הרב ערן יוגב שליט"א - "לדעת אמונה"

הרב ערן יוגב שליט"א - "לדעת אמונה" הרב ערן יוגב שליט"א - העמוד הרשמי

מתגורר בעיר בני ברק
מייסד ארגון "לדעת אמונה", זיכוי הרבים ואהבת חינם!

לפרטים נוספים ולהזמנת שיעורים: 0526519333

14/10/2024

סדנת זוגיות פרק 5 בסדרה- איך מעירים/מבקשים נכון

13/10/2024
11/10/2024

הרב ערן יוגב- סדנת זוגיות- חלק שלישי יצירת מוטיבציה בין בני הזוג!

11/10/2024

הרב ערן יוגב- סדנת זוגיות- תיאום ציפיות חלק שני.

11/10/2024

סדנת זוגיות- תיאום ציפיות חלק א'- ציפייה= אכזבה! (ידע זה כח)

11/10/2024

סדנת זוגיות משנה חיים- שיעור ראשון- מהי זוגיות??

אתמול נפטר אחד מגדולי הדור בישראל, עכשיו אנחנו בדרכינו להלוויתו, של ראש הישיבה (שלי) זקן מועצת גדולי התורה בן 94 בלכתו, ...
29/10/2023

אתמול נפטר אחד מגדולי הדור בישראל, עכשיו אנחנו בדרכינו להלוויתו, של ראש הישיבה (שלי) זקן מועצת גדולי התורה בן 94 בלכתו, הרה"ג ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל.
מחבר סדרת הספרים ברכת מרדכי, ראש ישיבת עטרת ישראל ומקים תנועת בני תורה.
בתקופה שבה עם ישראל צריך לשאוב אחדות זה מזה, עזב אותנו אחד שהלב שלו היה תמיד למען כלל ישראל וכל מפעל חייו היה חיבור הקבוצות ואהבת הכלל דרך תורה ומידות ובלשונו שלו: "כולנו בני תורה, מי שמחפש את ההבדל פשוט לא יודע את זה... רק תסביר לו שהוא בן תורה, אחיך הוא והוא כבר ימצא את החיבור "דרכך" לאלוקיו למלך הגדול לד יתברך"
ביום השלושים לפטירתו של מרן אביר הרועים הרב עובדיה יוסף זצ"ל, נאם הראש ישיבה נאום חוצב להבות ברחובות סנהדריה שמהדהד עד היום ואמר, "אלו הם מנהיגיו של הדור אלו הם בניו, זה המנהיג שהעם כולו הלך אחריו בזכות התורה שהיתה בו שבזכותה היה אכפת לו מכל אחד ואחד בעם ישראל!!".
הדברים נאמרו מקירות ליבו, שהרי הוא בעצמו על אף היותו ראש ישיבה של אחת הישיבות הנחשבות בעולם התורה (מה צריך יותר מזה) היה נוסע כמידי שבוע בימי חמישי לכפר חסידים באוטובוס!! כדי למסור שיעור לתיכוניסטים כהגדרתו.
היה שיעור מצומצם שהיינו משתתפים בו בסדר "קדשים" בביתו, תמיד לפני הלימוד הרבנית היתה מביאה קנקן תה וקנקן פטל ומאפים, ועד שלא כולם מברכים אוכלים ושותים הוא לא היה מתחיל את השיעור, והיה מפאר ואומר איזה טעים איזה כיף לנו שזכינו לשבת לפני ספרים פתוחים ולהנות גם מהעולם הזה וגם מהעולם הבא., "אנחנו יוצרים ככה את המבנה של הקיבה הרוחנית שלנו..."
ה"אלולניקס", מושג שהמציא! בכל חודש אלול היו באים בחורים תיכוניסטים וחלקם במסלול חיים שאינו ברור מבחינה רוחנית, והיו נטמעים בישיבה כחלק מן המניין ולומדים חברותות עם הבחורים המבוגרים, מתוך מטרה שיזכו להמשיך ללמוד בישיבה אח"כ.
הישיבה היחידה בעולם הישיבות שהיתה מקבלת בחורים מישיבות תיכונית ושחורות כאחד.
ליטאים וספרדים ללא שום הבדל.
בראש השנה כחצי שנה לפני שהתחתנתי זכיתי לעלות חזן באחת התפילות בישיבה לבקשתו של ראש הישיבה, בטענה שכך גם בחורים ספרדים בישיבה ירגישו שייכות ואם אפשר להוסיף מנגינות ספרדיות תוסיף..(כלשונו) .
אין דבר כזה בשום מקום!!!
תנועת בני תורה שמטרתה היתה לחבר בחורים צעירים לעולם התורה מתוך שמחה ומוזיקה שהיתה לשם דבר, וצריך לומר שזה לא היה פופולרי ודרכו היתה שנויה במחלוקת, יום אחד הוא התבטא בישיבה באחת משיחות ליל שבת המפורסמות בהיכל הישיבה בבית וגן, שהיו באים מכל השכונה לשמוע חרדים, דתיים לאומיים, חסידים, אנשי מרכז הרב ועוד, וכך אמר: " בזמן שבמקומות אחרים חושבים איך להוציא בחורים מהישיבה שלא יקלקלו את השאר, אנחנו חושבים איך לדאוג להם ואיך לתת להם מענה נפשי, ואם תשאל מה יהיה על שאר הבחורים אענה לך תורה מגנה ומצילה!! שהחיבור ביניהם הוא בית המדרש החברותא והשירים הנפלאים לקודשא בריך הוא לא רק שלא יתקלקלו אלא יתחזקו אחד מהשני, וככה אלו התחזקו ואלו יגדלו להיות מורי הוראות בישראל.!!" ככה מדבר מנהיג.
שנזכה שמיתתו תהיה כפרה על הדור ונזכה לגאולה שלימה.
(פרשת) לך לך מארצך אל הארץ אשר אראך..
ת.נ.צ.ב.ה.
ברשותכם אפרסם כאן שיר שכתב הראש ישיבה לפני 60 שנה שהוא היה ההמנון של תנועת בני תורה, והיה להמנון של דור שלם לאחריו.
מילים:
בני תורה אנחנו,
בנים לכל דבר.
תורה את הורתנו,
ולנו את משמר.

