09/11/2024
בש״ק פרשת לך-לך התפלל כ״ק אדמו״ר שליט״א בביה״כ המרכזי של ק״ק חב״ד הנכבדה בשכונת מארינ״ע ראשטש״ע בעיר מאסקוו״ע המעטירה, ושם שתה אדמו״ר שליט״א ח״י רוטל ״לחיים״, כפי הנהוג.
ואמר אדמו״ר שליט״א בצחות-לשונו כך: בעת שנפרד לוט מאברהם, אומר הפסוק שבחר לילך לסדום ״כִּי כֻלָּהּ מַשְׁקֶה״. וכי מה רבותא דווקא בדבר זה?
אלא שבידוע הוא שנהגו בחסידות בכלל ובחסידות חב״ד בפרט לומר ״לחיים״ על יין-שרף ומיני משקאות. אז כאשר מקפידים לומר ד״ת וחסידות, לישב בדיבוק חברים וזמר הניגונים — הרי שעולה יין-שרף זה כעולה וכמנחה השורפת את הקרבן מתוכו. אך אם באים לישב למשקה בלבד, מבלי טיפת לחלוחית של יידישקייט, בהיפרדות ובהתרחקות מדרכו של אברהם — הרי זה בבחינת ״כִּסְדֹם הָיִינוּ לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ״, שהיתה ״כֻּלָּהּ מַשְׁקֶה״ מלפנים, הא ותו לא, והוא סוד גדול עד-למאד.
והיה לק״ק אדמו״ר שליט״א שמחה גדולה ונחת-רוח עצומה שעלה לתורה בעליית ״חמישי״ שם נאמר ״אַל תִּירָא… אָנֹכִי מָגֵן לָךְ שְׂכָרְךָ הַרְבֵּה מְאֹד״ אכי״ר.