Ιερός Ναός Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Μενίκου

  • Home
  • Cyprus
  • Nicosia
  • Ιερός Ναός Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Μενίκου

Ιερός Ναός Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Μενίκου Επίσημη σελίδα Ιερού Ναού Αγίων Κυπριανού και Ιουστίν?

Θερινό ωράριο (Απρίλιος – Οκτώβριος) :
9:00 π.μ. - 1:00 μ.μ και 3:00 μ.μ. - 6:00 μ.μ.

Χειμερινό ωράριο (Νοέμβριος – Μάρτιος) :
9:00 π.μ. - 1:00 μ.μ και 3:00 μ.μ. - 5:00 μ.μ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2026
19/01/2026

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2026

06/01/2026

Μόρφου Νεοφύτου: Οἱ νέοι ἀναζητοῦν τὴν Περιστέρα – τὸ Ἅγιο Πνεῦμα…

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ Ο ΛΕΠΡΟΣΟ όσιος Νικηφόρος, κατά κόσμο Νικόλαος Τζανακάκης, γεννήθηκε  το 1890 στο χωριό Σηρικάρι του νομ...
04/01/2026

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ Ο ΛΕΠΡΟΣ

Ο όσιος Νικηφόρος, κατά κόσμο Νικόλαος Τζανακάκης, γεννήθηκε το 1890 στο χωριό Σηρικάρι του νομού Χανιών Κρήτης.
Από πολύ μικρή ηλικία έμεινε ορφανός. Όταν έγινε δεκατριών ετών, ο παππούς του τον έστειλε να εργαστεί σε ένα κουρείο στα Χανιά. Εκεί εμφανίστηκαν στο σώμα του τα πρώτα σημάδια της νόσου του Χάνσεν, της γνωστής λέπρας. Εκείνη την εποχή, τους λεπρούς τους απομόνωναν στο νησί Σπιναλόγκα, διότι η λέπρα ως μεταδοτική αρρώστια αντιμετωπιζόταν με φόβο και αποτροπιασμό. Ο μικρός Νικόλαος έκρυβε τα σημεία του σώματός του όπου είχαν εμφανιστεί τα σημάδια της νόσου. Όμως με την πάροδο του χρόνου τα σημάδια της λέπρας άρχισαν να γίνονται πιο εμφανή. Ο Νικόλαος, για να μην τον αντιληφθούν οι αρχές και τον κλείσουν στο νησί Σπιναλόγκα, αποφάσισε να φύγει από την Κρήτη και με καράβι έφτασε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ήταν μόλις δεκαέξι ετών.
Στην Αλεξάνδρεια γνωρίστηκε με την ανθούσα τότε ελληνική παροικία και με αρχιερείς του Πατριαρχικού θρόνου, οι οποίοι αγάπησαν πολύ τον καλό Νικόλαο και τον βοήθησαν να πάει να προσκυνήσει στους Αγίους Τόπους.
Μετά από λίγα χρόνια, τα σημάδια της νόσου άρχισαν να γίνονται πιο εμφανή, ιδίως στα χέρια και στο πρόσωπό του. Δεν ήξερε τι να κάνει και πως να κρυφτεί για να μην γίνει αντιληπτή η ασθένειά του. Εμπιστεύτηκε το πρόβλημά του σε έναν αρχιερέα, ο οποίος τον έστειλε στο λεπροκομείο της Χίου, κοντά στον πατέρα Άνθιμο Βαγιάνο, τον μετέπειτα άγιο Άνθιμο της Χίου.
Ο Νικόλαος έφτασε στην Χίο το 1914 σε ηλικία εικοσιτεσσάρων ετών. Στην Χίο τον υποδέχτηκε ο πατέρας Άνθιμος, ο οποίος πλήρωσε και τα απαιτούμενα χρήματα για να εισαχθεί στο λεπροκομείο, καθώς μόνο Χιώτες ασθενείς φιλοξενούσε. Ο πατέρας Άνθιμος ήταν υποτακτικός του αγίου γέροντα Παχωμίου, ο οποίος ήταν και ο γέροντας του αγίου Νεκταρίου της Αίγινας.