נפש וגוף את חובקת,
דופק חיינו רק את.
את תוך תוכנו חודרת,
לטעת חיים לעד.

תורה, אנו בנים לך,
ברית בינינו כרותה.
כל עוד אנו חוסים בך,
אין אנו בני תמותה.
ת.נ.צ.ב.ה.

08/10/2023

מסר מהרב לאור המצב הנוכחי,
יש להרבות באהבת ישראל בתקופה זו!

שבת שלום לכולם.פרשת כי תצא.השבוע התחלנו ברוב קהילות ישראל באמירת סליחות.א'ני ל'דודי ו'דודי ל'י,  ר"ת,  אלול.התקופה הזאת ...
25/08/2023

שבת שלום לכולם.
פרשת כי תצא.
השבוע התחלנו ברוב קהילות ישראל באמירת סליחות.
א'ני ל'דודי ו'דודי ל'י, ר"ת, אלול.
התקופה הזאת היא מאוד מסוגלת להתקרבות לד יתברך שהרי כתוב "קראוהו בהיותו קרוב". בלשון חז"ל, המלך בשדה!
להמחיש הדבר בכעין משל, אדם שנמצא בשדה הפתוח וצועק לעזרה יצטרך להתאמץ מאוד כדי שישמעו אותו ויבואו לעזרתו. אבל כשהמלך כל יכול בכבודו ובעצמו נמצא איתו שם ודאי שצעקתו נשמעת ולא זו בלבד אלא שמספיק התקרבות קטנה בשביל שיתחבר אל המלך.
יצר הרע בתקופה הזאת, עובד בשיטה מיוחדת! שימו לב!
בד"כ אדם שרוצה להתחזק יצר הרע לא יכול לעצור בעדו, לכן בא אליו בתחבולות ואומר לו ההיפך כל הכבוד לך על הצדקה שנתת לא כמו פלוני הקמצן.. כל הכבוד לך שאתה מתחזק בשמירת העיניים ולא כמו חברך שיהיה לו גיהנם גדול...
וכך הוא לוקח את כל המהלך שלך והופך אותו לגאווה סרוחה שאינה שייכת כלל לד יתברך אלא להיפך ח"ו.
עכשיו כשהמלך קרוב, זה לא יעבוד, ליד המלך קשה להתגאות אתה תמיד מרגיש בר מזל שזכית! אבל... יש דרך אחרת, בעצם פשוט להרחיק אותך מהמלך!!
"ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה", אני לא מספיק אני מאוד רוצה אבל.. יש לי עבודה רק אסיים את השיפוץ או בעז"ה כשיתקרב ראש השנה נגיע וכו... ואז היצר הרוויח דבר אחד שאתה לא קרוב!! עכשיו אתה יכול להמשיך לצעוק...
לא לוותר זה הזמן רק להתקרב לד יתברך בדבר קטן ומשם הקב"ה ירים אותך גבוה. אין דבר יותר נפלא מתקופת הסליחות שמקרבת כ"כ לד יתברך.
נ.ב.
