کمپین پاسخ گویی به شبهات اسلام ستیزان

  • Home
  • Iran
  • Tehran
  • کمپین پاسخ گویی به شبهات اسلام ستیزان

کمپین پاسخ گویی به شبهات اسلام ستیزان هدف این صفحه پاسخگویی به تمامی شبهات اسلام ستیزان می باشد

11/02/2014
20/01/2014

بررسی نظریه داروین

آنچه از ظاهر آیات و روایات استفاده می شود این است که خلقت انسان مستقیما از خاک بوده است وهیچ ربطی به موجودات قبل از خود ندارد و از موجودات قبل از خود پدید نیامده است. در حالی که فرضیه داروین با اَشکال مختلفی که تقریر شده است مدعی است که همه موجودات زنده در یک روند تکاملی از موجودات قبل از خود منعشب شده اند. مثلا مدعی هستند که جدّ انسان و شانپانزه یک نوع حیوان بوده که در دو شرایط متفاوت به دو صورت تکامل یافته است.
فرضیه تکاملِ انواع ، به طور کلّی فاقد خصوصیّات یک نظریه تجربی است. چون یک نظریه علمی – تجربی باید دارای خاصیت آزمایش پذیری ، پیش بینی کنندگی و ابطال پذیری باشد. یعنی باید بتوان با ترتیب دادن آزمایش و تکرار آن به دفعات متعدد،‌صحّت نظریه را تأیید کرد در حالی که تمام شواهد نظریه تکامل انواع ، در گذشته است و قابل آزمایش نیست و ما هیچ گاه نمی توانیم پدیده ی تکامل را در طبیعت یا در آزمایشگاه مشاهده کنیم. آنچه در دست ماست تنها یک سری فسیل است که آن هم یقینا فسیل تمام موجودات گذشته نیست. در این نظریه از تشابه فسیلها به این نتیجه می رسند که پس این موجودات تکامل یافته از یکدیگرند. در حالی که این کافی برای اثبات یک نظریه نیست. و در واقع نوعی فرضیه سازی علمی تخیلی است.
یک نظریه علمی باید بتواند با فرمولهای خود اتفاقات بعدی را پیش بینی کند. مثلا بر اساس قانون گرانش عمومی نیوتن می توان پیش بینی کرد که در چه روزی کسوف رخ خواهد داد.
ولی با نظریه تکامل نمی توان پیش بینی کرد که در صدمیلیون سال بعد موجودات فعلی به چه صورتی درخواهند آمد. اگر فرضیه تکامل انواع یک قانون علمی بود باید می توانست چنین چیزی را پیش بینی کند.
همین طور یک نظریه علمی باید ابطال پذیر باشد یعنی باید بگوید که در چه شریطی ابطال می شود مثلا نظریه گرانش عمومی نیوتن می گوید که اگر ماده ای پیدا شود که جذب مواد دیگر نشود و عدم جذب آن نیز ناشی از یک نیروی مزاحم نباشد در آن صورت قانون جاذبه عمومی از عمومیت می افتد. یا نسبیت خاصّ انیشتین مدعی است که اگر ذره ای مادی یافت شود که بالاتر از سرعت نور حرکت کند در آن صورت نسبیّت خاص باطل می شود.
اما نظریه تکامل انواع با هر فرضی سازگار است ؛ و نمی گوید که در چه شرایطی ابطال می شود . مثلا زرّافه الآن گردن دراز است. نظریه تکامل مدّعی است که شرایط ویژه ای باعث گردن دراز شدن زرّافه شده است اگر گردن زرافه کوتاه بود باز نظریه تکامل می گفت که شرایط ویژه ای باعث کوتاهی گردن آن شده است ؛ لذا این نظریه نمی گوید که چرا موجودات چنین هستند که می بینیم بلکه می گوید چون موجودات چنین هستند پس در گذشته چنان بوده اند آن هم با حدس و گمان نه بر اساس مشاهده ی واقعی و تجربه. مثل این که بگوییم مستطیل در گذشته مثلث بوده است که در اثر تکامل مستطیل شده است؛چرا ؟ چون در آثار مصر قدیم دیده شده که دو مثلث کنار هم قرار گرفته اند به طوری که گویا یک مستطیل تشکیل می دهند که یک قطر آن را هم کشیده اند و بعدا این قطر را پاک کردند و مستطیل بدست آمد.
آیا به صرف اینکه مستطیل را می توان از ترکیب دو مثلث یا چهار مثلث بدست آورد، می توان حکم کرد که اول مثلث بوده است و بعدا مستطیل از مثلث درست شده است ؛ یا برعکس اوّل مستطیل بوده است و بعدا از تجزیه آن ، مثلث بدست آمده است . روشن است که هیچ کدام اینها درست نیست. این دو شکل از ابتدا مستقل از هم برای بشر شناخته شده بودند. در طبیعت نیز برخی اجسام چهارگوش هستند و برخی سه گوش و ... .
اما بحث اینکه آدم(ع) ابتدا در بهشت خلق شده است، بحثی صرفا کلامی است که به طور مستقیم ربطی به بحث تکامل انواع داروین ندارد. در باب خلقت آدم (ع) چند نظر وجود دارد برخی گفته اند که وی در بهشت برزخی خلق شده است و عده ای گفته اند که وی در یکی از باغهای عالم ماده خلق شده است و مراد از جنّت باغ است نه بهشت – حال یا در باغی از باغهای زمین یا در باغی از باغهای سیارات دیگر - . عده ای نیز معتقدند که حضرت آدم (ع) در زمین خلق شده است ولی از ابتدای خلقت چشم برزخی داشته است و عالم ماده و عالم برزخ را یکپارچه می دیده است لذا از نعمتهای بهشت برزخی استفاده می کرده است ؛ و آنگاه که از درخت ممنوعه خورد چشم برزخی او بسته شد و از نعمتهای برزخی محروم شد .اگر کسی مدّعی شود که حضرت آدم (ع) ابتدا در عالم برزخ ( بهشت برزخی ) خلق شده است و سپس به زمین آمده است تعارض عقیده او با فرضیه داروین صدر صد خواهد بود . ولی طبق دیدگاههای دیگر تعارض صد در صد نیست .یعنی اگر فرضیه داروین اثبات شود باز با این دو دیدگاه قابل جمع خواهد ؛ البته آنها که بهشت آدم را باغی از باغهای دیگر سیارات می دانند در آن صورت دچار مشکل خواهند شد . ک سری آیات در قرآن هست که با تامل در اون میشه اون نظریه رو نقض کرد :