Μετά από δύο χρόνια, ο άγιος Άνθιμος τον έκειρε μοναχό, με το όνομα Νικηφόρος. Η νέα ζωή του πατρός Νικηφόρου έφερε στην πρώτη θέση της ζωής του τον πόθο για τον Θεό. Η υπακοή του στον πατέρα Άνθιμο ήταν τέλεια. Η διατροφή του ήταν αυστηρώς μοναχική, παρόλο που ζούσε σε νοσοκομείο και έπαιρνε πολλά φάρμακα. Προσευχόταν την νύκτα ώρες ατέλειωτες και έκανε πολλές μετάνοιες. Ήταν ο κύριος ψάλτης στον ναό του λεπροκομείου, όπου έψαλλε σαν άγγελος. Εξαιτίας της ασθένειάς του, έχασε σιγά σιγά το φως του και έτσι έψαλλε τα περισσότερα τροπάρια και απήγγελε τους Αποστόλους από στήθους.
Το 1957 έκλεισε το λεπροκομείο της Χίου και οι εναπομείναντες ασθενείς εστάλησαν στο λεπροκομείο Αγίας Βαρβάρας στο Αιγάλεω Αθηνών. Εκεί ζούσε ο ασθενής μοναχός πατήρ Σωφρόνιος Σαριδάκης (μετέπειτα πατήρ Ευμένιος).
Ο πατήρ Άνθιμος έστειλε μαζί με τον πατήρ Νικηφόρο μια επιστολή προς τον πατέρα Σωφρόνιο, στην οποία του έγραφε : «Πρόσεχε καλά τον θησαυρό που σου έστειλε η Παναγία, διότι έχεις να ωφεληθείς πολύ από την ζωή του. Διότι είναι μεν δόκιμος μοναχός, αλλά είναι και τέλειος μοναχός. Και θα είσαι τέλειος, αν τον υπηρετήσεις μέχρι τέλους της ζωής σου». Σημειώνεται ότι ο πατήρ Ευμένιος παρακαλούσε την Παναγία να του φανερώσει κάποιον άνθρωπο φωτισμένο να του διδάξει τα περί προσευχής. Και η Παναγία του έστειλε τον πατέρα Νικηφόρο, βαθύ γνώστη και άξιο διδάσκαλο της νοεράς προσευχής. Ο πατήρ Ευμένιος τον φρόντισε με πολλή αγάπη και τον είχε πνευματικό του πατέρα.
Όταν έφτασε στο Αιγάλεω ο πατήρ Νικηφόρος ήταν ανάπηρος και σχεδόν τυφλός. Παρόλη τη φυσική του αδυναμία, τις πληγές και τους πόνους ποτέ δεν παραπονέθηκε, ποτέ δεν γόγγυξε. Ήταν πράος, ταπεινός και χωρίς καμία απαίτηση. Ο πατήρ Νικηφόρος ήταν άνθρωπος μεγάλης υπομονής και καρτερίας, πρότυπο πνευματικής ζωής, άγιος κρυφός. Ήταν αφοσιωμένος στην αδιάλειπτη προσευχή, υπομένοντας μετά χαράς τη δυσχερέστατη κατάστασή του. Ως ανταμοιβή της υπομονής του ο Κύριος του έδωσε, ανάμεσα σε άλλα χαρίσματα, το χάρισμα της διορατικότητας και το χάρισμα της παρηγορίας των θλιβομένων. Πλήθος κόσμου τον επισκεπτόταν για να βρουν ανάπαυση και παρηγοριά στις λύπες, στον πόνο και στις ασθένειές τους. Από το ασθενικό του σώμα έβγαινε δύναμη πνευματική, απέραντη αγάπη, ειρήνη, χαρά και γαλήνη, που διαπότιζε ολόκληρο τον συνομιλητή του. Το πρόσωπό του, που ήταν φαγωμένο από τα στίγματα της ασθένειας και τις πληγές, έλαμπε κι έπαιρναν χαρά όσοι τον έβλεπαν, αυτόν τον πάμπτωχο και φαινομενικά ασθενή άνθρωπο που έλεγε: «Ας είναι δοξασμένο το άγιο Όνομά Του». Με απλότητα και χωρίς πολλές διδασκαλίες ήταν πνευματικός οδηγός, γιατί ήταν ο ίδιος με τη ζωή του μια πηγαία διδασκαλία.
Ο πατήρ Νικηφόρος έλεγε : «Παιδιά μου, προσεύχεσθε; Και πως προσεύχεσθε; …με την ευχή του Ιησού να προσεύχεσθε, με το ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ. Έτσι να προσεύχεσθε. Έτσι είναι καλά». «…Παιδί μου, στην προσευχή σου να κατηγορείς τον εαυτό σου».
Ο όσιος Νικηφόρος εκοιμήθη στις 4 Ιανουαρίου 1964. Μετά την εκταφή, τα ιερά του λείψανα ευωδιάζουν.

ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ Ο όσιος Σεραφείμ, κατά κόσμον Πρόχορος Μοσνίν, γεννήθηκε στις 19 Ιουλίου τ...
02/01/2026

ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ

Ο όσιος Σεραφείμ, κατά κόσμον Πρόχορος Μοσνίν, γεννήθηκε στις 19 Ιουλίου του 1759 στην πόλη Κούρσκ της Ρωσίας. Στα δεκαεννέα του χρόνια αποφάσισε να αφοσιωθεί ολόψυχα στον Θεό· κι Εκείνος οδήγησε τα βήματά του στο μοναστήρι του Σαρώφ. Ενώ ήταν ακόμη δόκιμος, αρρώστησε βαριά από υδρωπικία. Μετά από τρία χρόνια ασθενείας, θεραπεύθηκε θαυματουργικά με επίσκεψη της Θεοτόκου.
Στη μοναχική του κουρά (1786) ονομάστηκε Σεραφείμ. Το ίδιο έτος χειροτονήθηκε διάκονος και μετά από επτά χρόνια ιερεύς. Όταν λειτουργούσε, ζούσε ουράνιες καταστάσεις, και πολλές φορές αξιωνόταν να βλέπει θαυμαστά οράματα και ν’ ακούει αγγελικές μελωδίες. Διψώντας να πλησιάσει περισσότερο τον Θεό, Τον παρακάλεσε να τον αξιώσει ν’ αποσυρθεί σε κάποια ερημική περιοχή. Ένα χρόνο αργότερα, έλαβε άδεια από τη μονή ν’ αφοσιωθεί στη μελέτη, στη σιωπή, στην άσκηση, στην έντονη προσευχή. Για δεκαέξι χρόνια, βαθιά μέσα στο δάσος, αγωνιζόταν ν’ ανεβαίνει, μέρα με τη μέρα, την κλίμακα που οδηγεί στον ουρανό. Τότε έκανε και τη γνωστή άσκηση, τις «χίλιες νύχτες προσευχής»: Πάνω σε μια μεγάλη πέτρα, ξαγρύπνησε προσευχόμενος επί χίλιες νύχτες. Μαζί με την προσευχή, διάβαζε ακατάπαυστα την Αγία Γραφή. «Πρέπει να τρέφεις, έλεγε, την ψυχή με το λόγο του Θεού, γιατί ο λόγος του Θεού είναι ο "άρτος των αγγέλων". Μ’ αυτόν πρέπει να τρέφονται οι ψυχές που αγαπούν με πάθος τον Θεό». Ευλαβείτο αφάνταστα τη Θεοτόκο. Στο πρόσωπό Της έβρισκε ανέκφραστη πνευματική αγαλλίαση. Συχνά έλεγε: «Η Παναγία είναι η χαρά, η μεγαλύτερη απ’ όλες τις χαρές». Στο διάστημα που ασκήτευε στην έρημο, δέχθηκε επίθεση ληστών, που τον τραυμάτισαν βαριά, αλλά θεραπεύθηκε και πάλι θαυματουργικά από τη Θεοτόκο.
Το 1810 επέστρεψε από την έρημο στη Μονή του Σαρώφ και έμεινε έγκλειστος στο κελλί του, ασκούμενος στη σιωπή. Στην αρχή απέφευγε τον κόσμο. Αργότερα όμως, το 1815, σε ηλικία 56 ετών, άνοιξε το κελλί του και δεχόταν κάθε επισκέπτη. Είχε αποκτήσει πια φήμη αγίου και φωτισμένου ανδρός και ο κόσμος έτρεχε κοντά του να ξεδιψάσει πνευματικά. Ο ίδιος, ωστόσο, δεν βγήκε ποτέ από το κελλί του για άλλα δέκα χρόνια.
