عشان يضغط عليها

• الراجل اللي بجد ...ممكن ميجيبلكيش كل حاجه بس وجوده جنبك هيخليكي حاسه انك ملكتي كل حاااااااااااااااجه

• الراجل اللي بجد ... عمره ما يكون محبط ولا يائس ولا شايف الدنيا سوده

• الراجل اللي بجد مش شنب ولا عضلات ولا طول وعرض !!!!

• الراجل اللي بجد مواقف وأفعال ... حاجات كده أكبر من أنها تتوصف بكلااااااااام

MrMr

يعني ايه بنت بجد؟!============* البنت اللي بجد.... عمرها ما تضحك علي ولد أو تستغله وتوهمه انها بتحبه لمجرد أنها بتسلي وق...
13/06/2012

يعني ايه بنت بجد؟!
============

* البنت اللي بجد..
.. عمرها ما تضحك علي ولد أو تستغله وتوهمه انها بتحبه لمجرد أنها بتسلي وقتها او بتقضيها بفلوسه

* البنت اللي بجد..

تقدر تعتمد عليها وتغمض عنيك وتمشي وراها و تديها ضهرك وانت مطمن انها مش هتطعنك او تخونك .. ومتبقاش خايف لأنك عارف وواثق انها عمرها ما هتخونك

*البنت اللي بجد..

عمرها ما تنم على غيرها ولا تفضحه لمجرد انه احسن منها .. و يا سلام لو تطبق من تواضع لله رفعه او رحم الله امرؤ عرف قدر نفسه

* البنت اللي بجد..

عمرها ما تتخلي عن مسؤليه أو تتهرب منها او تهمل فى بيتها عشان تقضى مع الفرندز وقتها فى الكلوب و تكبد الراجل الشقيان مصاريف داده و شغاله دا غير مطالبها اللى مبتخلصش

* البنت اللي بجد..

عمرها ما تصاحب ولاد من ورا اهلها و تقول دول زى اخواتى و قال ايه احنا متحضرين و مش مهم كلام الناس

* البنت اللي بجد..

هى اللي أول ما الدنيا تقفل في وشك تلاقيها جنبك وف ضهرك وسندك .. تبص فى وشها تنسيك همومك .. تبتسم تنور حياتك ,, مش تضلمها و متبقاش عايز تروح عشان مش طالبه نكد

* البنت اللى بجد..

متبقاش همها انها تفرج الناس على مفتنها - ان وجدت - و مصره تثبت انها احلى و تبقى مبهرجه و مأفوره و فاكره نفسها اموره .. يعنى متبقاش رخيصة بتفرج نفسها لاى حد

* البنت اللي بجد..

هى اللى عمرها ما تكيد بين الناس و توقع بينهم لمجرد انها ضعيفه و حاسه بنقص تقوم تستغل كيد النسا و تولع بين الناس

* البنت اللي بجد..

هى اللى تعترف بالحقيقه ولو مره واحده و تعترف بغلطها مش تعند و تقفل مخها
ده الاعتراف بالحق فضيله

* البنت اللى بجد..

عمرها ما تتمنظر على اصحابها باللى ربنا فتح عليها بيه سواء مال او جمال
مش مصره انها تبان دايماً الافضل

* البنت اللي بجد..

عمرها ما تخلى جوزها يبص لغيرها ولو بص تشوف هى ناقصه ايه او غلطت فى ايه قبل ما تحاسبه

* البنت اللي بجد..

هى اللى تحسس جوزها برجولته و تقدر تعبه عشانها لان اللى مالوش كبير بيشترى كبير و اللى كبيره عالى بيعلى معاه ,,متحرجيش جوزك قدام الناس ,, مش معنى انه ماسك نفسه و مش عايز يجادل او يردلك عيبك انه ضعيف لا ده عاقل

* البنت اللي بجد..

هى اللي تقدر تستوعبك وقت ضعفك و تشيل عنك همك مش تزوده

* البنت اللي بجد..

عمرها ما تستغل حب واحد ليها عشان تضغط عليه و تمتصه

* البنت اللي بجد..

اللى تفهم ان الراجل ممكن ميجيبلهاش كل حاجه بس وجوده جنبها و تعبه عشانها كفايه لحد ما ربنا يفتح عليه ده مش مقصر

* البنت اللي بجد..

عمرها ما تكون نكديه ولا عقوقه ولا متشائمه مش تخلى خطيبها مش حنقول جوزها يندم و يقول لاصحابه متتسرعوش .. يعنى تشيل عنه لانه بيكافح عشانها مش تتعبه هى و اهلها بكلام فارغ

* البنت اللى بجد...

اللى تحمد ربنا على جوزها و متقارنوش بغيره و تفتكر ان زى ما فى احسن منه فى مليون احسن منها

* البنت اللى بجد...

اللى دايماً تحسن من نفسها و تحافظ على نفسها لجوزها مش تمشى معاه باسلوب خلاص اتدبس ومش هيعرف يخلص منى خلاص.. الخ

* البنت اللى بجد ...
اللى بتستقوى بجوزها مش تتمرد عليه و تفتكر نفسها اقوى

* البنت اللى بجد..
اللى متقدلش اى موضه و اي حاجه و خلاص لمجرد انها جديده و منتشره حتى لو مخالفه لدينها و عاداتها

* البنت اللي بجد..

مش عنين خضرا و شعر اصفر و جسم عريان

* البنت اللي بجد..

بتراعي ربنا في كل حاجه وبتعامل الناس كما يحب ان تعامل بتشوف واجبها ناحية ربنا قبل ما تدور على حقوقها من البشر

* البنت الي بجد..

مواقف وأفعال وحاجات كده أكبر من أنها تتوصف بكلام

MrMR

13/06/2012

ثق في الشخص الذي يعرف هذه الأشياء
الحزن وراء أبتسامتك، الحب وراء غضبك، والسبب وراء صمتك

13/06/2012

لنْ يـَنـْكـَسِـــرَ قـَـ’ـارِب آلـ’حـ ـيـّـآة عَلى صَخـْــرَة آليَـــأْسّ ،

مـَـ ـآدآمَ هُنــَـآكـّ مِجـْــدآفَ اسْمـُه آلـثـِّـقَه فــِى آلـلـــَّ’ـه †

13/06/2012

دلوقتى جيه ميعاد فقرة المسابقات مين يحب يشترك معانا

12/06/2012

وجيه وقت فقرة الترانيم اللى سهران معانما يخبط لايك ويعرفنا انه صاحى ويكتب اسم الترنيمه اللى هو عاوها فى كومنت

12/06/2012

عندما أبتسم .. ليس بــ الضرورة فرحاً .. وإنِما ثقة وتفاؤل بــ أنَ الله لن يُخيب ظني الجميـــل به

11/06/2012

لــنــتــذكَّـــــر دائــمــاً أن :
وطننـا هو الكنيسـة...مَلِكُنــا هو المسيـح.
دستـورنا هو الأنجـيل...لغتنـا هي المحـبة

11/06/2012

ترانيم اطفال -- ترانيم مسيحية - ترانيم عربية -- موسيقة شرقية -- موسيقة مسيحية -- اغاني عربية

11/06/2012

Address

Kafr El-Sâdât

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when ليقل الضعيف بطل انا posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Place Of Worship

Send a message to ليقل الضعيف بطل انا:

Share