«ان مثل عیسی عندالله کمثل آدم خلقه من تراب ثم قال له کن فیکون»آل عمران/59

«همانا مثل عیسی(ع) در پیش خداوند همانند مثل آدم است که خداوند او را از خاک آفرید. و سپس به او گفت موجود شو پس شد.»

«خلق الانسان من صلصال کالفخار»الرحمن/14

«خداوند، ‌انسان را از گل خشک همانند سفال بیافرید.

بله تمام آیاتی را که خلقت انسان از خاک را مطرح می‌کند با نظریه داروین معارض است ؛چرا که می‌گوید انسان از خاک آفریده شده نه از موجود قبلی که زنده بوده است
قرآن صریحأ تاکید میکند که آفرینش «انسان» از خاک آغاز شده است و طی مراحل و تطورات گوناگون تبدیل به انسان ، عالیترین موجود زنده در آخرین مرحله تکاملی میشود.

« کسی که آفرینش همه چیز را نیکو کرد و آفرینش انسان را از گل آغاز نمود » سجده 7

و نیز قرآن آفرینش هر موجود زنده را از آب میداند :

« و هر موجود زنده ای را از آب آفریدیم » انبیا 30

« و خداوند تمام جنبندگان را از آب افرید برخی از آنها بر شکم میروند برخی بر دوپا و برخی برچهارپا حرکت میکند خداوند هر چه بخواهد می آفریند که خدا بر هرکاری توانا است» نور45

anti kafar

08/01/2014

خبرسازی یک سایت صهیونیستی علیه مداح معروف تهرانی
جزئیات حمله اراذل و اوباش به محمود کریمی و ماجرای تیراندازی
به دنبال حمله اراذل و اوباش به مداح معروف تهرانی سایت صهیونیستی بالاترین با وارونه جلوه دادن این ماجرا اقدام به تخریب چهره وی کرد.