Σε ηλικία 66 ετών, κατόπιν οράματος και προσταγής της Θεοτόκου, αφιερώθηκε ολοκληρωτικά στη διακονία του πλησίον και άρχισε στο εξής το έργο του «στάρετς», του πνευματικού καθοδηγητού. Αναρίθμητες ψυχές έτρεχαν κοντά του, για να βρουν τη γαλήνη, τη χάρη, τη σωτηρία. Και όσοι δεν μπορούσαν να φθάσουν μέχρι το κελλί του, τον κατέκλυζαν με επιστολές. Οι επισκέπτες του επέστρεφαν άλλοι άνθρωποι. Καθώς προσευχόταν γι’ αυτούς, καθώς τους ευλογούσε με το σημείο του σταυρού, καθώς έχριε το μέτωπό τους με λάδι από το καντήλι της Παναγίας, καθώς τους έδινε πνευματικές συμβουλές..., μια μυστική δύναμη απλωνόταν στις ψυχές τους. «Οποιοσδήποτε ερχόταν στον στάρετς Σεραφείμ, ένιωθε να τον αγγίζει η θεϊκή φλόγα που υπήρχε σ’ αυτόν και ν’ αγκαλιάζει την ψυχή του». Σ’ όλους μοίραζε ειρήνη, χαρά, θεϊκές ευλογίες. Συνιστούσε συχνά την ειρήνη: «Απόκτησε την πνευματική ειρήνη και τότε χιλιάδες ψυχές ολόγυρά σου θα βρουν τη λύτρωση». Σχετικά με το σκοπό της ζωής μας, δίδασκε: «Ο πραγματικός σκοπός της χριστιανικής ζωής είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος». Μιλούσε πολύ για την Ανάσταση του Χριστού. Χαιρετούσε τους επισκέπτες του με τα λόγια: «Χαρά μου, Χριστός ανέστη!». Και κάθε φορά που κοινωνούσε, απήγγελλε τον πασχαλινό κανόνα «Αναστάσεως ημέρα...».
Το μάτι της ψυχής του του διέσχιζε τα βάθη των καρδιών. Είχε βλέμμα προφήτου. Προέβλεπε τα μέλλοντα. Απαντούσε σε επιστολές χωρίς να τις ανοίξει, γιατί γνώριζε το περιεχόμενό τους. Θεράπευε με την προσευχή του πλήθος αρρώστων. Πολλές φορές το πρόσωπό του άστραφτε σαν ήλιος. Και μέσα στο δάσος, όταν ασκήτευε, είχε φιλίες με τα άγρια πουλιά και ζώα, και μάλιστα με μια πελώρια αρκούδα, που κάθε μέρα ερχόταν να φιλευτεί από το χέρι του!
Ο θάνατός του υπήρξε οσιακός. Στις 2 Ιανουαρίου του 1833 βρέθηκε νεκρός, γονατισμένος, με τα μάτια προσηλωμένα στην εικόνα της Θεοτόκου. Την προηγούμενη μέρα είχε κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων και είχε αποχαιρετήσει τους πατέρες του μοναστηριού. Άγιος ανακηρύχθηκε επίσημα το 1903. Η μνήμη του εορτάζεται στις 2 Ιανουαρίου, αλλά και στις 19 Ιουλίου -ημέρα της ανακομιδής του αγίου λειψάνου του.
Στην περιοχή της Σκουριώτισσας βρίσκεται το Ιερό Ησυχαστήριο του Οσίου Σεραφείμ του Σαρώφ, όπου έχει οικοδομηθεί νέος ιερός ναός, αφιερωμένος στον Όσιο Σεραφείμ και σε αυτόν θησαυρίζεται μικρό τεμάχιο από το λείψανό του.

