لمسة شفاء

لمسة شفاء الى كل المرضى و المتألمين.. الرب قد أمر لك بالشفاء انت مشفى بأسم يسوع

12/01/2015

بلياتشو!!

عندما لا نبحث عن حقيقية الاشياء...نفقد نصف ما نراة
حينما يتألم الطبيب
و يكتئب البلياتشو
ويظلم العادل
و يخطف المنقذ
ويموت البطل
و يتألم الألم ذاتة من الألم
نتذكر شيئا ربما لا نتذكرة... هو اننا بشر
نتعب و نيأس و نبكي ونضحك و نتألم...
و وراء كل قناع مضحك...قناع اخر ربما يبكى او ربما يتألم
ابطال نحن فى الحلم....ولكن ضحايا نحن فى الواقع....هانى

27/11/2013

صباح الخير

بنكرر لحضراتكم انه مش هيكون فى اى بوستات على البيدج هنا وبنشجعكم انكم تنضمو لصفحتنا الاساسية ( مشورة اونلاين )

https://www.facebook.com/pages/%D9%85%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D8%A7%D9%88%D9%86%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%86/172653302870897

بدأت خدمة مشورة اونلاين من القاهرة فى مايو 2013 وهي خدمة مجانية تماما بدون مقابل مادي .

03/06/2013

طلبة صلاة..

أطلب منكم كأحباء وأصدقاء وكأعضاء فى جسد المسيح . بالصلاة من أجل صديقى العزيز ( شريف - 34 سنة ) والذى فوجئت صباح اليوم فقط بإصابته بالفشل الكلوي مفاجئ وإجرائه جلسات غسيل كلوي وإيداعة بإحدى المستشفيات لخطورة حالتة.

أرجو منكم بمحبة المسيح بالصلاة والدعاء لأخى وصديقي العزيز لكى يتمجد الرب معه بمعجزه سماوية وان يلمسة بلمسة شفاء.
أرجو الصلاة بشدة وبعمق محبة المسيح فيكم فالتصلوا بحرارة لهذا الشاب..إكتب صلاتك لنا فنحن بحاجه لتشجيع فى هذه الفترة........هانى

07/05/2013

https://www.facebook.com/pages/%D9%85%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D8%A7%D9%88%D9%86%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%86/172653302870897?fref=ts

بشجعكم جدا انكم تنضموا لصفحة رائعه خاصة بالمشورة المسيحية من ضمن مميزاتها ان ليها رقم تليفون للتواصل وايميل للمراسلات وتلقى المشكلات والرد عليها .....الرب يبارككم

بدأت خدمة مشورة اونلاين من القاهرة فى مايو 2013 وهي خدمة مجانية تماما بدون مقابل مادي .

07/05/2013

يعطى المعييى قدرو ولعديم القوة يكثر شدة...

03/04/2013

الاسبوع الى فات فى الخدمه جت ام عندها طفل عنده 6 شهور تقريبا... بتقول ان ابنها ده كان كويس جاله فيروس فى المعده وأثر على المخ ومن ساعتها جاله ضمور فى المخ وطول الوقت بيبكى من الالم......احنا عارفين ان ربنا يقدر يشفى الطفل ده...بصلى من كل قلبى ان الرب يلمس الطفل ده لمسة شفاء غير عاديه ....أرجو الاتحاد فى اللصلاه لأجل هذا الطفل.........الرب يبارككم ...امين

03/12/2012

انا مش هصلى معاكم النهاردة...ومش هقول أى كلام......بس إسمع معايا الترنيمة دى وشوف بتقول ايه.............هانى

http://www.youtube.com/watch?v=2XOZp5TL48M

منتدي يسوع الرب lordjesus.yoo7.com

02/12/2012

أرجوا من حضراتكم البحث فى جوجل على بيان التراس الاهلى منذ قليل...... كلام لا يصدق...........الكلام الى اتقال ده لو صح يبقى احنا مش بس محتاجين نصلى ...لالا....احنا محتاجين نصرخ نصرخ نصرخ ونقول يا رب الحقناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا....ارض مصر هتشرب من دم ولادك يا رب.....الحق ولادك وشعبك يا رب........الحقناااااااااااااااااااااا يا رب...هانى

تحياتى.....أعرف بنت للرب بتمر بظروف صعبة جداااااا وفى حاله نفسيه سيئة جدا وفى كرب وضيق لا يحتمل .....البنت دى عيد ميلاده...
25/11/2012

تحياتى.....