במהלך החודש הקרוב יש בידינו קופה (אפשר גם לשלוח בהודעה אליי) שאפשר לשלשל לתוכה פתק עם קבלה טובה לשנה החדשה, קבלה קטנה ולהשאיר בפתק את השם בן אמא לתפילה בכל עניין, ובעז"ה נזכה לפתוח את כל הפתקים בתפילת הנעילה של יום הכיפורים ובל"נ אקרא את כולם ונתפלל לפני הבורא יתברך ברגע הגדול הזה עם כל הקבלות הטובות יחד, זו סגולה נפלאה בשם החיד"א. תחשבו שרוצים בעירייה לשנות כביש עושים עצומה ושולחים מלא חתימות. אנחנו באים ככוח לפני ד יתברך ומראים לו אנו לי-ה ועינינו לי-ה.
שנה שעברה הגענו ל582 פתקים!!! הציבור הקדוש מוזמן להשתתף. בהצלחה לכולנו.
תשלחו לי, שבת שלום לכולם.

כן חברים כבר חלפה לה עוד שנה, בע"ה יתברך כבכל שנה בקודש יתקיימו בכל ערב שיעור מקדים ואמירת סליחות ברוב עם הדרת מלך, נתכנ...
15/08/2023

כן חברים כבר חלפה לה עוד שנה, בע"ה יתברך כבכל שנה בקודש יתקיימו בכל ערב שיעור מקדים ואמירת סליחות ברוב עם הדרת מלך, נתכנס במוצש הקרוב לאמירת הסליחות בע"ה

שבת שלום לכולם.פרשת ראה.בפרשת השבוע מסופר שמשה רבינו הקריא את כל הקללות והברכות ואמר אחריו כל העם אמן.ממש עוד רגע נכנס ח...
11/08/2023

שבת שלום לכולם.
פרשת ראה.
בפרשת השבוע מסופר שמשה רבינו הקריא את כל הקללות והברכות ואמר אחריו כל העם אמן.
ממש עוד רגע נכנס חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, חודש של חשבון נפש.
עוד שנה מעניינת ורבת תהפוכות שעוברת ומה בעצם אנחנו לוקחים קדימה?
האם את הברכה והקללה וחושבים מה באמת אנחנו רוצים להשיג ומתחילים מחדש ועובדים על הדרך הנכונה מול ד יתברך, או ש.... ואמר כל העם אמן! לא משנה מה קורה אומרים אמן וממשיכים הלאה לא עושים חשבון נפש, וממשיכים לכעוס על זה ולריב עם זה ולתלות חיינו בגורם כזה או אחר פעם ברופאים כשיש קורונה ופעם בצבא שיש מלחמה ופעם בממשלה כשיש רפורמה... אמן ואמן ואמן.
יש עוד פירוש למילה אמן, מעבר לנכון. והפירוש הוא כן יהי רצון!!
חז"ל מלמדים אותנו שעם ישראל אמר אמן על הקללות, כוונתם בכך היתה , נכון, לצערנו מי שלא מתנהג כראוי אז ... אבל על הברכות כוונתם היתה - כן יהי רצון!! שנצליח שכך יהיה.
בעז"ה, שכולם יזכרו אלול זה חודש שהקב"ה קרוב אלינו מאוד, מי שרק ירצה שכן יהי רצון, הקב"ה מיד נענה אליו ומחבק את קרבתו.
בהצלחה רבה לכולם!
שבוע הבא מתחילים סליחות באים ומבקשים מהקב"ה מתוך אהבה שאנחנו רוצים קרבתו יתברך ולא שום דבר אחר.
שבת שלום לכולם.