Πηγή: «Παρακλητικός Κανών εις τον Όσιον Σεραφείμ του Σαρώφ», υπό του Ιερομονάχου Αθανασίου Σιμωνοπετρίτου, Υμνογράφου Μ.Χ.Ε.

Ο ΓΕΡΟ ΠΑΝΑΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ Ο παππούς Παναής γεννήθηκε στην κατεχόμενη σήμερα, Λύση. Τέταρτο από τα οκτώ παιδιά μιας αγροτικ...
30/12/2025

Ο ΓΕΡΟ ΠΑΝΑΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ

Ο παππούς Παναής γεννήθηκε στην κατεχόμενη σήμερα, Λύση. Τέταρτο από τα οκτώ παιδιά μιας αγροτικής οικογένειας, γεννήθηκε την περίοδο του δεκαπενταυγούστου του 1905 και γι’ αυτό η ευσεβής οικογένειά του τού έδωσε το όνομα της Παναγίας. Με τα αδέρφια του Βασίλη και Τρυφωνού έζησαν την ειρήνη του Θεού.
Ο παππούς τελείωσε μόνο το δημοτικό σχολείο, αλλά απ’ ότι φαίνεται ωφελήθηκε αρκετά από την πλούσια πολιτιστική ζωή της Λύσης και την προσωπική του μελέτη. Ασχολήθηκε με τις αγροτικές εργασίες και έμαθε και την τέχνη του τσαγκάρη. Επιπλέον, εργάστηκε για χρόνια πολλά, αμισθί, ως νεωκόρος στον ναό της Παναγίας. Οι Λυσιώτες αναφέρουν ακόμη τις ακολουθίες που τελούσε με τα αδέρφια του και άλλους συγχωριανούς του στο ναό καθημερινά και τις αγρυπνίες στο εξωκκλήσι του αγίου Ευφημιανού.
Μετά την τουρκική εισβολή τα τρία αδέρφια έζησαν την ίδια ειρηνική ζωή στη Λάρνακα. Ο παππούς Παναγής κοιμήθηκε στις 30 Δεκεμβρίου του 1989.
Για τη ζωή και το φρόνημά του ενδεικτικά είναι τα λόγια που είπε ο ίδιος λίγο πριν την κοίμησή του «δκιαβαστικά, νηστείες, ακολουθίες, ούλλα τούτα εχόρτασά τα». Και στην ερώτηση αν χόρτασε τον Θεό, αφού έμεινε λίγο σιωπηλός, είπε: «άραγε, εγεύτηκά Τον;». Την απάντηση τη γνωρίζουν όσοι τον γνώρισαν, τον έζησαν και διδάχτηκαν από αυτόν.
Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια λόγια από τον επικήδειο που εκφώνησε ο καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, πατήρ Αθανάσιος, ο οποίος υπήρξε και πνευματικός του παππού, και τον προσφώνησε ως «Πάτερ Παναή, άνθρωπε του Θεού, εργάτα του Κυρίου, ψυχή του Παραδείσου»: «…. Η ζωή του ήτο ομοία ιερέων… Έζησε πρωτίστως διά την ανάπαυσιν των εν Χριστώ αδερφών του, θυσιάζοντας την δικήν του ησυχίαν και ξεκούρασιν. Ήτο τελείως αφιλοχρήματος, ξένος του κόσμου, τελείως ασυγκίνητος από τας ματαίας χαράς και απολαύσεις, έχοντας όλην την ψυχή του δοσμένην εις τον Θεόν… Κέντρο των πόθων του και καρδία της καρδίας του ήταν η θεία Μετάληψις…».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2026
28/12/2025