أعرف بنت للرب بتمر بظروف صعبة جداااااا وفى حاله نفسيه سيئة جدا وفى كرب وضيق لا يحتمل .....البنت دى عيد ميلادها النهاردة.....ودموعها والمها فوق الوصف.....خلينا نشجعها بكلماتنا منفضلكم....منفضلك اكتبلها الى ربنا يحطه على قلبك.......خلينا نشجعها ونرفع اختنا الى بتقضى عيد ميلادها فى غرفه مغلقه ودموعها لا تجف........كل سنه وانتى طيبه يا اختى الغالية احنا كلنا اخواتك وبنحبك وبنقولك انتى مش لوحدك....يسوع بيحبك....هانى

15/11/2012

مساء الخير............... وحشتونى جداااااااااااا...هكون معاكم من تانى الوقت الجاى. والوقت الى فات كان مميز جدا فى حياتى.....مرسيه لكل الى بعتلى رسايل والى صلى علشانى.... بجد انتم أسره رائعة.....هانى

03/11/2012

أحبائى....أعتذر عن الكتابة فى الفترة القادمة لظروف خارجة عن إرادتى....وأعدكم بأن الفترة لن تطول.....خالص حبى وتقديرى وإعتزازى بيكم كل واحد بأسمة....الرب يبارككم ويضيئ الرب بوجهه علينا ويرحمنا....يعطى جميعنا سؤل قلوبنا...يعطينا روح الحكمة والارشاد...يعطينا روح القوة والمحبة والنصح...كرامه لكل أولاده فى كل مكان...سلام ونعمه وشفاء...امل ورجاء..روح واحد ونفس واحده....انهار شفاء لكل النفوس المجروحه...لكل روح يأسه...لكل قلب محطم...لكل نفس منحنية...الرب يرفع رأسك ان انحنت يوما...الرب يعطيكم كرامة من كرامته ان كنت وقد فقدت كرامتك...يعطيك هدوء وسلام واحترام وتقدير لذاتك الغاليه التى بذل الاب ابنه ليفديها...يعطينا جميعا نعمة النسيان لكل ما نمر به من صعاب وضغوط..الرب يمسح كل دمعة من عيونكم ويغمركم بتعويضات عن كل السنين التى اكلها الجراد وبناء لكل مهدوم فى حياتنا....شفاء نفس وجبر للخواطر والقلوب المحطمةو المشاعر المكسورة.......أصلى من كل قلبى ان يعبر بى الرب هذه الفترة الصعبة لكى أرى مجد ابنه يسوع فى ظل ما هو حادث الان.....أطلب منكم جميعا أن تصلوا جميعا لأجلى...وان كنت لا اعرفكم جميعا بشكل شخصى...لكنكم جميعا أخوه واحباء فى اسره المسيح....يحزن قلبى كثيرا ان اكتب هذه الكلمات لكن فضلت وان لا أكتب اليكم بروح حزينة لان كل ما اكتبه اليكم يجب ان يقودنا الى فرح الرب واخشى ان يطغى على كلمات الرب التى انقلها اليكم روح للحزن او التعب...ما زلت فى مشيئه الرب لى وما زلت خاضع للروح القدس متمما عمله كما يحق لأنجيل المسيح وحسب دعوه الرب فى حياتى...لكنى افضل الان ان لا أكتب اليكم وان اقف معكم كمستمع ومخدوم ولست كخادما لكم...حتى أستطيع ان اعيد ترتيب حساباتى واوراقى وان استعيد ما سلبه منى عدو الخير الفتره السابقه....فوقت صمتى هذا ليس بأنسحاب او تراجع لكنى سأفعل ما قيل فى مرقس 6 :30 .............
تَعَالَوْا أَنْتُمْ مُنْفَرِدِينَ إِلَى مَوْضِعٍ خَلاَءٍ وَاسْتَرِيحُوا قَلِيلاً..فأسمحولى ان أستريح قليلا وستكون زمانيا يسيرا...اعتذر ايضا لأحبائى الذين يعرفوا ارقام تليفوناتى عن اغلاقى التام لها......راجيا من الله ان يحفظكم جميعا فى أسمك ابنه يسوع المسيح.....ولألهنا المجد الدائم ...أمين..................هانى

Address

Port Said

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when لمسة شفاء posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Place Of Worship

Send a message to لمسة شفاء:

Share