01/03/2023
«Σήμερα ο Θεός μας καλεί σε μετάνοια..»
👉Δείτε το βίντεο: https://youtu.be/V6GJwpGhIrU
"Να πάρουμε ως αφορμή αυτό το γεγονός που εισήλθαμε στο πέλαγος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, να βάλουμε και εμείς καινούριες αρχές, και στη ζωή μας, και στις σκέψεις μας, και στα αισθήματά μας, και στις συμπεριφορές μας, και στα λόγια μας. Ο νους μας να είναι ο φύλακας της ψυχής μας και να παρακολουθεί τον εαυτό μας. «Πάσῃ φυλακῇ τήρει σὴν καρδίαν» (Παροιμ. 4,23)· να προσέχουμε. Είναι μια ευκαιρία που μας δίνει ο Θεός, μέσα στις πολλές ευκαιρίες που μας δίνει καθημερινώς και σε όλη μας τη ζωή, να βάζουμε καινούρια αρχή. «Σήμερον, ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσεις» (Ψαλμ. 94, 8). Σήμερα ο Θεός μας καλεί· μας καλεί σε μετάνοια. Αυτή η περίοδος της νηστείας είναι πολύ βοηθητική στη μετάνοια και η μετάνοια αποσκοπεί στο να ταπεινωθούμε. Να ταπεινωθούμε, να στρέψουμε το νου μας στο Θεό και να ζητήσουμε να έχουμε την κοινωνία μαζί Του. Έτσι λοιπόν, ο Θεός μας δίνει αυτή την ευκαιρία, κι εμείς σιγά-σιγά μέσα από τον κόπο, μέσα από την υπομονή, μέσα από τη μακροθυμία, μέσα από την ανοχή, «ἐν σπλάχνοις οικτιρμῶν» (Κολοσ. 3,12), «ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε» (Γαλ. 6, 2), να πορευθούμε και να παραδώσουμε τον εαυτό μας στα χέρια του Θεού να τον αγιάσει· να δώσουμε στον Θεό τον χώρο και την άνεση να αγιάσει όλη μας την ύπαρξη. Και όταν το έλεος του Θεού και η Χάρις του Θεού μάς επισκιάσουν, τότε όλα τα πράγματα της πνευματικής ζωής, ακόμη και της καθημερινής ζωής είναι εύκολα. Όταν όμως αισθανόμαστε ότι ο Θεός είναι απών -και μέσα στην πρόνοιά του ο Θεός παραχωρεί να κρύβεται αυτή η χάρις, και να κρύβεται η παρουσία και το έλεός Του- τότε όλα φαίνονται ότι είναι δύσκολα. Αλλά εκεί στα δύσκολα είναι που θα φανεί ο άνθρωπος αν είναι πιστός, αν είναι άνθρωπος του Θεού. Εξετάζεται ο άνθρωπος. Και μέσα στην εξέταση αυτήν αριστεύει. Αν αριστεύσει, πήρε το βραβείο της νίκης. Αν δεν αριστεύσει, ενόσω είναι στην ζωή, έχει χρόνο ανακαίνισης - διόρθωσης· έχει χρόνο να ξαναπροσπαθήσει· ο Θεός θα τού δώσει ευκαιρίες. Αν προσπαθήσει και πετύχει, ε τότε, «χαρὰ ἐν οὐρανῷ» (Λουκά 15,7). Και αυτήν την χαρά ευχόμαστε να την έχετε πάντοτε. Αμήν."
👉Δείτε το βίντεο: https://youtu.be/V6GJwpGhIrU