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2026

28/12/2025

Κήρυγμα Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου κατὰ τὴ Θεία Λειτουργία τῆς ἑορτῆς τῶν ἁγίων Νηπίων τῶν ὑπὸ τοῦ Ἡρώδου ἀναιρεθέντων, ποὺ τελέσθηκε στὸν ἱερὸ ναὸ ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης τῆς κοινότητος Μενίκου, τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου (29.12.2022).

Εορτή επί τη μνήμη των Αγίων Νηπίων των υπό Ηρώδου αναιρεθέντων (Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025)Φέρεται στη γνώση των ευσεβώ...
27/12/2025

Εορτή επί τη μνήμη των Αγίων Νηπίων των υπό Ηρώδου αναιρεθέντων (Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025)

Φέρεται στη γνώση των ευσεβών χριστιανών ότι, με την ευκαιρία της εορτής των Αγίων Νηπίων των υπό Ηρώδου αναιρεθέντων και των Αγίων Ιωσήφ του Μνήστορος, Δαυίδ του Βασιλέως και Ιακώβου του Αδελφοθέου στον Ιερό Ναό Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης στο Μένικο, θα τελεστούν οι πιο κάτω ακολουθίες:

Σάββατο 27 Δεκεμβρίου, 4:00 μ.μ.: Πανηγυρικός εσπερινός της εορτής.
Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, 7:00 π.μ.: Πανηγυρική Θεία Λειτουργία προϊσταμένου του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου.

26/12/2025

Παραδοσιακά κάλαντα τοῦ Δωδεκαημέρου -
Χορωδία Παραδοσιακοῦ Τραγουδιοῦ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μόρφου

ΟΣΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ : ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ «-Γέροντα, μετά την Αγρυπνία των Χριστουγέννων δεν κοιμόμαστε;  -Χριστού...
24/12/2025

ΟΣΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ : ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ
«-Γέροντα, μετά την Αγρυπνία των Χριστουγέννων δεν κοιμόμαστε;
-Χριστούγεννα και να κοιμηθούμε! Η μητέρα μου έλεγε: «Απόψε μόνον οι Εβραίοι κοιμούνται». Βλέπεις, την νύχτα που γεννήθηκε ο Χριστός οι άρχοντες κοιμόνταν βαθιά, και οι ποιμένες «αγραυλούσαν». Φύλαγαν τα πρόβατα την νύχτα παίζοντας την φλογέρα. Κατάλαβες; Οι ποιμένες πού αγρυπνούσαν είδαν τον Χριστό.
-Πώς ήταν, Γέροντα, το σπήλαιο;
-Ήταν μία σπηλιά μέσα σε έναν βράχο και είχε μιά φάτνη· τίποτε άλλο δεν είχε. Εκεί πήγαινε κανένας φτωχός και άφηνε τα ζώα του. Η Παναγία με τον Ιωσήφ, επειδή όλα τα χάνια ήταν γεμάτα και δεν είχαν πού να μείνουν, κατέληξαν σε αυτό το σπήλαιο. Εκεί ήταν το γαϊδουράκι και το βοϊδάκι, που με τα χνώτα τους ζέσταναν τον Χριστό! «Ἔγνω βοῦς τὸν κτησάμενον καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ», δεν λέει ο Προφήτης Ησαΐας;
-Σε ένα τροπάριο, Γέροντα, λέει ότι η Υπεραγία Θεοτόκος βλέποντας τον νεογέννητο Χριστό, «χαίρουσα ὁμοῦ καὶ δακρύουσα» ἀναρωτιόταν: «Ἐπιδώσω σοι μαζόν, τῷ τὰ σύμπαντα τρέφοντι, ἢ ὑμνήσω σε, ὡς Υἱὸν καὶ Θεόν μου; ποίαν εὕρω ἐπὶ σοὶ προσηγορίαν;»
-Αυτά είναι τα μυστήρια του Θεού, η πολύ μεγάλη συγκατάβαση του Θεού, την οποία δεν μπορούμε εμείς να συλλάβουμε!
-Γέροντα, πώς θα μπορέσουμε να ζήσουμε το γεγονός της Γεννήσεως, ότι δηλαδή ο Χριστός «Σήμερον γεννάται εκ Παρθένου»;
-Για να ζήσουμε αυτά τα θεία γεγονότα, πρέπει ο νους να είναι στα θεία νοήματα. Τότε αλλοιώνεται ὁ άνθρωπος. «Μέγα και παράδοξον θαύμα τετέλεσται σήμερον», ψάλλουμε. Άμα ο νους μας είναι εκεί, στο «παράδοξον», τότε θα ζήσουμε και το μεγάλο μυστήριο της Γεννήσεως του Χριστού.
Εγώ θα εύχομαι η καρδιά σας να γίνη αγία Φάτνη και το Πανάγιο Βρέφος της Βηθλεέμ να σας δώση όλες τις ευλογίες Του.»