به گزارش سایت فرهنگی مذهبی بچه شیعه و به نقل از سایت ندای انقلاب، محمود کریمی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که بامداد چند روز پیش در یکی از اتوبان های تهران در حال حرکت بود از سوی سرنشینان چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت.

یک منبع نزدیک به محمود کریمی در خصوص جزئیات این اتفاق گفت: در این جریان سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو حاج محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می کنند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می کند که این کار هم نتیجه نمی دهد و نهایتا کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می گیرند.

براساس اظهارات این منبع، محمود کریمی از سوی نهادهای مربوطه دارای مجوز حمل سلاح است.

این منبع آگاه همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سالهای اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت(ع) و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم.

نکته جالب و تامل برانگیز در حمله اراذل و اوباش به محمود کریمی اینجاست که اولین بار خبر مورد نظر از سوی سایت صهیونیستی بالاترین و یک سایت بدنام وابسته به آقای زاده فتنه گر منتشر شده است که نشان از سناریوی از پیش طراحی شده رسانه های معاند برای تخریب چهره های هیئتی و مذهبی است.

12/11/2013

یااباالفضل
یه روزی یه مرد تشنه رو به دریا میومد
با یه مشک خالی از دور تک و تنها میومد

موج می‌زد سینه‌ی دریا تا که زلفاشو می‌دید
ابرواش چقدر به اون چشمای زیبا میومد

با تعجب می‌دیدند نخلا به جای آسمون
ماه این مرتبه داشت از دل صحرا میومد

می‌دونستم آخرش کوفیا چشمت می‌کنند
علمت بس که به اون قامت رعنا میومد

گمونم دستای تو عرشو بنا کرده رو آب
رو همون آبی که با دست تو بالا میومد

چشمای اهل حرم بسته به دستای تو بود
کاروانی به امید تو به اینجا میومد

روی خاک وقتی می‌افتادی چی گفتی زیرلب
که از اون دورا صدا ناله‌ی ‌زهرا میومد

تا برادر رو صدا کردی کمی دیر رسید
آخه با دستی به پشت و کمری تا میومد

میشه دختر، پدرش بیاد ولی جا بخوره
سکینه اینجوری شد بابا که تنها میومد

عکس سازنده فیلم موهن در مراسم حج
24/10/2013

عکس سازنده فیلم موهن در مراسم حج

24/10/2013

مسلمان شدن سازنده فیلم موهن به پیامبر اسلام

خبرگزاری ایسنا: "ارنود فاندور" از راستگرایان افراطی پارلمان هلند و یکی از سازندگان فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر (ص)، مسلمان شد.

روزنامه سعودی "عکاظ آن لاین" گزارش داد، این سازنده فیلم توهین‌آمیز به شخصیت پیامبر(ص) که خشم شدید مسلمانان سراسر دنیا را به دنبال داشت، پس از پذیرش اسلام، به زیارت حرمین شریفین مشرف شد.

وی از مسجد پیامبر (ص) زیارت کرد و وقتی به قبر پیامبر رسید اشک‌هایش جاری شد.

او درباره مسلمان شدنش اینگونه می‌گوید: واکنش مسلمانان به ساخت این فیلم موهن درباره پیامبر(ص)، بسیار شدید بود، وقتی این حجم گسترده اعتراضات و انتقادات درباره این فیلم را دیدم، سوالات بسیاری در ذهنم ایجاد شد که چرا مسلمانان به این میزان به دین و پیامبر خود عشق می‌ورزند و رمز این عشق چیست؟

برای این‌که جواب سوالاتم را بیابم شروع به تحقیق درباره دین اسلام کردم؛ هر چه پیش می‌رفتم متوجه می‌شدم که حزب سابقی که عضو آن بودم چه جرم بزرگی مرتکب شده است. هر چه آگاهی‌ام نسبت به این دین بیشتر می‌شد علاقه‌ام نیز به آن افزایش می‌یافت و تصمیم گرفتم خود را به مسلمانان هلند نزدیک کنم تا بیشتر با تعالیم این دین آشنا شوم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که این دین حق است و مسلمان شدم.

