انا احب القران

انا احب القران انااحب القران https://www.facebook.com/pages/%D8%A7%D9%86%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D8%A8-%D8% اللهم اجعلنا محبين للقران حافظين له سامعين اليه

26/08/2021

جاهه عظيم وقدره عظيم النبى الغالى

31/07/2021

ولا يحيق المكر السيىء الا باهله

20/07/2021

قل امنت بالله ثم استقم

14/10/2020


ناس كتير سألت السؤال ده " هو ممكن لو انا بدعي ربنا بحاجة تتحقق حتي لو كان مكتوب ليا حاجة تانية " ؟!
الاجابة .. آآآه طبعااا ❤
اولا الدعاء بيرد القضاء :) يعني ايه بيرده !!
هضربلكم مثال بسيط اوي يوضح معني :)
تخيل كده القضاء والدعاء دول #شخصين ؛ وبينهم #حبل بيشدوه قصاد بعض .. كل واحد فيهم ماسك الحبل من طرف !
يعني مثلا قدر ربنا يقتضي #حرمانك من حاجة معينه او ان شئ معين ميكونش من #نصيبك !
وعلي الجانب الاخر انت نفسك في الحاجة دي وبتدعي ربنا #يرزقك بيها ويكتبلك فيها #الخير :) ❤ !
انت بتشد الحبل ناحيتك بالدعاء .. وفـ نفس الوقت القضاء مكتوب !!
طب ومين الاقوي فيهم !! ومين اللي هيكسب في الآخر !!
من جمال ربنا ورحمته البالغة بينا جعل الدعاء هو الأقوي :)
#تصور :) ❤
يعني انت لو دعيت بيقين كإنك بتشد الحبل ناحيتك اوووي :)
ودعوتك بإذن الله هتستجاب :)
لكن لو سيبت الحبل #يفلت منك وقولت انا عمال ادعي وربنا مبيستجيبش !
او بطلت تدعي بيقين وبحماس زي الاول !
او استعجلت ويئست وبطلت تدعي اصلا !!
الحبل هيفلت من ايدك وناحية القضاء هيا اللي هتكسب .
علي عهد سيدنا موسي جاءته امرأة بتقوله انها عقيم ونفسها في الذرية !
سيدنا موسي قالها ده !
مشيت من عنده وقلبها لسه متعلق بالذرية ❤
فضلت تدعي ربنا ليل نهار ونهار وليل ..
وفـ مرة شافها سيدنا موسي معاها طفل شايلاه فاستغرب !
وسأل ربنا عن المرأة دي !!
ربنا قاله .. يا موسي كلما كتبتها #عقيم .. نادتني يا #رحيـــم ❤ فغلبت رحمتي :) !
اوعي تسيب الحبل يمكن فاضلك شدّة صغيرة ودعوتك تتحقق 😊
:)

14/10/2020

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

Address

Cairo

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when انا احب القران posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share