«-Γέροντα, δώστε μου μια ευχή για τα Χριστούγεννα.
-Εύχομαι ο Χριστός και η Παναγία να σε έχουν κοντά τους σαν το αρνάκι που είναι δίπλα στην φάτνη. Νομίζω, περνάει καλά, όπως και το βοϊδάκι και το γαϊδουράκι που ζεσταίνουν τον Χριστό στην φάτνη «Ἔγνω βοῦς τὸν κτησάμενον καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ», λέει ο Προφήτης Ησαΐας. Γνώρισε δηλαδή το βοϊδάκι το αφεντικό του και το γαϊδουράκι την φάτνη του Κυρίου του. Γνώρισαν τι ήταν μέσα στην φάτνη και με τα χνώτα τους το ζέσταιναν! Κατάλαβαν τον Δημιουργό τους! Αλλά και το γαϊδουράκι, τι μεγαλή του τιμή να πάη τον Χριστό μετά στην Αίγυπτο! Οι άρχοντες είχαν άρματα χρυσοκέντητα, και ο Χριστός τι χρησιμοποίησε! Τι καλά να ήμουν αυτό το γαϊδουράκι!»

Ο Κύριος μας εξαφανίζεται από το Άγιο Δισκοπότηρο Σ΄ ένα μικρό χωριουδάκι της Λέρου, πριν από 30 περίπου χρόνια έγινε το...
23/12/2025

