كوم بوها بحري

كوم بوها بحري قريه كوم بوها بحري ديروط اسيوط

طوبى لمن إخترته وقبلته ليسكن فى ديارك إلى الأبد “مز 64: 4”رقد على رجاء القيامه       الاستاذ نبيل القمص يوحنا زوج سهير ع...
25/05/2026

طوبى لمن إخترته وقبلته ليسكن فى ديارك إلى الأبد “مز 64: 4”
رقد على رجاء القيامه
الاستاذ نبيل القمص يوحنا
زوج سهير عبد الملاك والد كل من الدكتور جون نبيل القمص يوحنا و ومريم نبيل القمص يوحنا
واخو الاستاذ ميخائيل القمص يوحنا ومراد القمص يوحنا
ونبيله القمص يوحنا
صلاة الجناز علي المرحوم نبيل القمص حنا اليوم بكنيسة العذراء مريم بالنزهة الجديدة الساعة ١٢ ظهرا.
وستسقبل الاسرة المعزيين يوم غدا الثلاثاء كنيسة السيدة العذراء مريم بالنزهة الجديدة من الساعه 6الى10 ب القاهره

وبكوم بوها ⁦(
العزاء ف قاعة كنيسة البشاره
يومى الثلاثاء والأربعاء والسيدات فى منزل الاستاذ ميخائيل

20/05/2026

من اعطي له كثيرا يطلب منه كثيرا…
لما تبقي غني ..ومشهور وعندك صحه… وعندك علاقات… انت في الاخر مش محتاج كل ده ليك… لانه كتير عليك… خد منه واكرم به الفقراء ..والمساكين ..
والمرضي..والمظلومين…اتعب علشانهم.. فربنا يكرمك في كل اللي عندك ويزيدك..
ويشيلك مكان عنده..
اللي بيزرع بالشح.. بالشح يحصد.. واللي بيزرع بالبركات بالبركات يحصد

كوم بوها بحري

19/05/2026

✝️❤️✝️❤️
كنيسه القديسه دميانه بكوم بوها بحري ❤️

صلواتنا لاجل اهل ابنوب
19/05/2026

صلواتنا لاجل اهل ابنوب

ياستي يادميانة في ليلة عيدك فرحي كل نفس مريضه وحزينة ومجروحة ومهمومه وتعبانة🥺 💖🙏
19/05/2026

ياستي يادميانة في ليلة عيدك فرحي كل نفس مريضه وحزينة ومجروحة ومهمومه وتعبانة🥺 💖🙏

"فَرِحْتُ بِالقَائِلِينَ لِي: إِلَى بَيْتِ الرَّبِّ نَذْهَبُ"​تدعوكم كنيسة القديسة دميانة بكوم بوها (الحاضنة والأم) لنفر...
19/05/2026

"فَرِحْتُ بِالقَائِلِينَ لِي: إِلَى بَيْتِ الرَّبِّ نَذْهَبُ"
​تدعوكم كنيسة القديسة دميانة بكوم بوها (الحاضنة والأم) لنفرح معاً ببركة عشية تكريس كنيستها ونوال بركتها في سهرة روحية تمتلئ بالتماجيد والألحان المبهجة.
​✨ يسعدنا أن نلتقي معاً اليوم ١٩ مايو الساعة ٧ مساءً.

​شاركونا الصلاة والتمجيد، وكونوا مشمولين بمراحم مخلصنا الصالح وبصلوات عروس المسيح القديسة دميانة. دمتم في ملء النعمة والبركة! 🌸

تدعوكم الحاضنه كنيسه القديسه دميانه بكوم بوها
لحضور عشيه تكريس كنيستها ونوال بركتها
الثلاثاء ف تمام الساعه ٧م
كونوا بصلواتها معافين بالمراحم الالهيه التي لمخلصنا الصالح

17/05/2026

‎الدنيا دوارة، …ما تفعله اليوم يعود إليك غداً، …فلا تفرح بظلم ولا تحزن لخير قدمته….، فالأيام تدور لتعيد لكل إنسان ما زرع. …
كن طيباً…، واترك أثرك الجميل، …
فكل شيء يرجع لصاحبه، …والعدل يأتي ولو بعد حين."