"فاندور" با زیارت کوه احد، گفت: مطالب بسیاری درباره این مکان و جنگ آن خوانده‌ام و بسیار خوشحالم که امروز در این مکان هستم.

به نوشته‌ی روزنامه، فاندور پس از دیدار با امام جماعت مسجد نبوی، قرار است با امام جماعت مسجد قباء نیز ملاقات کند و پس از آن‌ برای ادای مناسک حج،‌ راهی مکه مکرمه خواهد شد.

وی در سخنانش گفت: وداع با مدینه برایم ناراحت کننده است،‌ اما خوشحالم که برای ادای حج عمره به مکه می‌روم و در زمان نزدیکی دوباره به زیارت این بقاع متبرک و مقدس خواهم آمد.

ساخت فیلم اهانت‌آمیز در هلند، با اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر کشورهای عربی و اروپا مواجه شد،‌ به نحوی که دامنه آن به استرالیا نیز رسید و در این تظاهرات که برخی از آنها به خشونت کشیده شد، هفت تن نیز در سراسر دنیا کشته شدند.
لینک خبر:http://www.bartarinha.ir/fa/news/48911

anti kafar

05/10/2013

شهادت امام جواد (ع) رو به تمام شیعیان جهان تسلیت عرض میکنیم.امشب مارو هم زیاد دعا کنید.

anti kafar

03/10/2013

پاسخ به شبهه ای در مورد امام حسین

اخيرا شبهه اي در مورد وجود نازنين امام حسين عليه السلام در سطح وسيع از طرف دشمنان مغرض اهل بيت عليهم السلام منتشر شده است و ایشان رو متهم به بدگویی نسبت به ایرانیان نموده اند که در واقع این سخن عمر بن خطاب بوده که به امام ما نسبت داده اند و کاملا در متن عربی مشخص هست : "سوء رأي الثاني في الاعاجم"ترجمه اين جمله اين است: ” اشتباه راي عمربن خطاب (دومي) در مورد غير عربها” لذا ادامه متن بعد از اين جمله برمي گردد به عقيده عمر بن خطاب در مورد عجم ها نه عقيده امام حسين عليه السلام!!!!!!
در ادامه ابتدا به طرح شبهه مي پردازيم و سپس جوابها را به طور کامل مي آوريم.


صورت شبهه:
متني كه تصوير آخر پست آورده شده در كتاب سفينه البحار نوشته حاج شيخ عباس قمي صفحه 164 از قول حسين بن علي آمده است:
كه ترجمه آن چنين است:ما از تبار قريش هستيم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ايراني ها هستند روشن است كه هر عربي از هر ايراني بهترو بالاتر و هر ايراني از دشمنان ما هم بدتر است. ايراني ها را بايد دستگير كرد و به مدينه آورد ، زنانشان را به فروش رسانيد و مردانشان را به بردگي و غلامي اعراب گماشت.


پاسخ به اين شبهه را در قالب چند نكته بيان مي كنيم كه با در كنارهم گذاشتن مجموع اين نكات پاسخ كامل مي شود.



1- در فرهنگ عرب به همه افراد غير عرب گفته مي شده "عجم" مثل خود ما ايراني ها كه به همه افراد غير ايراني مي گوييم "خارجي" امامنظور ما فقط اعراب نيستند بلكه همه غير ايراني ها هستند به همين گونه در عرب هم كلمه عجم به معني غير عرب است در صورتي كه اشكال كننده آن را به معني ”ايراني” ترجمه كرده است!! كه اين غرض ورزي او را مي رساند.

2- اشكال كننده آنقدر نسبت به متون حديثي بي اطلاع بوده است كه نمي دانسته در روايات مربوط به اعتقادات وقتي گفته مي شود اباعبد الله منظور امام صادق عليه السلام هستند كه در اين حديث هم همينطور است و اين حديث از ایشان صادر شده است نه از امام حسين عليه السلام !!