Ο Κύριος μας εξαφανίζεται από το Άγιο Δισκοπότηρο

Σ΄ ένα μικρό χωριουδάκι της Λέρου, πριν από 30 περίπου χρόνια έγινε το εξής θαυμαστό, που μας διέσωσε αφηγηματικά ένας άγιος, συγχωρεμένος από το 2010, ιερέας, ο παπά-Χρήστος. Διαβάστε διήγηση και φρίξτε με την απέραντη αγάπη που μας έχει ο Χριστός μας:
“Ήτανε πρωί Σαββάτου. Έκανα θεία λειτουργία και ήμουνα έτοιμος να καταλύσω την Θεία Κοινωνία από το Άγιο Δισκοπότηρο. Ξαφνικά μπήκε μέσα στο ιερό ένας νεαρός, γειτονόπουλο ο Κωστάκης, λαχανιασμένος, ιδρωμένος όλος αγωνία και μου είπε: «Παπά-Χρήστο μου σώσε μας. Ο πατέρας μου νιώθει ότι πεθαίνει και θέλει να τον εξομολογήσεις, να τον κοινωνήσεις».
Με έλουσε κρύος ιδρώτας. Ο πατέρας του παλληκαριού ήταν ο πιο δύσκολος, στριφνός, παράξενος άνθρωπος στο χωριό. Μ΄ όλους μαλωμένος. Σ’ εκκλησιά δεν πάταγε, ούτε σε κηδείες ή γάμους ή βαφτίσεις. Έκανα τον Σταυρό μου και θεώρησα κλήση Θεού να πάω αμέσως κοντά του με την Θεία Κοινωνία. Το σπίτι του ήτανε 40 μέτρα, δίπλα στην εκκλησία σχεδόν. Όταν μπήκαμε με το παλληκάρι στο σπίτι του ετοιμοθάνατου -κυρ. Γιάννη τον λέγανε- τοποθέτησα το Άγιο Δισκοπότηρο, που είχε κανά πόντο Θεία Κοινωνία πάνω στο κομοδίνο, δίπλα στο κλινάρι του κυρ-Γιάννη. Του είπα αμέσως: «Μπάρμπα-Γιάννη για να σε κοινωνήσω πρέπει πρώτα να σε εξομολογήσω και να σου διαβάσω συγχώριο (συγχωρητική ευχή).
-Θέλεις;
-Θέλω! »
Βάζω πετραχήλι, μου ‘πε ό,τι τον βάραινε, του διάβασα συγχώριο και ετοιμάστηκα να τον κοινωνήσω. Πάω να πιάσω το Άγιο Δισκοπότηρο, τι να δω; Παντελώς άδειο, σταγόνα Θεία Κοινωνία. Μου λύθηκαν τα γόνατα. Λέω στον κυρ-Γιάννη: «πετάγομαι στο Ναό να πάρω από το Αρτοφόριο της Αγίας Τράπεζας Θεία Κοινωνία γιατί το Δισκοπότηρο δεν ξέρω πως είναι άδειο». Αρχίζει να κλαίει με λυγμούς ο κυρ-Γιάννης και να λέει: «Για μένα το κάνει ο Χριστός παπά μου. Ό,τι σου ξομολογήθηκα πριν ήσανε όλα ψέματα γιατί ντρεπόμουνα να πω τα αληθινά μου αμαρτήματα που’ ναι πολύ βαρύτερα. Όμως, αν θέλεις, κάτσε να σου κάνω πραγματική, ειλικρινή εξομολόγηση».
Έτσι κι έγινε. Του διάβασα δεύτερη συγχωρητική ευχή και τον παρακάλεσα να περιμένει να πάω πίσω στο Ναό να φέρω Θεία Κοινωνία. «Πήγαινε», μου απαντά ο κυρ-Γιάννης, «σε προσμένω». Πάω να σηκώσω το Άγιο Δισκοπότηρο και, ακούστε θαύμα. Ένας πόντος Θεία Κοινωνία μέσα. Έκαμα τον Σταυρό μου. Κοινώνησα αμέσως τον ετοιμοθάνατο. Έλαμψε, γαλήνεψε το προσωπάκι του, πέθανε εκεί μπροστά μου, ολοφάνερα μετανοημένος. Δόξασα τον Χριστό μας και σκέφτηκα πόσο πάνσοφα, διακριτικά, αγαπητικά, συγχώρεσε και οικονόμησε τη σωτηρία του κυρ-Γιάννη. Θεός συγχωρέσει τον. Αιωνία του η μνήμη.
Να μην απελπιζόμαστε για την σωτηρία μας κι ας είμαστε οι αμαρτωλότεροι άνθρωποι του κόσμου. Καλή μετάνοια, καλό παράδεισο σε όλους μας με ειλικρινή και ταπεινή εξομολόγηση. ΑΜΗΝ!.”

Address

Nicosia
2728

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ιερός Ναός Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Μενίκου posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Place Of Worship

Send a message to Ιερός Ναός Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, Μενίκου:

Share