16/05/2026

سهوله الحصول علي قرض من شركات القروض… ومن شخصيات تقرض البسطاء بالفايظ… والربا …بفوائد كبيره جدا…جعلت عشرات الالاف من الاسر مديونه …ومابين السجن …والهروب من الدين…
والزوجه تضمن زوجها… والاتنين يتحبسوا ..بسبب عدم القدره علي السداد… والناس بتوقع علي بياض
الدين يبقي بعشره الاف ج.. والدعوي ترفع بمليون ج
الوضع خطر ويحتاج لتدخل الدوله بصوره منظمه..
القروض السهله … ميزه وعيب… ولكنها تعرض استقرار وامان الاسره للخطر الشديد

13/05/2026

| خلي زيارتك للمريض "جبر خاطر وسند حقيقي"
​يا ريت يا جماعة نغير شوية من عاداتنا في زيارة المريض عشان بجد نكون "رحمة" لبعض. بلاش لما تروح تزور حد تعبان تاخد معاك عصير أو فاكهة، لأن المريض غالباً مش بيقدر ياكلها، وأهله بيبقوا شايلين هم "الواجب" والضيافة وهما أصلاً في ظرف صعب.
​ليه ما نخليش الزيارة مفيدة بجد؟
لو تقدر، خد معاك "ظرف صغير" فيه مبلغ بسيط (200 أو 300 جنيه) وقدمه لأهل المريض بكلمة طيبة.
​ليه بنقول كدة؟
1️⃣ العلاج غلي جداً: الأدوية بقت أسعارها عالية وكتير منها ناقص، ده غير مصاريف التحاليل والأشعات اللي مب تخلصش.
2️⃣ وقف الحال: للأسف في ناس كتير وسطنا "رزقها يوم بيوم" وصحتها هي مصدر دخلها، ولما بيتعبوا.. البيت كله بيتعب معاهم.
3️⃣ سند حقيقي: لو كل واحد فينا ساهم بمبلغ بسيط، هنشيل عن كاهل أهل المريض حمل كبير جداً، وهتكون دي المساعدة اللي هما محتاجينها فعلاً.
​حطها في إيد المريض أو أهله وقولهم "دي حاجة بسيطة لمصاريف العلاج".. ده أولى بكتير وأنفع عند ربنا.
​خلونا نكون سند لبعض، ونخلي زيارتنا "جبر خاطر" مش مجرد "تأدية واجب".
​دمتم في خير ودامت " " دايماً أهل كرم وسند. 🤝

"بسبب موجة الحر الشديدة وارتفاع درجات الحرارة الملحوظ اليوم، يرجى الحذر والحفاظ على سلامة أطفالنا. يُفضل تجنب خروج الأطف...
12/05/2026

"بسبب موجة الحر الشديدة وارتفاع درجات الحرارة الملحوظ اليوم، يرجى الحذر والحفاظ على سلامة أطفالنا. يُفضل تجنب خروج الأطفال في وقت الذروة والحرص على شرب السوائل بانتظام. ربنا يحفظ الجميع."

11/05/2026

صلوا من اجل اللي نفسهم مسدوده
اللي مش عارفين يعملوا الحاجات اللي عليهم و الناس بتتهمهم بالكسل و التراخي ..
صلوا من اجل كل انسان بيحاول و الدنيا مبهدلاه
صلوا من اجل كل حد حلم بحاجه و مكنتش من نصيبه
صلوا من اجل المكسورين و بيتظاهروا بكامل قوتهم
صلوا من اجل كل واحد نفسه يبقي كويس و اللي حواليه مش مساعدينه و بيوقعوه
صلوا من اجل كل شخص الظروف غيرته و طفيته و مبقيش الشخص اللي كنتوا تعرفوه
صليلهم لو بتحبهم
صليلهم حتي لو متعرفهومش
صلولهم عشان تلاقوا اللي يصليلكم و يحس بيكم حتي لو من بعيد حتي لو ميعرفكوش
اقوي صلاه اللي بتصليها لغيرك حتي لو متعرفوش ..
🤍🙏🏻

Address

كوم بوها بحري
Asyut

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when كوم بوها بحري posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share