שבת שלום לכולם.פרשת עקב.מלמדים אותנו חז"ל שכל ההבטחות שכתובות בתורה הם לאדם ששומר את המצוות המיוחדות והם מצוות שאנשים לא...
04/08/2023

שבת שלום לכולם.
פרשת עקב.
מלמדים אותנו חז"ל שכל ההבטחות שכתובות בתורה הם לאדם ששומר את המצוות המיוחדות והם מצוות שאנשים לא שמים לב אליהם מצוות שאדם דש בעקביו.
אלול, סליחות, ר"ה ויום כיפור, מגיעים בצעדי ענק.
אנחנו נבקש סליחה ונקבל קבלות לעתיד, אבל למה שד יתברך יקשיב לנו והרי אנחנו כנראה לא באמת נשתנה ככה המציאות מוכיחה...
כשאדם מוחל לחברו, הוא רוצה לזהות אצלו שבאמת אכפת לו, הדרך לבדוק את זה היא לא ההבטחה על הדברים הגדולים אלא העשייה בדברים הקטנים, ההשקעה במקומות שאף אחד לא שם לב ואם הוא עשה והשקיע בהם זה בא מהלב ומרצון אמיתי לשינוי ולא כדי שייראו ויגידו לו כל הכבוד.
תחשבו כמה טוב וכמה אחדות אפשר לפזר בדברים הקטנים, אדם שבא בערב הביתה וכועס על אשתו שהבית לא מסודר, יכול להיות שהוא צודק ויכול להיות שהיא צודקת, אבל בפעולה קטנה, בפעולה של שימת לב קטנה אפשר להרעיף אהבה וחיבור, טלפון קטן חצי שעה לפני מי שיתקשר הבעל או האישה יציל את הערב... מה שלומך? היה לי יום קשה והבית הפוך אני ישתדל לעשות מה שאפשר, בא לך להביא לנו משהו טעים רק לך ולי..
מה שלומך? היה לי יום קשה בעבודה, יש מצב אם תוכלי שאני בא לפחות שהסלון יהיה מסודר? שנוכל לשבת ב"יחד" ולשתות כוס קפה רגוע?
זו רק דוגמה, אבל אפשר ליישם את זה בעוד הרבה מקומות, בתנאי אחד, שבאמת חשוב לי!! כי אז שמים לב לפרטים הקטנים ובזמן.
כדי לדאוג שבאמת יהיה לנו חשוב, כל אחד צריך להזכיר לעצמו כל יום כמה ד יתברך אוהב אותו. כמה אשתו אוהבת אותו כמה הילדים שלו הם האושר שלו, וככה הוא יחפש יותר ויותר לשמור על הקשרים האלה דרך הדברים הקטנים. כי הם חשובים לו..
לא לחכות לאלול, באלול כבר מתחילים לבקש סליחה.. עכשיו זה הזמן להתחיל כדי שנגיע לאלול לסליחה שלנו תהיה משמעות.
שבת שלום לכולם.

Address

Bene Beraq

Telephone

+972526519333

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when הרב ערן יוגב שליט"א - "לדעת אמונה" posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Place Of Worship

Send a message to הרב ערן יוגב שליט"א - "לדעת אמונה":

Share