19/07/2024
השבוע קיימנו מפגש קהילתי אשר יצאתי בסופו של מפגש עם סיפוק ואושר עילאי שאיני זוכר מתי פעם אחרונה הייתה לי הרגשה מעין זו:
א.בהנהגתי והמלצת הוועד המסור שאין שני לו ובתמיכה רחבה וגורפת של הנוכחים התקבלה החלטה להפסיק לחלוטין את המסיבות המתקיימות בבית קהילה בימי שישי ובמוצאי שבת.
האופן בו פעלו חלק הדברים עד כה פגעו קשות בתדמיתה הכולל של הקהילה ובערך היסוד והחשוב של קהילתנו המופלאה - ערך הדת, היהדות ושמירת השבת וכבוד בית הכנסת שהוא בית ה'. על כן מעתה משפחות המציינות אירוע המוני מתבקשות לציין זאת בימי חול בלבד.
ב. בנושא החלטת ועד הארצי אשר קם לאחרונה למגר צריכת תרבות שאינו במינון הנכון והמכבד את קהילתינו וגם אשר פוגע בנו הן כלכלית והן חברתית, מנהגים אשר אומצו והתפתחו בעיקר בשל תרבות ה"יש" וה"שפע"
במסגרת הוועדה הארצית, נציגי הישובים, ביניהם נציגי הישוב שלנו, פעלו ללא לאות ובהתמדה רבה בכדי לצמצם ככל הניתן ואף לבטל מנהגים ומסורות מעכבות ובלתי רצויים אלה.
במפגש העליתי לשיח ולדיון 8 סוגיות בהן מעוניינים להגיע להבנות ולהסכמות בכדי להביא לשינוי בפועל בשגרת חייה של הקהילה.
ב"ה הקהילה קבלה על עצמה את המלצת והתקנון של הוועד הארצי והמקומי.
תודתי הגדולה לבורא עולם שנתן בי את הכח היכולת ואת הסבלנות שנגיע להחלטות מתקבלות בפי רוב הקהילה מתוך הבנה אהבה ואחדות. מנהיגות היא לא של איש אחד אלא של שותפים לדרך ועם ראייה למרחקים ולטווח ארוך. ב"ה תודה על הועד המסור שיש לי ולקהילה המדהימה שמוכנה לעשות שינוי על אף המורכבות