3- عبارت حسين بن علي كه در بالاي متن آورده شده نوشته خود اشكال كننده است و نه جزو متن كتاب!!

4- اشكال كننده كلمه ”بيان” را كه در ابتداي خط دوم متن مذكور آمده را به ”روشن است” ترجمه كرده در صورتيكه مطالعه كنندگان كتب حديثي مي دانند كه در كتبي مانند سفينه البحار كه در واقع خلاصه كتاب بحارالانوار مرحوم مجلسي است وقتي كلمه "بيان" آورده مي شود يعني اين كه نويسنده اصلي كتاب- در اين جا منظور مرحوم مجلسي است- اين طور فرموده است و در واقع وقتي كلمه "بيان" نوشته مي شود نوعي نقل قول از نويسنده اصلي كتاب است. پس در اين جا توضيح علامه مجلسي در مورد اين حديث توسط شيخ عباس قمي آورده شده.
شبهه کننده در واقع توضيح علامه مجلسی را تغيير داده و به جهت غرض ورزي خود به غلط ترجمه كرده كه” روشن است هر عربي از هر ايراني بهترو بالاتر و هر ايراني از دشمنان ما هم بدتر است. ”!!در حاليكه علامه مجلسي در توضيح اين روايت از قول خود معصومين توضيح مي دهد كه منظور از عرب در اين روايت دوستان اهل بيت و معتقدين به ولايت ايشان است حتي اگر عجم و غير عرب باشند و منظور از عجم دشمنان ايشان و منكرين ولايت ائمه هستند حتي اگر عرب باشند و فرموده اند كه ملاك دوستي اهل بيت عرب بودن يا نبودن نيست بلكه ملاك اعتقاد داشتن به اصل ولايت ائمه است. پس طبق توضيح علامه مجلسي كه خود او اين حديث رانقل كرده منظور از اين حديث اين نيست كه عجم ها به خاطر عرب نبودنشان دشمن ائمه هستند.

5- اگر در متن عربي دقت كنيد در ادامه جمله اي كه در جواب شماره چهار ترجمه آن را گفتيم آمده است كه ”سوء رأي الثاني في الاعاجم” كه اين جمله در ترجمه اشكال كننده نيامده است!! اما ترجمه اين جمله اين است ” اشتباه راي عمربن خطاب (دومي) در مورد غير عربها” لذا ادامه متن بعد از اين جمله برمي گردد به عقيده عمر بن خطاب در مورد عجم ها نه عقيده امام حسين عليه السلام!!

6- در اين جا باز هم اشكال كننده بي سوادي خود را به رخ همگان كشيده است! چراكه كلمه ”قب” كه در پايان اين جمله آمده است به معني اين است كه متن از اين جا به بعد مربوط به كتاب مناقب ابن شهر آشوب است كه مترجم اشتباها در ترجمه خود اين جملات را ادامه حديث كتاب بحار الانوار دانسته غافل از اينكه اين قسمت، از كتاب ديگري است!!(قب به اختصار اشاره به كتاب مناقب دارد)

7- در اين بخش كه از كتاب مناقب آمده گفته شده كه وقتي اسراي ايراني را - بعد از فتح ايران توسط سپاه عمر كه برخلاف نظر امام حسن و امام حسين و اميرالمومنين علیهم السلام به ايران حمله كرده بود - به مدينه آوردند عمر مي خواست كه زنان آنها را بفروشد و مردانشان را به عنوان بردگان عرب برگزيند كه افراد ضعيف و عليل و پير را در طواف خانه خدا بر دوش خود سوار كنند و طواف دهند ! ( دقت كنيد كه عمر و سپاهيانش چه برخوردهاي وحشتناكي با ايرانيان داشته اند، و عمر با اين لشكر كشي خود نه تنها به اسلام خدمت نكرد و در جهت تبليغ اسلام قدمي بر نداشت بلكه صورتي زشت و خشن نيز در اذهان مردم ايران از اسلام بر جاي گذاشت و در واقع به اسلام و به دنبال آن به اعتقادات مردم ايران خيانت كرد)

- از اينجا به بعد به بررسي عبارات ادامه اين مطلب و ديگر مطالب مطرح شده از ائمه در مورد عجم ها و فضيلت آنان مي پردازيم تا روشن شود كه علي رغم ادعاي گوينده شبهه مبني بر نفرت ائمه از عجم ها ، اتفاقا معصومين نسبت به عجم ها نظر خاصي داشته اند و از آنان به نيكي ياد كرده اند.

