29/10/2023
אתמול נפטר אחד מגדולי הדור בישראל, עכשיו אנחנו בדרכינו להלוויתו, של ראש הישיבה (שלי) זקן מועצת גדולי התורה בן 94 בלכתו, הרה"ג ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל.
מחבר סדרת הספרים ברכת מרדכי, ראש ישיבת עטרת ישראל ומקים תנועת בני תורה.
בתקופה שבה עם ישראל צריך לשאוב אחדות זה מזה, עזב אותנו אחד שהלב שלו היה תמיד למען כלל ישראל וכל מפעל חייו היה חיבור הקבוצות ואהבת הכלל דרך תורה ומידות ובלשונו שלו: "כולנו בני תורה, מי שמחפש את ההבדל פשוט לא יודע את זה... רק תסביר לו שהוא בן תורה, אחיך הוא והוא כבר ימצא את החיבור "דרכך" לאלוקיו למלך הגדול לד יתברך"
ביום השלושים לפטירתו של מרן אביר הרועים הרב עובדיה יוסף זצ"ל, נאם הראש ישיבה נאום חוצב להבות ברחובות סנהדריה שמהדהד עד היום ואמר, "אלו הם מנהיגיו של הדור אלו הם בניו, זה המנהיג שהעם כולו הלך אחריו בזכות התורה שהיתה בו שבזכותה היה אכפת לו מכל אחד ואחד בעם ישראל!!".
הדברים נאמרו מקירות ליבו, שהרי הוא בעצמו על אף היותו ראש ישיבה של אחת הישיבות הנחשבות בעולם התורה (מה צריך יותר מזה) היה נוסע כמידי שבוע בימי חמישי לכפר חסידים באוטובוס!! כדי למסור שיעור לתיכוניסטים כהגדרתו.
היה שיעור מצומצם שהיינו משתתפים בו בסדר "קדשים" בביתו, תמיד לפני הלימוד הרבנית היתה מביאה קנקן תה וקנקן פטל ומאפים, ועד שלא כולם מברכים אוכלים ושותים הוא לא היה מתחיל את השיעור, והיה מפאר ואומר איזה טעים איזה כיף לנו שזכינו לשבת לפני ספרים פתוחים ולהנות גם מהעולם הזה וגם מהעולם הבא., "אנחנו יוצרים ככה את המבנה של הקיבה הרוחנית שלנו..."
ה"אלולניקס", מושג שהמציא! בכל חודש אלול היו באים בחורים תיכוניסטים וחלקם במסלול חיים שאינו ברור מבחינה רוחנית, והיו נטמעים בישיבה כחלק מן המניין ולומדים חברותות עם הבחורים המבוגרים, מתוך מטרה שיזכו להמשיך ללמוד בישיבה אח"כ.
הישיבה היחידה בעולם הישיבות שהיתה מקבלת בחורים מישיבות תיכונית ושחורות כאחד.
ליטאים וספרדים ללא שום הבדל.
בראש השנה כחצי שנה לפני שהתחתנתי זכיתי לעלות חזן באחת התפילות בישיבה לבקשתו של ראש הישיבה, בטענה שכך גם בחורים ספרדים בישיבה ירגישו שייכות ואם אפשר להוסיף מנגינות ספרדיות תוסיף..(כלשונו) .
אין דבר כזה בשום מקום!!!
תנועת בני תורה שמטרתה היתה לחבר בחורים צעירים לעולם התורה מתוך שמחה ומוזיקה שהיתה לשם דבר, וצריך לומר שזה לא היה פופולרי ודרכו היתה שנויה במחלוקת, יום אחד הוא התבטא בישיבה באחת משיחות ליל שבת המפורסמות בהיכל הישיבה בבית וגן, שהיו באים מכל השכונה לשמוע חרדים, דתיים לאומיים, חסידים, אנשי מרכז הרב ועוד, וכך אמר: " בזמן שבמקומות אחרים חושבים איך להוציא בחורים מהישיבה שלא יקלקלו את השאר, אנחנו חושבים איך לדאוג להם ואיך לתת להם מענה נפשי, ואם תשאל מה יהיה על שאר הבחורים אענה לך תורה מגנה ומצילה!! שהחיבור ביניהם הוא בית המדרש החברותא והשירים הנפלאים לקודשא בריך הוא לא רק שלא יתקלקלו אלא יתחזקו אחד מהשני, וככה אלו התחזקו ואלו יגדלו להיות מורי הוראות בישראל.!!" ככה מדבר מנהיג.
שנזכה שמיתתו תהיה כפרה על הדור ונזכה לגאולה שלימה.
(פרשת) לך לך מארצך אל הארץ אשר אראך..
ת.נ.צ.ב.ה.
ברשותכם אפרסם כאן שיר שכתב הראש ישיבה לפני 60 שנה שהוא היה ההמנון של תנועת בני תורה, והיה להמנון של דור שלם לאחריו.
מילים:
בני תורה אנחנו,
בנים לכל דבר.
תורה את הורתנו,
ולנו את משמר.
נפש וגוף את חובקת,
דופק חיינו רק את.
את תוך תוכנו חודרת,
לטעת חיים לעד.
תורה, אנו בנים לך,
ברית בינינו כרותה.
כל עוד אנו חוסים בך,
אין אנו בני תמותה.
ת.נ.צ.ב.ה.