04/12/2025
الميلاد هو إن النور اتولد في العالم…✨
فِيهِ كَانَتِ الْحَيَاةُ، وَالْحَيَاةُ كَانَتْ نُورَ النَّاسِ وَالنُّورُ يُضِيءُ فِي الظُّلْمَةِ، وَالظُّلْمَةُ لَمْ تُدْرِكْهُ.(يو ١ : ٤-٥)
بس فيه أطفال لسه مستنيين يحسّوا إن في نور رايح ناحيتهم.
إحنا في خدمة ليكن نور مش بنجمع تبرعات علشان "لبس" وبس…
إحنا بنبعت رسالة حب ورعاية ونور لطفل اتولد في ظروف صعبة —
رسالة تقول له:
"أنت مهم… ربنا فاكرَك… وفرحة العيد ليك أنت كمان.♥️"
وطقم العيد اللي بنوفره لكل طفل،
مش مجرد هدوم…
ده علامة صغيرة تحسس الطفل إنه لابس فرحة جديدة،
وإن العيد ليه معنى… وإن ربنا باعت له نور بيقوله انا بحبك وفاكرك وبهتم بيك ♥️
ساعدنا نكمل نور الميلاد في قلب طفل…
ونخليه يقضي العيد وهو حاسس بفرحته بجد.
تقدر تحولنا تبرعك ، او اتواصل معانا ♥️
ولو تعرف طفل محتاج… ابعتلنا التفاصيل وإحنا نوصل له.