8- در ابتداي همين متن كه در عكس هم آمده مي توانيد بخش پاياني حديثي را كه ازقول امام صادق عليه السلام از تفسير قمي در مورد عجم ها آمده است ملاحظه كنيد. كه فرموده اند قرآن اگر بر عجم ها نازل شده بود عربها به آن ايمان نمي آوردند ولي وقتي بر عربها نازل شد عجم ها بر آن ايمان آوردند كه اين فضيلت قوم عجم است بر عرب. شبهه كننده به اين عبارت كه در بيان فضيلت عجم بر عرب صحبت كرده اعتنايي نكرده و از ترجمه آن خودداري نموده است. اين حديث و احاديث ديگری كه در ادامه خواهيم آورد همه و همه نوع ديد ائمه اطهار را نسبت به عجم ها بيان مي كند كه كاملا مغاير با مدعاي شبهه كننده است.

9- در قضيه سوء راي دومي يعني عمر در باره عجم ها از كتاب مناقب كه توضيح آن در پاسخ 5 آمد ، در ادامه آمده كه اميرالمومنين عليه السلام از قول پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله در اعتراض به حركت عمر فرموده اند: افراد كريم يك قوم را تكريم كنيد حتي اگر با شما مخالفت كرده باشند و اين ايرانيان افراد كريم و حكيم و دانايي هستند كه بر ما سلام كرده اندو و به اسلام تمايل پيدا كرده اند پس بايد آنان را تكريم كنيد.در اين جا هم مي توانيد مخالفت اميرالمومنين علیه السلام را با راي عمر ببينيد و قضاوت كنيد كسي كه با ايران و ايرانيان دشمن بوده ائمه بوده اند يا عمر و پيروانش؟!

10- در صفحه 166 همين كتاب حديثي است به نقل از كتاب غيبت نعماني از امير المومنين عليه السلام كه فرموده اند: گويا عجم ها را مي بينم كه در مسجد كوفه چادر بر پا كرده اند و به مردم قرآن مي آموزند به همان ترتيبي كه در واقع به پيامبر نازل شده است...

11- باز در همين صفحه حديث ديگري از قول امام جعفر صادق عليه السلام آمده كه برخي از 313 نفر اصحاب خاص امام زمان عليه السلام از عجم ها هستند...

12- در همين صفحه حديث بعدي كه حاكم نيشابوري در كتاب مستدرك خود آورده از پيامبر صلي الله عليه و آله نقل شده كه اگرايمان از ثريا- كه مكان بسيار بالايي در آسمان است- آويخته شده باشد مرداني از عجم به آن دست مي يابند.

13- و احاديث ديگري كه در صفحات بعدي آمده كه باز از حمايت ائمه از عجم ها حكايت دارد و تصريح مي كند كه پيروان خليفه دوم مثل معاويه بر اين روش عمر مبني بر بدرفتاري با عجم ها اصرار داشته اند.

در پايان اين گونه نتيجه گيري مي كنيم كه اين شبهه در واقع يك تحريف در متن و معناي حديث است كه بامقايسه توضيحات شبهه كننده با متن خود كتاب و احاديث ديگر به راحتي مي توان از قصد شوم شبهه كننده پرده برداشت.


اللهم العن العصابه التي جاهدت الحسين و شايعت وبايعت و تابعت علي قتله...

03/10/2013

دوستان من به اصلی ترین شبهات این روش عن فکرها پاسخ دادم. حالا اگر باز شما شبهه ای به ذهنتون میرسه بگید ایشالا ما جواب گو هستیم.
anti kafar

Address

Tehran

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when کمپین پاسخ گویی به شبهات اسلام ستیزان posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share